wilmablogghund

Alla inlägg den 30 april 2022

Av Wilma Border collie - 30 april 2022 18:20

De vanliga trista ensamma morgonrutinerna i morse.

Föredrar sällskap både på morgonrundan och vid frukosten, så följt av passa dörren i flera evigheter.

 

Så äntligen framme och tänk så lycklig Basse belv när jag kom. En natts skilsmässa det är lång tid det.

 

Kom massor med kompisar idag, väldigt trevligt. Matte tappade självklart räkningen men nånstans runt 17 hundar var vi. Alltså masor med skoj igen.

 

Så många intressanta hunddiskussioner hann vi med också. Har alltid massor att prata om. Viktiga hundsaker.

 

Rozzo och Viggo tränade på dans. Såg ut som om de fick till ett mycket bra dansprogram. Kanske skulle ha en danstävling framöver för oss hundar.

 

Basse försökte vara domare och döma nåt flockspring. Men han behöver träna mer på domarrollen.

 

Usel bild, men Basses nya hobby. Bakom honom döljer sej Alicehusse och Basse bestämde sej för att Alicehusse behövde en rejäl rengöring av sitt huvud.

 

Så här ska det vara., massor med trevliga kompisar som har så där superskoj som bara vi kan ha.

 

Aha Bassehusse har godis, bästa att hålla sej framme så vi får mer energi.

 

Strunt i godis. Rejäl massage och en massa kli det är grejer det. Var länge sen jag fick sånt. Så skönt, kunde ha legat kvar hela dagen.

 

Andra hade trevliga samtal. Bäst att passa på och snacka ordenltigt med alla.

 

Varianten välta människa som sitter i gräset, var en annan skoj lek. OBS människan skadades inte!!

Sen hade som vanligt tiden gått alldeles för snabbt. De flesta lämnade för att släpas i väg av sina människor.

 

Detta är en krusbärsbuske som matte fick när hon inte fyllde år. Nu ska den bo hemma hos Basse.

 

Använda spade när Bassehusse har grävmaskiner är onödigt. Alltså grävdes det hål.

 

Så där nu är krusbärsbusken på plats i sitt nya hem och ska förhoppningsvis växa och ge en massa krusbär framöver.

Jag åkte hem till ensamhet och elände igen.

Så skulle jag på eftermiddagsrunda.

Hamnade i bilen, märkligt brukar jag inte göra.

 

Jag hamnade vid huset långt bort i skogen där min bil parkeras ibland när jag ska göra saker på Sörmlandsleden.

 

Vilken överrasking!! Nu var faktiskt Marie där. Henne gillar jag för det var hon som berättade om benskatten efter döda Hälge förra året Väldigt skönt att bli ordentligt kliad en stund.

 

Jaha människorna tänker fika. Jag då? Jag är också fikasugen?

Fick smaka och det var gott.

 

Sist vi kollade sjön så var det fortfarande is på den. Men nu har den dött, tänker inte berätta det för Basse för då kommer han att dra och bada nästa gång vi är här. Lyssnade på massor med mänskligt tråkprat. Slutade med att jag somnade.

Nu ska jag vila mej iform så jag orkar med ett gäng kompisar i morgon också.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards