wilmablogghund

Alla inlägg den 8 april 2022

Av Wilma Border collie - 8 april 2022 18:00

Tråkmorgon, hörde idiotiska påhitt i morse om att Basse skulle hämtas sen. Dumheter jag ska hämta honom direkt på morgonen. Alltså ensam morgonrunda och trist tråkfrukost.

Väntade i flera månader medan den odrägliga och förvirrade skulle fixa mer med det där manuset, tycket jag hörde nåt om fixat klart igår. Men tydligen inte.

 

Så äntligen dags för Bassehämtning, snöade massor.

 

Typ så här så alla bra skogar gick bort på grund av vädret.

Pratade om vad vi skulle hitta på.

 

Vi hamnade vid skidbacken för inte nog med att det snöade. blåste runt en massa innevånare från Norra ishavet också.

 

Syns knappt på bilden, men bollen kom fram och vi hade en skoj dragkamp om den.

 

Jag vann självklart så det blev en skoj jaktlek när Basse skulle ha den.

 

La mej ocj snuttade på den en stund eftersom Basse inte fick tag i den.

 

Inte bara vi som roar oss i skidbacken, tydligen gör Rådjur samma sak för det fanns många spår. Men inte var de där och ville umgås inte.

 

Hej Bobby! Vad trevligt att du kom förbi, alltid roligare när vi är flera.

 

Vi hade massor med skoj, alltid bättre att vara fler hundar.

 

Väldigt rolig lek. Jag tog bollen sprang snabbt som attan medan Basse och Bobby jagade mej. Jag vann de kom aldrig över bollen.

 

Så kom Mikko också han hade visst hört att vi hade skoj och ville vara med.

 

Blev mer lek och umgänge. Skidbacken är en bra träffpunkt.

 

Mikko och Bobby tränade pardans, väldigt bra dansat de skulle vinna vilken tävling som helst.

 

Fast sen slutade det med brottningsmatch istället.

 

Röjde loss och hade skoj ett tag till.

Men så började de klena människorna gnälla om frysa så det var dags att bege sej hem.

Jag och Basse käkade lite, somnade och matte snodde min dator igen. Får vara glad för att jag kommer över den så jag kan blogga just nu.

Ut på eftermiddagsrunda då snöade det igen och blåste runt en massa isbjörnar och pingviner. Mötte ingen vi känner.

I morgon är det lördag, då ska en massa hundar träffas, leka, mingla och ha skoj. Men inte jag inte. Jag ska åka och vara med på nåt regionmöte med Sörmlandsleden. Prata med Chefen, lyssna på mänskligt tråkprat och sånt.

Men på söndag får jag träffa alla kompisar igen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards