wilmablogghund

Alla inlägg den 23 oktober 2019

Av Wilma Border collie - 23 oktober 2019 17:49

I dag skulle vi träffa kompisar och aktivera oss.

Klarade av mina morgonrutiner, alltså åka och hämta Basse och köra lite morgonbus. Sen när vi varit hemma en stund var det dags att hämta Jenna.

  

Så där vi kan lika bra hitta på nåt skoj direkt i väntan på att det dyker upp kompisar.

 

Som detta. Jag hittade den där leksaken jag inte lekt med på väldigt länge. Sprang mycket med den medan Jenna och Basse jagade mej. Självklart så vann jag.

 

Winnie och Tryffaln kom och de hade minsann med sej en pudeltjej som den dementa matte tror heter Malin. Basse blev lite kär i henne, men den kärleken var inte besvarad.

 

Golden Mikko kom också. Nu ska vi leka en massa medan människorna pratar tråk.

 

Jenna hittade en träbit och retades en massa med Mikko. Tror hon försökte tala om att det var ingen idé att Mikko ens tänkte tanken att försöka ta den.

 

Nytt sätt att motionera Jenna och Basse. Jag hittade en frisbee och så sprang jag massor med den medan de försökte hinna ifatt mej och sno den. Jag behöll den hela tiden.

 

Medan vi lekte så bestämde sej Pudeln för att hon skulle nån annanstans och gick sin väg. Hon hann en bra bit innan hon blev fångad. Sen blev det fängelse en stund för att det inte skulle upprepas. Basse lekte Gentlehund och höll henne sällskap.

 

Vi andra lekte. Jenna och Mikko hade jaktlek med Winnie.

 

Nu händer det grejer. Winnie och Tryfflanmatte har nåt som vi vill ha och verkligen behöver.

 

Underbart! Det regnade massor med korvbitar överallt. Vi hade ett väldigt jobb med att få tag på på alla bitar. Men efter att sex hundar genomsökt området många gånger så finns inte minsta mikroskopiska smula kvar.

 

Gå genom tunneln? Nja ska det varkligen vara nödvändigt? Jag och Jenna hade en diskussion om det och kom fram till att matte kunde krypa där om det nu var så viktigt att ta sej genom den.

 

Mikko han gick minsann igenom flera gånger uatn att ens fundera över om det skulle vara nödvändigt.

 

 Hade en diskussion om vad vi skulle hitta på nu.

 

Hm människorna gör nåt. Jag kollade noga vad de hade för sej.

 

Aha de där rallylydnadsskyltarna hade kommit fram igen. Jag och Jenna gjorde vad vi skulle vid denna.

  Hörru, du är alldeles för långsam med belöningen. Ge hit godiset. Nu har vi suttit och snurrat och en massa annat.

 

Basse kan minsann också. Han fick prova några av de enkla och klarade det med glans.

 

Mikko har minsann en matte som är lite förutseende för hon hade godis i handen. Ska skicka matte på kurs i att alltid ha godiset redo.

 

Tryffan provade också, Basse höll sej framme, han försökte komma över hennes godis. Men jag tror inte att han lyckades.

 

Så där nu kan vi ha skoj igen. En massa flockspring blev det, bäst att passa på för vem vet när vi har chas´nsen nästa gång. Det dröjer flera månader innan det är lördag.

 

Dvärgschanuzer Mezzo kom förbi ihop med sin matte och Primo, fast den sistnmnda hamnade aldrig på bild. Mycket trevligt att träffa fler kompisar.

 

Blev lite mer lek, men sen påstod människorna att det var dags att åka hem igen. Som vanligt hade tiden gått alldeles för fort.

 

Eftermiddagsrunda och jag har bestämt att jag ska ha kurs med Basse. Den där viktiga Hoppa upp på bänkar kan ge godis.

 

Titta! Han är bra läraktig. Nu har han förstått att det lönar sej att hoppa upp och att det går utmärkt att sitta här. Vi fick godis.

I morgon ska vi åka till nån bra skog och kolla en del. Blir säkert ännu en bra dag.


  


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards