wilmablogghund

Alla inlägg den 31 oktober 2017

Av Wilma Border collie - 31 oktober 2017 18:14

I dag var vi lovade att det skulle hända nåt skoj. När jag gick ut i morse så hade jag bråttom, väldigt bråttom till Sigrid. Tänkte absolut inte gå med på en blåsning igen. Men nu skulle hon hämtas så ordningen var återställd.

Sen började vi vänta på det där roliga, så ska ske omedelbart.

 

Ingen skjuts nånstans, nä vi fick började med att ha skoj på stora gräsmattan vid sjön.

 

Den här gamla stocken ger ju godis ibland. Värt att testa, jo det blev godis.

 

Detta var en mindre trevlig upptäckt isen försöker vakna på sjön. Vadå, vi kan faktiskt behöva bada i några månader till.

 

Letade efter Ossy som vi inte såg till. Men vi lämnade hälsningar så han vet att vi letat efter honom.

 

Gick en sväng i skogen, hittade en del Trattkantareller men de är kvar. Hinner inte ta reda på sa matte. Vi var mest intresserade av var det roliga var nånstans.

 

Nedanför skidbacken var det is på alla pölar. Jag dödade isen och försökte lära Sigrid men hon är för lätt. Jag hoppade och den gick sönder.

 

Sigrid käkade upp isen som jag dödat bra samarbete.

Gick hem och inte hade det roliga uppenbarat sej. Matte stressade runt för att hinna en massa helst samtidigt.

Så hamnade vi i bilen för nu skulle det roliga ske.

 

Tjoho!!!! Vi ska minsann roa oss med människovalparna Oliver och Adam.De behövde vår uppmärksamhet ett par timmar och sånt tackar vi aldrig nej till.

 

Jag koppeltränade Oliver.

 

Sigrid tränade Adam.

 

Men i Eskilstuna kryllar det av hanar och trevliga dofter. Hade inte matte lagt sej i så hade vi troligen fortfarande stått och luktat nånstans.

 

Vi gick till Djurgårn där vi inte varit på evigheter. Oliver och Adam är nog världsmästare i att göra ostträd. Oj vad mycket ost det växte och när vi slukat allt växte det mera. Viss skillnad mot den snåla tilldelning som brukar vara här.

 

Så skulle vi posera för en gruppbild, Gick så där eftersom vi hela tiden tittade åt olika håll.

Gick till en bra gräsmatta och lekte massor.

 

Sigrid visade att hon kan sitta fint bara hon får ost.

 

Jag sprang i kapp med Adam.

 

Medan jag gjorde det så lekte Sigrid attackhund och hängde i armen på Oliver. Hörde att matte pratade om att hon kanske tänker bli polishund.

 

Så sprang jag massor och fort med Oliver också. Jätteskoj hade vi.

 

Kom en ny hund trevlig hane som jag umgicks en del med.

 

Men kolla FjantSigrid, hon bestämde sej för att han var äcklig och försökte gömma sej vid hans husse.

 

Den livsfarliga Sigrid öppnar sitt enorma gap och tänker säkert slita hela armen av Oliver. Förstår ni hur jag har det när hon förvandlas till Pitbull och ska slita strupen av mej?

Efter massor med bus så ville människovalparna ha glass. Alltså gick vi och köpte sån.

 

Jo Oliver din glass ser väldigt god ut och jag vill smaka.

 

Både jag och Sigrid fick smaka och gott var det.

 

Sigrid hon gjorde en massa konster bara för att få mer.

 

Jag kom på att Adam hade också glass, så jag försökte tigga av honom också. Fick efter en stund.

 

Tar på krafterna att tigga glass så jag höll på att somna på bordet.

 

Allt skoj har ett slut, nu är det dags att lämna hem Oliver och Adam igen. Korkat vi kunde ha roat oss i många fler timmar.

När vi skulle åka hem så trodde jag att det var hundnappning på gång. Matte körde nämligen till Sigridmattes jobb. Men så illa var det inte, vi skulle bara hämta henne för hon slutade när vi skulle hem.

I morgon är det visst en upptagen dag i skogen, Vi har tassarna fulla för jämnan.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards