wilmablogghund

Alla inlägg den 1 oktober 2017

Av Wilma Border collie - 1 oktober 2017 18:00

Börjar med i går kväll när jag och Sigrid skulle gå till Skånska flocken och äta.

 

De bodde hos Teddy och Freja så vi umgicks lite med dom först, Bara bild på mej och Teddy för de andra blev skit.

 

Viveka hon rensade en massa svamp.

 

Gick ut en stund igen och Helena kastade frisbee med oss, fast vi hade knappt tid med sån. Var så mycket dofter att kolla av.

 

Somnade en stund medan människorna åt. Vaknade bara för att bli bjuden på lite pizzakanter.

 

Detta är tydligen senaste mode i Skåne, nåt som Helena satte på sej efter att ha besökt tortyrkammaren.

 

Sigrid hon lekte knähund och berättade att hon aldrig får nån uppmärksamhet.

 

Viveka hon fortsatte att rensa svamp, en del Trattkantareller var rejält stora.

 

Skulle gå hem, men vad är det där för hund som står och tittar på mej? Funderade länge medan de oförstående människorna hade roligt åt mej. Var ju min spegelbild.

Gick hem med Sigrid vi hade haft en lång dag tillsammans alldeles perfekt.

Sen efter en natts god sömn blev det idag och Skånska flocken skulle vallas ett tag innan det var dags för dom att åka hem.

 

Hej, så nu är det dags för skogen igen, men var är Helena?

 

Jo där borta kommer hon, bäst att möta så hon hittar tillbaka. Skåningar kan säkert villa bort sej ordentligt i Malmköping.

 

Åkte i väg till en av mina hemmaskogar där jag inte varit på länge.

Viveka har lärt sej Föränderlig tofsskivling så hon plockade sån.

 

Jag kollade noga vad det var som Helena fotograferade.

 

Såna här jättestora Biskopsmössor var det.

Plockades en massa Trattkantareller och en del annan svamp också.

 

Viveka och Stina hade nån diskussion om det var en groda eller inte som Stina sett. Hon gillar inte såna tydligen.

 

Jag tränade en del på Trattkantareller och fick belöning varje gång. Bäst att passa på att träna ordentligt nu när det finns svampar.

 

Viveka hittade en liten, liten Blomkålssvamp också, den var bara valp.

 

Jaha, slut på det roliga. Viveka sa hej då genom att bjuda mej på ost och ge matte osttuben. Bra nu har jag mycket ost.

 

Hej då Stina, trevligt att lära känna dej

 

Hej då Helena.

Önskade flocken trevlig resa till det där Skåne och jag ska visst träffa dom nästa år igen.

På väg hem så åkte matte och hämtade Sigrid. Verkligen på tiden. Vi var hemma hes mej ett tag medan matte rensade svamp och grejade med annat tråk.

 

Jaha, hade du tänkt roa oss eller????

 

Jo matte hade tagit med ett par frisbee och tänkte att vi kunde leka med dom. Alltså jag snodde frisbeen varje gång och Sigrid jagade mej för att få tag i den. Den matte kastade år henne struntade hon i.

 

Min boll var också med och jag försökte hålla reda på både boll och frisbee samtidigt viket var lite svårt.

 

Ägnade mej åt lite gympa också, bra med såna här bensträckare.

 

Sen lekte jag med bollen och Sigrid fortsatte att strunta i frisbeen. Nu skulle hon minsann ha min boll istället.

 

När hon inte lyckades med det så gick det bra att tillverka nya stora gropar.

     

Jag har hört att yoga ska vara bra. Alltså körde jag ett yogapass tillsammans med en pinne.

 

Medan jag var upptagen med det så snodde Sigrid min boll. Fast jag återtog den igen.

Gick en sväng också men det hände inget av värde.

Nu ska vi tillbringa hela kvällen tillsammans och planera för vad vi ska göra i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards