wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2017

Uttråkad

Av Wilma Border collie - 14 oktober 2017 18:09

Haft en TRÅKDAG! Ingen Sigrid skulle hämtas i morse fast jag försökte. Inte kunde jag åka till nån bra skog heller för de lär vara fulla av jägare.

 

Skulle ut på en längre runda. Lekte en del med min boll på Heden. Men det var bara skoj en kort stund.Tröttnade snabbt.

 

Jag är tydligen enda hunden i hela Malmköping, spanade efter sällskap men det fanns inget. Såg inte en enda hund eller människa.

 

Gick förbi sjön och badade lite, nåt skulle jag fördriva tiden med.

 

Här var det ganska länge sen jag gick, hade inte hänt nåt av värde heller.

 

Hamnade vid Ossys privata badplats. Provade den och den är alldeles utmärkt hade varit ännu bättre om jag träffat Ossy men det gjorde jag inte.

 

En bit bort finns det en stor brygga med bord på. Det där bordet är alldeles utmärkt att stå på. Borde få ost, fick jag inte.

 

Gick till skogen, fanns några få Svarta trumpetsvampar där men de får stå kvar och sprida sina sporer.

 

Matte tittade på såna här Stubbhorn. Tydligen är de små svamparna vackra om man är människa. Jag gick runt och hade tråkigt.

 

Passerade vid campingen och där händer det nåt. Såg intressant ut.

 

Var en massa hundar som tydligen tränade på att ställa ut sej. Ja, jag kan de ju göra då, jag ska inte ägna mej åt sånt.

 

Tillbaka på Heden så skulle jag träna på stanna kvar. Alltså sitta och vänta medan matte gick en liten bit.

 

Bra övning för när jag gjorde rätt så fick jag leta godis som belöning.

 

Sen provade på på det där med att gå fint. Var mest intresserad av vad matte hade för gott i handen.

 

Dagens absoluta höjdpunkt. Prylaffären var öppen alltså fick jag in. Lönande för jag fick minsann ett grisöra.

 

Tänkte ligga som prydnad där och smaska i mej det, men enligt matte skulle vi gå hem. Korkat.

Hemma var det dötrist.

Nån ville se bild på när Kleptoman Leya letar godis i handduk. Alltså bestämde sej matte för att försöka ta bilder eller filma det.

 

Hm, Leya har upptäckt vad matte har i handen och nåt leta i handduk tänker inte Kleptomanen göra. Hon försökte däremot tugga i sej mattes hand.

 

Vad detta är för galen hund på jakt efter supergodiset det vet jag inte kan i alla fall inte vara jag.

I morgon är det ÄNTLIGEN sista dagen på Tråkveckan sen blir mitt hundliv normalt igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards