wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 april 2022

En massa kompisar och värsta, bästa överraskningen

Av Wilma Border collie - 16 april 2022 17:42

Klarade av de trista rutinerna när det är lördag ensam morgonrunda och tråkfrukost i ensamhet.

Sen passa dörren i flera veckor innan det var dags.

 

När jag kom satt Basse och väntade på mej, mycket trevligt att vara efterlängtad.

Tänkte gå till våran lekplats men då hände det saker bakom svansarna på oss.

 

Där kom minsann lille Fido, Corgie Majken och hon hade med sej en ny kompis collien Tom. Alltid trevligt med nya vänner.

 

Nu ska vi minsann visa Tom hur skoj vi har på våra träffar.

 

Vi blev ett helt gäng idag också. Tur att inte alla kompisar var upptagna med att fira påsk. Här pågår en kurs i hur man bäst tigger godis av Majkenmatte. Mycket viktig hundkunskap som alla nya hundar bör lära sej omgående.

 

Massa skoj lek blev det självklart och en massa mingel med trevliga hunddiskussioner, alltså precis som det ska vara.

 

Vilda jaktlekar och jag agerade domare genom att stå på en bänk. Tänkte att jag hade bra överblick på så sätt.

 

Lika bra att kolla om Tillyhusse hade nåt att bjuda på. Det hade han så vi fick mer energi till allt skoj.

 

Jag hade väldigt skoj med en boll som jag snodde av Basse.

 

Om jag ligger under bordet så är det ingen som ser mej så jag kan vara ifred med den nysnodda bollen.

Ungefär nu gick allt fel. Matte tappade min spårlina som jag ska ha för att inte sticka på otillåtna äventyr.

Bra för jag stack tätt följd av ett gäng andra hundar. Matte var mindre glad.

 

Skit också. Jag kom för nära och en fot på spårlinan sen var det slut på friheten och allt jag planerat.

 

Matte kör som bekant hundtaxi ibland. Men u har hon fått konkurrens av Bassehusse och Klovstens hundtaxi. Majken och Fido skulle prova att åka i Basses låda på fyrhjulingen.

 

Märklig hundtaxi, det gick åt tre människor bredvid den för att de skulle åka några meter.

Strax efter detta så var det dags att sluta för idag. 

Åkte hem käkade och sov helt inställd på en trist eftermiddagsrunda senare.

Så var det dags för den där eftermiddagsrundan.

 

Ja, ja varation är alltid trevligt. Jag är på campingen. Antar att jag ska kolla så Moha och Troys husvagn mår bra. De är väl fångar i det där Stockholm igen,

 

Drömmer jag? Är detta verkligen sant? Moha och Troy skrek av lycka när jag kom. Tänk efter alla dessa hundliv har de äntligen kommit tillbaka! Vi blev överlyckliga alla tre.

 

Vi hade massor att prata om efter vår superlånga skilsmässa. Som hund ska vi faktiskt träffa våra vänner mycket och ofta, inga såna här korkade vinteruppehåll.

 

Moha berättade för matte att hon svält hela vintern, aldrig nånsin nåt att äta. Hon fick.

 

Troy blev fånge hos sin matte (hovfotografen till flera bilder i kommande bok) ett tag. Han berättade för hela campingen att nu är minsann han tillbaka och har stenkoll på allt som händer.

 

Kolla! Matte som tydligen visste att de kommit, men missat att meddela mej, hade tagit med smarriga ben för att fira vår återförening.

 

Jag och Troy njöt av våra ute medan Moha försvann med sitt. Att Troy "råkade" lämna lite obevakat och jag "råkade ta hand om det, sånt behöver vi inte prata om.

 

Campingens tuffaste Dvärgschanuzer Moha i knäet på sin husse med benet i munnen.

Riktig fest hade vi medan människorna pratade tråk.

Så hörde vi ett bekant ljud.

 

Titta!! Klovstens hundtaxi kommer minsann med Basse.

 

Titta vilken vacker syn. Vi är samlade alla fyra och har så mycket att prata om. Så här ska det alltid vara.

Vi pratade om massor med viktigt medan människorna ägnade sej åt sitt tråkprat.

Hörde mycket intressanta planer också. Resten av påsken kommer att bli väldigt trevlig.

Sen var det dags att säja hej då. Men vi ses i morgon för Moha och Troy kommer på hundträffen.

Jag tänker vila mej iform inför morgondagen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 29 april 18:15

Bra början på dagen för Basse blev levererad i morse. Perfekt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost. Började regna så rtt tag trodde matte att dagens plan bara var att ställa in. Regnet försvann, så planen höll. Trevligt här har vi...

Av Wilma Border collie - Söndag 28 april 17:50

Bättre väder idag. När jag var på morgonrunda så var det varmt och solen sken. Så passade jag dörren i flera veckor innan det var dags att åka. Passerade Basses liftarplats, men där var det tomt.   Hittade honom hemma så vi väntade tillsamma...

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards