wilmablogghund

Alla inlägg den 3 oktober 2019

Av Wilma Border collie - 3 oktober 2019 17:50

Ensam dag, tänkte, trodde hoppades att det skulle ha ändrat sej under natten men inte det inte.

Jag skulle få tillbringa dagen alldeles utan kompisar.

Hamnade i min bil och var inställd på skjuts till trevlig skog.

 

Detta ser lovande ut, kanske är den bra skogen bakom backkrönet.

 

Blåst! Hamnade på soptippen för matte skulle göra sej av med en massa prylar. Typiskt tråkställe.

 

Nä jag känner inte dej. Tänker inte titta på dej en gång. Först den där soptippen och nu har jag tillbringat flera dagar på ICAs parkering. Livet är pest!!

 

Tror jag ångrat mej, livet kan faktiskt förändras till det bättre ganska snabbt. Äntligen händer det nåt bra.

 

Shopping! Precis vad jag behöver en sån här ensam och övergiven dag. Provsmakade lösgodiset, lika gott som alltid. Planerade att shoppa en massa bra saker, men så blev det inte riktigt. Bar en påse godis och en annan sak till mej.

 

Tack snälla Magnus för alldeles utsökt shoppinggodis, detta förgyllde verkligen men tråkiga dag.

 

Åkte hemåt men jag behövde ut och röra på mej också. Titta vad jag hittade, ett par Stolta fjällskivlingar. ÅPrecis vad matte inte behöver.

 

Fina var dom så de fick följa medhem. Matte gick och la dom i bilen innan vi skulle fortsätta.

 

Jag shoppade en ny boll och nu skulle den provas. Men den där långsamma människan hon tog minsann tid på sej för att kasta den.

 

Äntligen! Nu ska den provas ordentligt.

 

Fick perfekt grepp om snöret.

 

Mycket bra köp. Går utmärkt att springa och kasta runt med den.

 

Fast det var nån korkad knnut på snöret som jag inte uppskattade. Alltså försökte jag knyta upp den. Slutade med att matte fick hjälpa mej. För övrigt har jag fortfarande tilltalsnamnet Rugguggla. Det tar faktiskt tid att bli av med all gammal omodern päls.

 

Så nu är knuten åtgärdad och jag kan kasta runt ordentligt med bollen. Alldeles perfekt boll jag valde. Dessutom lär den synas i mörker. Bra om jag skulle vara ute och leka med den när det börjar skymma.

Hade massor med skoj länge.

 

Enligt matte så blåste det isbjörnar vid sjön, jag såg inga så det var säkert hennes vanliga hallucinationer. Om hon också skaffat sej en boll att leka med hade hon inte frusit. Men vi skulle gå en sväng i skogen.

 

Ja jag gjorde att par yogaövningar och råkade visst lämna lite päls. Där kan den ligga jag ska inte ha den.

 

Gick en sväng. Fanns inget av värde nånstans.

 

Spanade för att se om jag möjligen skulle se nån hund eller människa jag känner. Men det var alldeles öde överallt.

Sen var det tydligen dags att åka hem igen.

Sov bort ett par timmar.

Gick på eftermiddagsrunda, lyckades ta mej in till Susanne och få välbehövligt godis.

 

Innan jag gick ut så kom det en skvätt med svampvatten. Blev en snygg regnbåge i alla fall. Vandrade runt en stund men träffade inga jag känner.

I morgon är det dags för Jenna igen. Tydligen ska vi få göra nåt som vi inte har gjort på flera månader men som vi kommer att gilla. Förhoppningsvis blir det en bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards