wilmablogghund

Alla inlägg den 7 oktober 2019

Av Wilma Border collie - 7 oktober 2019 17:50

Inget sällskap idag. Elände detta att dra runt ensam.

Men matte påstod att jag inte dör av det.

Blev i alla fall skjutsad för jag skulle utföra ett uppdrag.

 

Aha Engelska skogen, trevligt. Var ett par veckor sen sist och då hade jag minsann sällskap av Terra. Enligt matte bästa att kolla innan Tråkveckan drar i gång på måndag.

 

I morse var det nästan 4 otäcka minusgrader så matte var övertygad om att svamparna dött. Hade de inte alls. Jag gick och kollade ett bra ställe. Titta här, de lever minsann!

 

De var hur fina som helst och hade inte dött av kylan. Matte kunde plocka riktigt mycket.

 

Eftersom jag sett till att hon var sysselsatt så gick jag och spanade vid ett säkert träd. Men det var ingen Ekorre hemma. anser att de bör vara på plats när jag kommer och hälsar på.

 

Undrar om hon tänker komma innan det blir Tråkvecka. Denna eviga väntan på långsamma människor.

 

Kollade av skogen som var precis som den skulle. Provade en sten, bra sten för den ger alltid godis.

 

Blev fånge när jag närmade mej huset. Staketet som slår oskyldiga hundar och skyldiga Vilda gris var enligt matte på. Men det var väldigt vad det brakar i skogen då.

 

Syntes ingenting men matte tror att det var en flock Vilda grisar där, de gillar nämligen att vara i den skogen.

 

Kollade huste som var alldeles orört. Tydligen har det varit en massa skit i trakten så matte var orolig för att det kanske skulle ha varit inbrott.

Så fick hon syn på gubben och kom på att den där begagnade pälsen som finns hemma hos mej, den hade hon glömt. Men eftersom jag fortfarande är Rugguggla så fylldes det på päls i alla fall. Bra att min gamla omoderna kan göra nytta.

 

Gick tillbaka, försökte spana på fler ställen men Ekorrarna var spårlöst försvunna.

Kom till bilen och trodde att jag skulle hem.

 

I bland är det väldigt bra med dement matte. Jag hamnade minsann i min allra bästa Grisöronaffär igen. Den där dementa hade alldels glömt att mina marsvin behövde hö. Struntar i hö, jag provsmakade lösgodis.

 

Så skulle det pratas en massa tråk också, Jag somnade på golvet, vi hundar diskuterar bara viktiga saker och människor pratar tråk som inte är värt att lyssna på.

 

Men shoppinggodiset det missar jag INTE!! Fick faktiskt handla ett par oxöron och så köpte matte några onödiga vitaminer som är bra för pälsen. Jag hoppas hon glömde nåt viktigt i dag också. Kan gärna ha som ny rutin att åka och shoppa varje dag.

Var hemma en stund och sen skulle jag i väg igen.

 

Hamnade på Klovsten igen. Detta är Millie hon är rädd för andra hundar så vi ska träffas några gånger så hon förstår att det finns trevliga hundar.

 

Jag hade en av mina bollar med mej. Lekte en massa med den för att visa Millie att jag inte är farlig och att jag inte är påflugen heller.

 

Du ser ut att vara en trevlig hund, och jag tror nog att vi ska kunna komma överens.

Perfekt, Hennes matte hade minsann gott godis, nu gäller det att hålla mej framme. Berättade att jag aldrig nånsin får nånting hemma.

 

Millie förstod att jag inte tänker äta upp henne. Så hon vågade leka lite med ett fyndat äpplet. Att matte var sysselsatt med att få ner min boll ur ett äppelträd är en annan sak.

 

Det tar sej, Millie vågar mer och mer fast jag är alldeles nära. Jag har så väldigt bra hundspråk att jag är perfekt för hundar som är rädda. Känns bra att kunna hjälpa dom, för ingen ska behöva gå runt och vara rädd.

 

Vi behöver mer godis. Millie hade haft tassarna fulla med alla dofter efter alla hundar som varit på hundträffarna i helgen också . Säkert väldigt spännade för henne att känna dofter efter så många olika.

 

Ännu större framsteg. Millie vågade vara precis inpå mej och faktiskt nosa lite på svansen. Jag låtsades ligga och slappa, men det var för att hon skulle våga.

Sen var det dags att åka hem igen. Hörde att jag ska visst träffa Millie en stund i slutet på veckan så hon får träna mer.

I morgon är jag också ensam, men matte har en plan. Får se om det blir nåt bra eller vad som händer

























































































































































































































































Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards