wilmablogghund

Alla inlägg den 9 oktober 2019

Av Wilma Border collie - 9 oktober 2019 17:53

I dag skulle jag äntligen slippa ensamheten och matte hade några planer på en bra skog.

Men i morse så försökte det falla svampvatten ocg det var blött och trist.

 

Positivt, jag har hämtat Jenna, negativt vi blev inte skjutsade utan skulle till nån hemmaskog. Men nåt ska vi väl kunna hitta på.

 

Där inne i Ekorrskogen är den. Jag såg när den sprang över vägen. Undrar om denna är lika trevlig som den jag hade det långa samtalet med i går? Tyvärr fick jag aldrig chansen att försöka upprätta kontakt, men jag lär passera Ekorrskogen fler gånger då kanske.

 

Äntligen på fria tassar så vi kunde leka och ha en massa skoj. Sprang fort och jagade varandra bland annat.

 

Jag blev inte mätt på frukosten så corgie som utfyllnad vore inte så tokigt. Nä ingen fara jag tänkte inte alls käka upp Jenna vi hade bara en rolig lek på gång.

  

Vad är detta? Här ska det minsann finnas en trevlig godisgunga, men den har försvunnit. Hoppas den återkommer.

 

Från ingenstans kom Inez, självklart så fanns det inte en människa inom synhåll. Men matte motade iväg henne åt samma håll som hon kommit i från.

 

Ja Jenna jag ser samma sak som du, men vi fortsätter med vårt.

 

Där uppe stod både Inez och Rick och tittade på oss. Fortfarande inga människor i närheten.

 

Vi brydde oss inte utan såg till att få vår belöning eftersom vi hoppat upp på bordet. Sånt här det är viktiga saker det.

 

Passade på att dricka i sjön och blöta tassarna. I dag var det inte lika kallt som det varit ett par dagar. Inez och Rick återkom igen, men denna gång dök deras människor upp efter ett tag.

Vi skulle helt plötsligt ta en annan runda en den som matte funderat på.

 

Min skvallermaskin hade matte glömt hemma, men Skvallerbyttan var med. Hade planerat men...........

 

Ja, ja det är lika bra att ge upp planerna och komma då. Hör minsann hur den där Skvallerbyttan får beröm och godis.

 

Över sjön var det riktigt höstlikt och det började bli dimmigt också.

 

Tänkte att med tur så skulle Terra ha kommit tillbaka. Jag bara måste kolla när jag passerar hennes stuga, men ingen Terra idag heller. Får bara höra att ännu dröjer det länge innan hon kommer tillbaka.

 

Men vi hittade minsann Golden Mikko! Jätteskoj och han längtade efter sällskap så han blev så glad när han träffade oss.

 

Vi bestämde oss för att vi skulle leka och ha trevligt en stund. Vilken tur att det inte blev vägen som matte först tänkt ta då hade vi missat Mikko.

 

Bestämde oss för att låna lekplatsen en stund. Jag snodde åt mej en leksak och upplyste Mikko om att den är min, bara min.

 

Det var lite kamp ett tag om den. Jag råkade tappa den och då snodde Mikko den och så skulle Jenna också ha den. Vi hade himla skoj.

 

Nu gäller det att springa snabbt så de hinner hinner med och kan ta den.

 

Blev lite flockspring också, är man tre så är det en flock. Springa tillsammans är alltid skoj och desto fler desto bättre.   

Lekte mer och hade en del viktiga hunddiskussioner också. Men som vanligt kom tråkmänniskorna på att de hade saker att göra så det var dags att gå hem. Hade sällskap med Mikko en bra bit, mycket trevligt.

Gick till våra respektive hemma. Jag somnade gott var nöjd, det som först verkade bli tråkrunda blev hur bra som helst.

Hämtade Jenna för ftermiddagsrunda. Blev en vanlig trist sån, mötte inga trevliga hundar eller nåt.

Men i morgon ska vi få roa oss säjer matte, vet inte vad som händer men enligt henne kommer det att bli bra


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards