wilmablogghund

Alla inlägg den 2 april 2022

Av Wilma Border collie - 2 april 2022 17:57

Bra dag detta, nackdelen var förstås den ensamma morgonpromenaden och lika ensamma tråkfrukosten.

Sen var det dags att åka till Basse.

 

Fortfarande är det vinter efter allt snöfall igår. Var snorkallt i morse också.

Hittade Basse och gratulerade honom ordentligt.

 

Men då kom det minsann fler kompisar så vi var tvugna att hälsa välkomna. Pudlarna Raska och Gino.  Myclket trevligt med fler.

 

Nu ska vi leka och ha en massa skoj igen. Bäst att passa på för som alla hundar vet är det väldigt långt mellan helgerna.

 

Basse och Raska fann varandra och hade massor med skoj.

 

Så kom Alice också varvid Gino betsämde sej för att hon var den allra snyggaste tik han nånsin sett. Att Alice blev av med vissa kropsdelar i höstas det hade ingen som helst betydelse i hans värld.

 

Så ännu fler. Desto fler desto trevligare och vi har alltid massor att diskutera. Den extremt förvirrade försökte räkna hundar. Först var det ett antal, sen ett annat och till slut hade hon tappat räkningen. Hon är inte tillräknelig nu så jag och Basse har ett elände att hålla ordning på henne.

 

Dvärgschnauzer Charlie kom, väldigt trevligt för det var länge sen vi sågs sist.

 

Jag tog det lugnt en stund men både Bjössi och Inez ville umgås. Pratade med dom, lika bar att passa på. Vem vet när jag träffar hundar igen?

 

En del smörade för Bassehusse, det krävs energi för att ha skoj och så behöver han uppskattning för att vi får vara där och ha trevligt.

 

Äsch! Nu börjar de korkade mänskliga påhitten igen. Vadå dags för alla kompisar att åka? Vi började nyss!! Människorna som mest pratar en massa tråk borde istället ha kursen i att skaffa sej ordentlig tidsuppfattning.

Men jag skulle inte hem just då.

 

In till Basse för nu skulle han få presenterna jag shoppade till honom när jag fyllde. Fast först bjöd hans husse på alldeles utsökt korv.

 

En frisbee fick Basse. Han gillar ju att leka med såna.

 

Så käkade vi torkade kycklingfötter och Basse fick ett sånt där hjärta med torkad kyckling och ett par revben också. Tror han uppskattade presenterna.

 

Syns inte på bilden. Men jag "lånade" hans frisbee och låg under bordet och vaktade den. Normal rättvisa, han brukar sno mina leksaker.

Sen skulle jag åka hem.

Somnade, det tog på krafterna att ha en massa trevligt. Matte gjorde klart en massa saker till boken.

Gick ut på eftermiddagsrunda, det mesta av den onödiga snön försvinner nu. Hade tur och träffade ett par människor jag känner så jag fick lite umgänge i alla fall.

I morgon ska jag träffa ett gäng hundar igen så det blir säkert en bra söndag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards