wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 maj 2018

Baddag

Av Wilma Border collie - 20 maj 2018 18:30

Ovädret har inte vett att försvinna, tycker det är dags att det flyttar nån annanstans nu.

Nån bra skog var inte att tänka på idag, men matte hade räknat ut att åka och bada skulle bli bra.

   

Trevligt, har fått med mej Sigrid och Mikko och här har vi inte varit sen vi var ute och gick på isen.

   

Hade massor att kolla och för Mikko var allt nytt eftersom han aldrig har varit här.

   

Inspektera bryggor är väldigt viktigt. Inte för att vi vet varför en alla såna ska kollas.

   

Nädå ingen fara jag har inte tappat huvudet, var bara tvungen att kolla så vattnet i Båven håller bra kvalitet och smakar gott.

   

Mikko han lär sej mer och mer. Nu hoppas han självmant upp på bänkar, han har lärt sej att det lönar sej. Smart kille är det.

   

Jaha så du har en leksak, men vet du den där har jag en känsla av att jag vill prova. Tror jag kan ha skoj med den.

   

Jag vann och den var rolig.

   

Mikko och Sigrid grejade med ett par frisbee. Fast jag provade dom också. Bäst att testa så de inte leker med undermåliga leksaker.

   

Rulla i gräset i skuggan är faktiskt svalkande. Skönt var det.

   

Jag har lekt med frisbeen men du har Sigrid bestämt sej för att hon ska ha den. Hon lyckades avleda mej genom att slicka mej på nosen och lite annat. Måste komma ihåg att inte gå på sånt här.

   

Skulle gå till ett annat ställe. På väg dit så hittade vi en stackars mus. Såg ut som den solade magen men den hade vandrat över mössens regnbågsbro.

   

Ni kan komma, jag har spanat av och det är kofritt här.

   

Mikko har aldrig klättrat på en stätta förut. Men han klarade det utan problem, med beröm och godis kommer man långt.

   

Här har han inte heller varit, så jag och Sigrid hade massor att visa honom.

   

Badade en del på ett ställe. Skönt var det.

   

Sigrid spanade på några i en båt. Hon tror väl att hon äger hela Båven så vete sjutton om de egentligen fick vara där.

   

Hoppsan! Leksaken trillade i sjön och berget är brant. Hur ska vi lösa detta?

   

Vad har man människor till? Jo se till att de får up leksaken ur vattnet och helst utan att själva trilla i. Leksaken kom upp och Sigridmatte trillade inte i heller.

   

Lika bra att jag vaktar den så det inte händer igen. Lekte en del och sen var det dags att åka hem.

Hemma så höll matte på och planterade en massa krafs på balkongen. Fast det visade sej att det var väldigt bra att hon gjorde det.

Helt plötsligt så hörde jag att hon pratade med Sigrid och Mikko. Jag skulle ut och det på en gång. Dumheter att dörren var låst. Måste lära mej att låsa upp också.

De skulle gå en sväng till hundbadet eftersom det var sånt oväder och jag ville självklart med.

   

Badade ännu mera. Jag och Mikko hade en massa skoj med den där leksaken igen.

   

Så lånade jag självklart en frisbee. Om jag inte hade haft så fruktansvärt bråttom ut så kunde jag ha tagit med egna leksaker men jag hade inte tid att vänta på sånt.

   

Jaha och långt där ute i sjön där flyter den där roliga badleksaken. Vinden tog den och så långt vågar jag inte simma. Men vi kanske hittar den vid nån strand nån dag.

Gick hem igen. I morgon ska vi försöka hitta på nåt vad det nu kan bli.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards