wilmablogghund

Alla inlägg den 3 april 2022

Av Wilma Border collie - 3 april 2022 17:58

Bortsett från den trista morgonen och tråkfrukosten så blev det bra när jag hade passat dörren i många evigheter.

 

Nu är det bråttom! Det har redan kommit en hund och jag tänker inte missa en sekund.

 

Men hej! En ny kompis som heter Velvet på sitt första besök. Ny kompisar är alltid trevligt. Berättade en massa viktigt som hon behöver veta.

 

Hon och Basse hade redan hunnit umgås en del i väntan på att matte skulle behaga skjutsa mej. Men det blev mer lek sen.

 

Trevligt det kommer ännu fler hundar. Bobby blev så där otroligt störtförälskad i Velvet. Men hon ville bara leka och mingla med alla oss andra så det var tämligen obesvarad kärlek.

 

Minglade runt och hade en massa trevliga hundsamtal igen. Himla tur att dessa helger finns så vi kan prata viktiga hundsaker.

 

Matte som letat tussilago i evigheter hittade faktiskt dsen första hemma hos Basse idag. Nu har nästan all snö sen i fredags försvunnit igen.

 

Bobby han gav minsann inte upp. Om man ser riktigt snäll och charmig ut så kanske Velvet faller. Men nä fortfarande ingen framgång.

 

Bjössi. Zmulan och Basse hade nåt viktigt att prata om. Bra att det finns tillfälle att prata med andra hundar.

 

Alice, jag och Fido berättade för Bassehusse att alla rykten om att vi käkat frukost var betydligt överdrivna och för övrigt inte alls sanna. Vi hade inte käkat på många dagar. Fick att äta så vi skulle orka en stund till.

 

I går var det en massa snö här, nu är den borta. Mycket trevligare att mingla runt och ha skoj på barmark.

 

Var lektioner med Velvet också om hur man bäst tigger från människor. Detta är en mycket viktig hundkunskap som alla hundar bör lära sej.

 

Stackars Bobby han hamnade i koppel en stund. Inte lätt att bli störtförälskad.

  Mänskliga hittepået har inträffat, många kompisar har släpats iväg av sina människor. Men Velvet och Bobby hade en massa spring tillsammans fort som tusan gick det och roligt hade de. Hörde att Velvet skulle komma fler gånger. Trevligt när vi blir så uppskattade.

 

Jaha Basse ska åka i sin låda på fyrhjulingen och jag ska hem till tråkhemma med ensamhet och elände.

Hittade en påse i min bil som doftade utsökt. Rör inte sa skitmatte och flyttade på den. Nåt om att den ska användas nån annan dag. Jag vet minsann att den där påsen som Alicehusse lagt där var till mej.

Käkade lite och somnade.

Matte grejade som vanligt med tusen saker till boken. Men det gick visst iväg ett gäng mail med avslutade saker

Gick på eftermidagsrunda, träffade inte nån jag känner, missade Rottis Helgas matte också. Henne hade visst matte träffat i affären. Hade varit trevligt med sällskap en stund.

Men i morgon är det måndag, då ska Basse hämtas, sen ska vi hämta Alice så Flocken är samlad och sen ska vi hitta på nåt, okänt vad. Men det berättar jag om i morgon.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards