wilmablogghund

Alla inlägg den 17 oktober 2019

Av Wilma Border collie - 17 oktober 2019 17:42

Det har blivit en förändring i mitt liv. En mycket bra sådan om ni frågar mej.

 

Den här bilden är tagen vid halv åtta i morse när jag är ute och gör min morgomtoalett. Brukar gå ut i det taget.

 

Men titta! Jag är minsann inte ute på de vanliga gatorna hemma hos mej.

 

Perfekt! Matte har släppt ut Basse!!

Så här är det, Basses husse jobbar på dagarna och Basse har varit med honom på jobbet och passat sin bil. Men det blir långtråkigt och trist för Basse att vara så mycket i bilen. Så Basse ska hänga med mej och Jenna på dagarna. Han får sällskap och jag har kompis även när Jenna är ledig. Vi har alltid en massa skoj tillsammans. Det där matte köpte i går var en grej till min bil så vi sitter säkert fastspända alla tre när vi ska åka till de bra skogarna.

 

Fruktansvärt suddig bild men vi hade en massa skoj innan vi skulle hem till mej. Morgonrundorna brukar vara trista men nu var det väldigt skoj.

Var hemma hos mej en stund innan det var dags för en längre runda.

 

Åka till nån trevlig skog var inte att tänka på eftersom det är Tråkveckan så vi skulle hitta på nåt hemma.

 

Passerade Ekorrskogen. Tänkte ha kurs med Basse i Ekorrspan men han var fullkomligt ointresserad. Tänk vad han missar och chansen att hitta en social ekorre är större om man är två som spanar.

 

Gick till sjön och lekte en massa skoj jaktlekar. Jag vann flera gånger.

 

Ännu bättre matte hade tagit med två av mina frisbee. Mycket skoj att leka med dom igen.

 

Basse hade jätteroligt med den ena. Snabb som attan är han också när den ska fångas.

 

När matte kastade båda så gällde det att vara snabb för att hinna fånga en. Vi sparnag massor, mycket skoj det här.

 

Min ena boll kom fram också. Visade sej att Basse är duktig på att kasta med den.

 

Provade vattnet i sjön. Jag anser att det räcker med att dricka numer, Basse funderade på att bada en massa. Badsäsongen är nog över för i år, alldeles för kallt.

  Brygginspektioner är viktigt och den kursen klarade Basse med glans på första försöket. Bra då kan han hjälpa till med den viktiga sysslan.

 

Lekte mer. Kom en människa också, perfekt för Basse klarade mattes kurs i att inte springa fram utan stanna hos henne. Fast sen ville mnniskan umgås med oss och då var det okej.

 

Försökte lära Basse att det är mycket lönade att hoppa upp på bord. Men den här kursen kräver fler lektioner för Basse vågade inte riktigt fast jag visade flera gånger.

 

Det var viktigare att gräva en stor grop. Fast det fanns inget spännade trots att den blev större och djupare.

 

Vad är detta för eländigt skun? Jag hade faktiskt tänkt dricka vatten här. Sigge älskade visst sånt här och trodde att det vårdade pälsen. Jag vet inte riktigt vad jag anser om det.

 

Gick vidare. Ny kurs som Basse klarade med MVG. Hoppa upp på båt var inga som helst problem. Nu har han lärt sej att detta ger ost.

Fortsatte och kollade en massa viktiga hundsaker.

 

Ser ni oss? Jag spanar Ekorre och Basse är faktiskt lite intresserad. Var mycket span och det fanns en Ekorre, men skitmatte ska alltid sabotera allt bra.

 

Slutade så här, vi blev koppelfångar. Basse bestämde sej för en liggstrejk, vi var nära hans hemma och han trodde nog att han skulle gå och passa sitt hus. Så illa var det inte alls.

 

Skulle ta vägen genom Tråkskogen, länge sen jag gick här. Men feterosm det i balnd är ganska mycket människor och okända hundar i den var det lika bra att vi var fångar.

 

Tjoho! Vi har minsann hittat nån vi känner. Nu ska vi ha skoj.

 

Dalmatiner Tilly var ute och rastade sin husse. Hon blev så glad över att träffa oss så vi bestämde oss för att ha skoj en stund.

 

Massor med skoj lek blev det. Tråkskogen var inte alls lika tråkig som den brukar vara. Vi hade jätteroligt länge.

 

Slut på allt skoj, enligt matte var det dags att gå hem igen. Vi gick hem till mej, käkade lite lunch och så trollade matte fram märgben till oss också. Mycket gott. Gnagade på dom och sov ett tag.

 

Elände! Vi är ute på eftermiddagsrunda och inte hade Susanne öppet, vi som var godissugna och behövde lite umgänge. 

 

Gick en sväng. Träffade ett par människor vi känner och kollade vilka hundar som rört sej ute.

 

Matte behöver inte hålla i våra koppel. Det sköter Basse alldeles utmärkt på egen hand. Fast hon påstod att ingen vet var vi hade tagit vägen om Basse hade fått dra i väg med mej som han ville.

 

Vi hade sån tur att vi träffade vår allra bästa godisutdelare. Precis vad vi behövde, vi lever alltid på svältgränsen.

Gick hem.

Hade en väldigt rolig brottningsmatch, men ingen vann för precis när vi brottades som bäst så skulle Basse hem. Tror faktiskt jag hade vunnit annars.

I morgon har jag både Jenna och Basse, får vi vad vi hittar på men nåt skoj ska vi nog kunna göra.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards