wilmablogghund

Alla inlägg den 27 april 2022

Av Wilma Border collie - 27 april 2022 17:44

Skulle som vanligt hitta på nåt. Matte har nåt som heter tidsbrist, innebär att det ska letas bilder, många bilder som ska vidare till en stor grej som händer framöver.

Får vara glad att jag kommer åt min dator så jag kan blogga, för annars snor hon den hela tiden.

 

Slutade med att vi skulle till vår vanliga lekplats. Har inte varit här sen Moha och Troy var här, de är för övrigt fångar i det där Stockholm igen. Farlig plats som jag tänker undvika eftersom det verkar som om hundar blir fångar där i många evigheter.

 

Vi sprang massor på ängen, mycket skoj.

 

Basse han letade sork, men lika framgångslös som vanligt. Sorkarna hann undan.

 

Gick in i skogen och Basse drog omgående till sjön som just där är mer kärr än sjö. Påstod att han tänkte vara upptagen en stund.

 

Matte började tjoa, för på en pinne växte de här svamparna. Schalakansskål, var tydligen länge sen hon hittade såna.

Vackra är de och lyser på långt håll.

 

Jag provade och insåg att de här lönar sej minsann att markera. Fick massor med beröm och ost.

 

Basse lämnade vattnet och provade han också. Visst klarar han av dom. Smart är han. Beröm och ost till honom också.

 

Gick till sjön där den inte är kärr. Gott vatten, jag stoppade tassarna i vattnet, men nä det är fortfarande inte badsäsong alldeles för kallt.

 

Enligt Basse var det inte alls kallt. Perfekt badtemperatur, han är inte klok!!

 

Trevlig, vi får passa träd och det vet vi vad det innebär. Bara det att det blir så lång väntan innan matte behagar återkomma.

 

Jag släpptes först eftersom jag tar det lugnt och metodiskt. Basse han försvann snabbare än blixten.

 

Perfekt idag var spårslutet revben. Vi vet aldrig vad vi hittar där, ständigt olika överraskningar.

 

Alldeles utsökta var de. Borde alltid finns såna här i våra skogar.

 

Njöt länge av dom, bäst att passa på för det kan dröja många evigheter till nästa gång.

 

Gick vidare. Matte hade nån idé. I dag för 2 år sedan så hittade hon kantareller här, men nu har det varit kallt och torrt.

 

Den som gärver under löven finner. Detta är millimetersmå kantareller som kommer att bli Blek kantarell om ett par månader. Ett under att de redan visat sej.

 

Vi fick självklart ost. Måste fira att svampsäsongen kommer allt närmare.

 

På väg hemåt. Basse skulle bada i diket, jag bara drack, det räcker så.

Hemma så somnade vi gott. Tar på våra hundliga krafter att lära oss en ny svamp, spåra och greja med andra viktiga hundsaker.

Gick på eftermiddagsrund. Först träffade vi Rocky, trevligt var länge sen sist och så en människa vi känner. Skönt att få umgås en stund med både en hund och en människa.

I morgon ska vi göra nåt annat vad det nu blir.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards