wilmablogghund

Alla inlägg den 10 april 2022

Av Wilma Border collie - 10 april 2022 18:09

Perfekt dag detta frånsett den eländiga ensamma morgonrundan och tråkfrukosten.

Sen var det dags att passa dörren för idag var det hundträff på gång.

 

Jaha frame och var är Basse? Alldeles för lång skilsmässa eftersom vi inte träffades igår.

 

Han kom så vi hade en massa viktiga diskussioner om vad som hänt sen sist. Så spanade vi, skulle det komma några kompisar idag?

 

Jodå Alice kom, bra att vi inte blev alldeles ensamma.

 

Ännu fler, både Bobby och lille Fido.. Blir bra detta.

 

Bobby och Berner Alice hade nån tävling om vem som hoppade snabbats över diket. Alice vann.

 

Inezmatte hade nån godisutdelning, bäst att hålla sej framme eftersom ingen av oss fått nån frukost. Flera hade inte ätit sen förra helgen sa de.

 

Som vanligt massor med lek, mingel och viktiga trevliga hunddiskussioner.

 

Jo Bobbymatte, vi har inte ätit på många veckor. Har du något? Vi hade tur och fick.  

Mer lek och spring, bäst att passa på för nu kan det ta lång tid igen.

 

Ähh, dumheter vadå dags att sluta vi började ju nyss. Jag skulle släppa in Basse i hans hus.

 

Men Basse hade ingen lust att gå in. Det var mycket viktigare att rulla i tråkiga natursnösn. Men han släpptes in och vi hörde att i morgon är det vanliga rutinerna igen.

Åkte hem, var bara hemma en kort stund så skulle jag ut och åka.

  

Jaha Eskilstuna, här har jag inte varit på många hundliv. Väldigt vad mycket onödig snö de har där.

  

Fast bara en liten bit bort så blommade det maskrosor. Vädret kan tydligen inte bestämma sej.

 

Långsamma eländiga hiss!!!! Jag ska till min privata köttbullerestaurang och den tar flera veckor på sej.

 

Grattis mattes mamma som fyller massor med år idag. Jag firade henne genom att serveras ett fat med utsökta köttbullar.

 

Alldeles underbara var de. Försår inte varför jag inte fick 1 kilo eller 2.

 

Är du dum?? Det där är en jordgubbe och såna äter jag verkligen inte!! Ge hit köttbullarna!!

Fick de sista.

 

Om jag är oartig som ligger på golvet och snarkar? Absolut inte, jag var faktiskt trött efter en massa skoj och köttbullar.

Väcktes för det var dags att åka hem igen.Somnade om hemma.

I morgon är det vanlig Bassedag. Nåt ska vi hitta på, vet att vi ska övervaka 

när Hundtaxi får sommarskor bland annat så blir det säkert en skogsväng nånstans också.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards