wilmablogghund

Alla inlägg den 15 april 2022

Av Wilma Border collie - 15 april 2022 18:07

Blev perfekt igår kväll också. Hörde att matte pratade i telefonen sen talade hon om att Basse skulle få sova kvar en natt till. Alldeles perfekt eftersom jag visste att det skulle bli en ensam natt för mej. Mycket riktigt efter vår sista kvällsrunda så tog matte kvasten och försvann.

Fram emot morgonen behagade hon återvända i bedrövligt skick, men det var bra att hon kom så vi kom ut på morgonrunda och fick frukost.

Funderade på vad vi skulle hitta på idag.

Matte sa at vi skulle utföra vårt uppdrag.

 

Hamnade i Engelska skogen. Var ett tag sen sist och enligt matte dags att kolla huset igen. Först var det vår och barmark med spännande dofter efter vägen.

 

Sen blev det vinter med snö och skridskobana ett tag. Både is och snö borde ha haft vett att dö nu.

 

Bäcken var full med vatten som forsade rejält, alltså badförbud för en viss hund som inte är jag.

 

Vi är inte ensamma i den skogen. Basse han vädrade och spanade. Alltså fick vi vara koppelfångar.

 

Jo Basse har rätt, det är nåt där. Jag spanade också och matte med sin usla nos försökte se nåt. Fanns inget enligt henne, hade hon tränat upp sitt luktsinne hade hon känt samma doft som vi gjorde.

 

Efter att ha kollat en massa intressanta hundsaker så skulle Basse trots fångenskap jaga sork. Han hade fortfarande ingen som helst framgång.

 

Så framme vid huset och vi kunde vara på fria tassar. Måste kolla att allt är som det ska.

 

Undrar när mina engelska kompisar kommer egentligen. Var evigheter sen sist. Fast nu påstår matte att det händer snart, kanske att detta var sista gången innan de kommer. Tror jag inte på, var ett par år sen sist så matte ljuger säkert.

 

Vi lekte en del medan matte studerade rabarberknoppar, typiskt mänskligt tråk. Finns viktigare saker än såna.

 

Basse påstod att han var törstig och passade på att bada i den lilla bäcken på tomten samtidigt som han drack.

 

Strunta i vattnet, det är mycket viktigare här för här finns Chris magiska ved.  

Självklart blommade det ostblommor där. Alla hundar borde ha tillgång till engelsk ved. Vi städade mycket noga.

 

Så började Basse vädra och spana igen, så mycket att vi blev fångar eftersom matte inte vet vad det är han är så intresserad av,

 

Fanns absolut ingeting att se, mer än att vintern fortfarande lever i skogskanten.

Skulle gå tillbaka. Matte såg en skugga på vägen vilket visade sej vara en lös hund. Vi stannade och en människa kopplade snabbt hunden, tog den och sprang upp i skogen och gömde sej!! Mycket märkligt beteende, varken vi eller matte brukar gå till anfall.

Jag håller med Basse, det är nåt i skogen jag känner också doften. Men detta nåt visade sej aldrig.

 

Jag drack lite i ett dike efter vägen, näån annan plaskade runt i vattnet.

 

På den här platsen där satt jag i höstas ihop med en full svampkorg. Matte tog en massa bilder och en av dom är den som är omslag på kommande bok.

 

Visst det var ingen skrytbild på en svampskörd, men ska vi posera kostar det ost i lön. Vi har faktiskt vissa krav.

 

På Bäversjön där ligger fortfarande isen, alltså var den förbjudet område.

Gick till bilen åkte hem, käkade och somnade gott efter flera timmar i skogen.

Så ringde Bassehusse och tänkte hämta Basse. Synnerligen korkat, han kunde ha fortsatt att bo här, jag gillar att vara sambo med Basse.

Gick på en ensam eftermiddagsrunda. Vill ha sällskap. Fast det kom en okänd människa och sa att jag var en mycket vacker hund, sånt suger jag alltid åt mej.

I morgon är det lördag och hundträff. Inga korkade hittapå som förra lördagen med andra saker. Hoppas det kommer många kompisar som vill umgås.

  




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards