wilmablogghund

Alla inlägg den 9 april 2022

Av Wilma Border collie - 9 april 2022 17:58

Inledde dagen med trist ensam morgon promenad. Spännande blev den enligt matte som inte hade kängorna med extra klor för det var snorhalt ute. Alltså bara att gå försiktigt, men vi stod på benen båda två.

Hem för tråkfrukost, passa dörren var inte att tänka på eftersom jag inte alls skulle åka och röja med kompisar.

 

Hamnade i Flen vid kungens slott. Skulle gå en sväng där innan jag skulle vidare. Snön den bara föll och det var kallt.

 

Här var det spännade och matte hade faktiskt tagit fram de där kängorna med extra klor . Tur för det var glansis under snön.

 

Gick bättre när vi kom ut på vägen för där var det ingen is. Kollade en del, hade passerat många okända hundar, men nu var det alldeles öde.

 

Hade Basse varit med så hade han säkert slängt sej i och badat. Absolut inget badväder idag.

 

Ihåliga träd brukar vara lönande. Även detta var det, fanns lite godis i det.

Sen skulle jag åka en bit till.

 

Tjoho en annan hund!! Jag skulle på sånt där regionmöte med Sörmlandsleden och hemma hos ena chefen bor minsann Sigge. Mycket trevlig bekantskap.

 

Sge sa att jag var den allra vackraste tik han nånsin träffat och blev tasslöst förälskad i mej. Men berätta inget för Basse, han kan bli svartsjuk då.

 

Sige han fick gå in och passa sitt hus istället för att smöra för mej. Jag hamnade i ett gammalt komonster hus. Men inga kossor där, istället var det möbler och annat märkligt. Här skulle det där mötet vara.

 

Berättade för Siggehusse att jag är en mycket ensam hund. Aldrig nån som ger mej någon som hlest uppmärksamhet. Blev trodd och ordentligt kliad.

 

Så skulle människorna, finns fler utanför bild, prata oändliga mängder med tråk. Jag lyssnade noga, men inget prat om vandrande hundar inte.

 

Nej jag lipar inte alls åt Chefen. Försöker bara få honom att förstå att jag behöver bli lite kliad för att orka med mitt jobb som fyrbent etappansvarig.

 

Så var det paus i tråkpratet.

Perfekt för det grillades korv. Jo jag är faktiskt expert på korvar.

 

Väldigt bra med vegetarisk matte. Jag fick korv istället för henne, av Chefens fru. Alldeles utsökt korv. Tror jag vill åka på regionmöten ofta om de är så här bra.

 

Han i gul jacka är våran Chef. Den som matte ringer om fallna träd och andra större jobb på leden.

 

De pratar och pratar. Funderade på att sova men så rörde pratet en del på min etapp. Bäst att lyssna noga. Hörde en massa om vad som ska göras. Jag och Basse lär vara upptagna framöver, måste meddela honom i morgon om vad som väntar.

 

Nä nu rör det andra etapper, jag somnade. Sen var det dgas att åka hem igen. Tänkte att eftersom jag var i Flen så kanske det var shopping på gång. Var det inte alls. Enligt matte behövde jag inget. Behöver faktiskt alltid shoppa mycket!! Kände mej lurad.

Somande om ett tag när jag kom hem.

Ut på eftermiddagsrunda när det som omväxling regnade istället, träffade inte nån jag känner.

Men i morgon så får jag åka och mingla med alla kompisar igen. Blir alltså en bra söndag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards