wilmablogghund

Alla inlägg den 12 april 2022

Av Wilma Border collie - 12 april 2022 17:36

Vaknade i morse, matte satt på kaffte och försvann för att skrämma eventuella vakna grannar. För sex är inte så många uppe som tur är.

Ut på gatan i morgonrock och foppatofflor, till bilen, klapade på däcket som hade luft och in igen. Himla tur att jag var kvar inne och slapp följa med och skämmas.

Sen efter kaffe och normal påklädning så skulle Flocken samlas ihop. Först hämta Basse och sen vidare och hämta Alice.

Hem till mej för frukost. Hade hört talas om en längesen skog idag. Men med det där däcket vågade inte matte. Inget skoj om det blivit platt långt bort i skogen. Skulle alltså hitta på nåt annat.

På väg mot nåt annat så stannade matte vid en bilverkstad här för att de skulle kolla lufttrycket. Första och sista besöket där. Men nåt fel på däcket verkar det inte vara.

 

Blev skidbacken. Gjorde inget vi brukar ha massor med skoj där.

 

Detta är livet. Rejäla rull i konstsnön, så skönt att jag tappade huvudet.

 

Lek ni, jag ska bara rulla tusen gånger till, sen kanske jag har tid att leka.

 

Sen kom Basse på samma strålande idé så Alice fick vänta en stund.

 

Nu kan jag tänka mej att leka. Syns inte på bilden men jag har bollen och tänker minsann behålla den själv.

 

Massor med skoj spring blev det. Just då hade Alice hittat bollen och eftersom hon nästan aldrig leker med såa så fick hon ha den.

 

Bra Alice! Nåt har du lärt dej av mej. Basse snodde den och sen började hon jaga honom. Men hon behöver verkligen gå kursen hur man bäst tacklar Basse och tar tillbaka saker.

 

Strunt i bollen för nu kommer en kompis, bäst att möta.

 

Bobby kom, superskoj vi har inte setts sen i söndags. Fler hundar desto roligare.

 

Strax efter kom Tilly också. Skidbacken är ett bra ställe om man vill träffa trevliga kompisar och ha skoj.

 

Dansträning igen. Kanske skulle anordna en danstävling för alla hundar.

 

Snälla Tillyhusse, vi har röjt runt massor och ingen har fått nån frukost. Vi behöver energi. Vi fick så vi orkade några vändor till.

 

Lite godis kan göra underverk nu orkade vi ha en massa skoj. Vi vet att det kan gå väldigt långt mellan gångerna.

 

Äsch då som vanligt har allt skoj ett slut, dags att skjutsa hem Alice som skulle väcka sin matte.

Jag och Basse åkte hem till mej. Käkade Dentastix och somnade gott.

Gick på eftermiddagsrunda, trist sån fick inte ens passera magiska fönstret, ingen hänsyn till oss hundar inte.

I morgon är det jag och Basse, nåt ska vi hitta på, får se vad det blir.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards