wilmablogghund

Alla inlägg den 25 april 2022

Av Wilma Border collie - 25 april 2022 18:13

Äntligen blev det måndag igen.

Nmer kommer Basse hem till mej när hans husse åker till jobbet. Jag vet minsann när han är på väg. Började med att vrålstirra på dörren sen tänkte jag öppna. För tänk om Bassehusse skulle glömma att lämna in honom?? Ingen fara , matte öppnade så jag kunde möta honom. Så käkade vi frukost och tog en morgonrunda innan vi hämtade upp Alice,

Fanns vissa funderingar om vad vi skulle hitta på idag. Matte har ju fortfarande den där tidsbristen, mycket med boken ännu.

 

Blev skidbacken, var länge sen sist och dessutom kom Mikko när vi kom. Fler hundar har alltid mycket roligare.

 

Bäst att passa på för den ljuvliga konstsnön försvinner snabbt.

 

Hur ska jag klara mej utan desssa underbara rull hela sommaren och hösten. Varför finns det inte konstsnö till behövande hundar året runt?

 

Vi sprang, lekte och hade superskoj.

 

Basse passade också på att rulla. När solen kommer upp ordentligt så blir det väldigt varmt så skönt att svalka sej.

 

Så kom Tilly förbi också. Fem hundar har roligare än fyra så är det bara.

Stackars Tilly är dömd till vistelse i Hormonhäxefängelset nu. Alltså inga hundträffar för henne på evigheter.

Lika bra att hon passar på att ha skoj med oss tillåtna kompisar.

 

Matte trollade fram en boll också. Den hade vi massor med skoj med.

 

Så var det Alice tur att bli varm och ta svalkande snörull.

 

Fast sen snodde jag bollen och vaktade den noga.

 

Jo Tillyhusse, vi skulle behöva lite mer energi. Har du nåt att ge svältande hundar? Hade tur vi fick så vi orkade fortsätta ha skoj.

 

Alice bestämde sej för att Mikko han behövde minsann rejäla kramar. Noga övervakat av Tilly och Basse.

 

Blev en massa mera lek innan människorna kom med de korkade påhitten att det var dags att sluta. Dumheter, vi kunde ha varit kvar hela dagen.

Inte skulle vi hem heller. Vi hamnade i Sparreholm och fick passa bilenb utanför jättebutiken. Alltid nervöst om vi ska tillbringa månader i bilen medan matte är spårlöst vilse där inne.

Hon kom tillbaka. Hade tydligen virrat rejält medan hon letade efter en tavelram. Hittade visst en sån där det där förlagsavtelet ska ramas in.

Sjutsade hem Alice, åkte hem käkade lite. Matte försvann för att plåga Rottis Helga. Ovanligt nog var Helga vaken och kunde tänka sej att gå ut.

Så skulle vi på eftermiddagsrunda. Bra sån för Basse fick Vivecas magiska fönster att öppna sej så vi fick välbehövligt godis.

I morgon är det jag och Basse, får se vad vi ska hitta på.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards