wilmablogghund

Alla inlägg den 18 oktober 2019

Av Wilma Border collie - 18 oktober 2019 18:03

Mycket bra dag igen,

I morse så åkte jag till Basse när det var dags för min morgonrunda. Klarade av morgontoaletten och en del bus hos honom innan vi åkte hem till mej.

Var hemma ett tag medan matte ägnade sej åt tråk.

 

Så nu har jag samlat ihop min lilla flock. Gillar det här att vi är flera. Nu är frågan var vi ska fördriva tiden idag. Den eländiga Tråkveckan ställer till det och begränsar men snart är den över.

 

En av fördelarna med att vara en flock. Vi kan diskutera alla intressanta dofter tillsammans. Dessutom var det evigheter sen jag gick här så det hade hänt en del.

 

Basse fick syn på något som han bedömde som mycket farligt. Detta nåt skulle försvinna och bli rädd när han morrade.

 

Den här oskyldiga betongsuggan var enligt Basse farlig. Men sen kom han på att det var väldigt korkat att tro att den skulle anfalla. Jag och Jenna visade också att såna är helt ofarliga.

 

Bra den här vägen har jag inte gått på massor med evigheter och det finns trvliga fält där vi kan springa mycket.

 

Lika bra att kolla att allt är som det ska vara innan vi ägnar oss åt en massa skoj.

 

Ja vi kan inkallning. Det borde du veta. Fick i alla fall godis för besväret.

 

Eftersom vi inte har fått springa ordenligt på flera månader så lekte vi jaktlekar.

 

Där sitter hon den där Skvallerbyttan. Trodde faktiskt hon skulle glömma de dumheterna nån gång. Men mattte höll på och berömde en massa.

 

Jag hade tagit med mej Basse in i skogsdungen. Hade nåt viktigt att visa honom här och det tänkte jag klara av i luugnn och ro, men det var bara att glömma.

 

Fortsatte med alla våra skoj lekar ute på ängen istället.

 

Kolla Jenna hon ser ut som om hon tänker mörda Basse vilken sekund som helst.

 

Hon misslyckades för Basse drämde henn i backen och sen hade de brottningsmatch.

 

Bästa energipåfyllningen. Jag såg att matte tog en påse med nåt hos Basse i morse men tänkte att det var nåt mänskligt tråk. Inte alls alldeles utsökta tuggpinnar till oss.

 

Vi käkade upp dom ganska snabbt så mycket som vi lekt behövde vi verkligen energi.

 

Vi skulle bara drick gott lervatten och sen var planen att vi skulle ha fortatt och gått en bra runda. Men matte råkade vrida på huvudet och ändrade snabbt planen.

 

Vi slutade som koppelfångar för matte hade sett ett gäng rådjur och tyckte inte att vi skulle störa dom. Jenna hon ville absolut ha en pinne som Basse hittat, Men hans koppel är längre så hon nådde inte.

 

Skulle gå nån annanstans i stället. Jag och Jenna hade lite kurs med Basse i fördelarna med att hoppa upp på stenar. Men han var synnerligen tveksam till det. Ja, ja det kommer fler kurstillfällen.

 

Hamnade vid hundbadet. De där två bakom mej har inte fattat att badsäsongen är över. Det räcker med att dricka och möjligen blöta tassarna.

 

Basse och Jenna tyckte att det var perfekt att leka i vattnet. Dårar, det kan man göra när det är ovädershetta.

 

Vad gör ni egentligen? Behöver jag var polis?

 

Var lek så jag bestämde mej för att vara med. Man kan aldrig leka för mycket.

 

Vi hade så där superskoj igen. Brottas och jaga det är superoligt.

 

Som sagt det gäller att passa på för vem vet när vi får leka igen? Kan ta massor med evigheter.

 

Jag tror jag ska ligga på bordet en stund, de där andra två är inte kloka.

 

Undrar varför de vägrar inse att badsäsongen är slut? De fortsatte att bada som om Vattensjuven skulle tömma hela sjön om några minuter.

Men ungefär nu påstod tråkmatte att det var dags att gå hem. vi hade varit ute länge och hon var hungrig.

Gick hem med Jenna, jag och Basse fortsatte hem till mej. Vi käkade lite mat och sen somnade vi gott.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda.

 

Turen var med oss. Susannes affär var öppen och vi fick välbehövligt godis och umgänge. Alltså perfekt eftermiddagsrunda.

Lämnade Jenna och hon fick minsann ett smarrig öra. Fanns såna också i den där märkliga påsen från i morse. Basse gillar inte dom, men det gör minsann jag och Jenna.

Sen kom Basses husse och hämtade honom. Perfekt för i Basses bil finns det korv. Utsökt god korv blev jag bjuden på.

I morgon är det lördag igen, en sån där bra lördag med alla kompisar.

Tänker vila mej i form nu.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards