wilmablogghund

Alla inlägg den 26 oktober 2019

Av Wilma Border collie - 26 oktober 2019 17:37

Dagen började mindre bra. Jag ansåg att jag skulle åka och hämta Basse, matte totalvägrade. Dessutom så föll det mängder med svampvatten och jag släpades iväg på en fullkomligt onödig morgontoalett.

Skadades självklart och ville bara hem. Sen insåg jag att det var lördag så jag passade ytterdörr i flera timmar innan det var dags att åka på hundträff.

 

Framme, nedfallet hatr avtagit och jag tänkte fördriva tiden med att leka med frisbeen. Men precis då kom Basse husse med en av sina maskiner,

 

Jag fick bråttom för nu gäller det att se till att Basse kommer ut och leker med mej. Vi hade sån tur att vi blev bjudna på korvfrukost. Precis vad man som hund borde serveras varje dag, får aldrig korvfrukost hemma.

 

Mätta och belåtna så hann vi inte ens börja leka innan vi såg att det var en kompis på gång.

 

Golden Mikko hade minsann sett till att hans matte skjutsade honom till oss. Nu ska vi ha skoj.

 

Mikko han gillar det där med att dansa. Fast Basse har inte lärt sej ännu men det hinner han med. Han är så uing att det är massor som han ska lära sej.

 

Så hittade vi Asco också. Han var med första gången i söndags och hade så roligt att nu kommer han att hänga med på våra skoj träffar. Trevligt för honom att lära känna alla oss andra hundar.

 

Hörde hur människorna pratade om att vi nog inte skulle bli så många hundar på grund av vädret. De hade fel som vanligt. Sansa kom och här kommer Jenna också. Perfekt vi blir ett gäng som trotsar vädret.

 

Medan jag kollade vad Asco, Eurasiern och Sansa gjorde så berättade Jenna en massa viktigt för mej. Vad stannar självklart mellan henne och mej.

 

Så nu kommer Dalmatiner Tilly också. Vi blev faktiskt nio hundar som lyckades övertala våra människor att vi behövde träffa våra kompisar.

 

Lika bra att ha en massa skoj flockspring en stund. Perfekt att vara flera och leka jaktlekar.

 

Vi har en lite hemlig tävling också. Vi kör flockspring bland människorna. Vår tävling den går ut på att vi ska se vem som först lyckas få en människa att trilla. Ännu har ingen vunnit för alla människor har lyckats stå upp.

 

Gav upp den där hemliga tävlingen för stunden. Lika bra att hitta på nåt annat en stund.

 

Basse och Eurasiern (lovar att matte lär sej namnet vilket år som helst) hade nån Herre på täppanlek på det som i somras var får plaskdamm. Jenna och Asco utsåg sej till domare. Jag vet tyvärr inte vem som vann eftersom jag gick och gjorde nåt annat viktigt.

 

Lika bra att fortsätta att leka, började höra en massa otrevliga saker från människorna om blött, kallt, åka hem och annat trams. Hade det gjort som oss och hållit i gång hade de inte frustit.

 

Hm, vad gör ni med Jenna? Behöver jag vara polis? Ingen fara Jenna klarade sej alldeles utmärkt på egen tass.

Men ungefär nu började det falla mer svampvatten så människorna gav upp.

Matte fångade Basse och han stackarn fick minsann gå och passa sitt hus alldeles ensam medan hans husse var och fixade nåt.

 

Leriga byxor. Jo det blir så när vi måste berätta att vi behöver godis genom att slå med tassarna på hennes ben.

Om det ständigt fanns godis i handen så skulle vi slippa påkalla uppmärksamhet och hon skulle inte alls bli lika lerig.

Åkte hem och sov.

Gick på dötrist eftermiddagsrunda, träffade inte nån jag känner.

I morgon så är det hundträff igen. Jag hoppas det låter bli att falla svampvatten så kommer det kanske ännu fler kompisar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards