wilmablogghund

Alla inlägg den 10 oktober 2019

Av Wilma Border collie - 10 oktober 2019 18:02

Skulle hända nåt bra i dag sa matte. Eftersom jag vet att hon inte alltid är alldeles pålitlig så vågade jag inte hoppas för mycket.

Hämtade Jenna och sen åkte vi. Fick lov att passa min bil i ett par veckor medan matte var försvunnen.

 

Ta av oss kopplen, vi vet att du har gjort nåt där borta och det ska vi kontrollera nu. Skulle vi inte alls enligt matte som släpade iväg oss.

 

Men detta blev perfekt. Visst jag hörde att matte pratade i telefonen tidigt i morse men bedömde det som mänskligt tråk och lyssnade inte. Var ett bra samtal för Basse behövde umgänge i dag så vi släppte ut honom. Blev massor med lek.

 

Basse han lekte jakthund och nedlade ett byte i form av Jenna. Hon hade en massa underliga åsikter om att han slängde henne i backen.

 

Bytet reste sej snabbt och sen blev Basse den jagade. De hade väldigt skoj.

 

Jag var med och sprang jag också. Tänkte vara domare, men jag vet inte vem som vann, men skoj hade vi.

 

Basse har mycket att lära sej. Hundyoga behöver han träna på men han kan en del i alla fall.

 

Berättade för Basse att matte hade pysslat med nåt så vi skulle säkert hitta ett trevligt spår eller nåt annat skoj sen. Sånt har inte Basse provat ännu.

 

Så kom Golden Mikko, ha sa att hans matte också låtit honom passa bilen i evigheter medan hon spårlöst försvann. Vi började förstå att det var riktigt bra saker på gång.

  

Basse försökte göra sej stor och skrämma Mikko, hade han ingenting för. Blev nån skoj lek i stället.

 

I somras när det var så där vidrigt ovädershett då var det minsann perfekt att ligga i den svala sanden under däcket. Nu är det inte sånt vidrigt väder längre men vi återupplivade gamla minnen.

 

Så kom Winnie och Tryfflan, dom har jag inte träffat på massor med evigheter, väldigt skoj. Blev typ hundträff i miniatyr.

 

Vi hade massor att prata om, de hade också drabbats av passa sin bil medan deras matte försvann. Nåt skoj skulle det bli. Vi fördrev tid med en massa skoj lek igen.

 

Span från rutchkanan är bra då ser man ordentligt över omgivningarna. Men ingen lyckades se vad det var människorna hade pysslat med.

 

Så kom Beagel Mimmi. Hon hade ingen aning om att vi var på Klovsten så det blev en bra överraskning när hon passerade med sin matte.

 

Vi lekte massor med henne Mimmi är en skoj kompis.

Så bestämde människorna att vi skulle få gå till det där som de hade fixat åt oss.

 

Mimmi fick hänga med oss. Och tänk vi hamnade i allra värsta godisskogen. Mimmi hittade ett blommade ostträd, med en korvbuske precis bredvid.

 

Överallt fanns det godis, ostträd, köttbullebuskar, korvträd. I bland dök det upp godis på marken också.

 

Vi letade och letade. Fanns massor med gott överallt. På en del träd växte det blodpudding också.

 

Jag hittade en korvgran. Växte korvbitar på grenarna och en del på marken.

 

Jenna länsade ett ostträd. Vi jobbade hårt allihopa, underbart med så mycket godis överallt. Vi städade väldigt noga så det finns inte minsta lilla smula kvar nånstans.

Sen påstod människorna att det var dags att sluta för idag. Korkat vi kunde ha gått och lekt en massa och sen genomsökt ytterligare nån skog.

Insåg att Basse skulle följa med hem till mej, trevligt med extra sällskap.

Fast hemma hos mej så somnade vi ganska snabbt. Tog på krafterna med all lek och så den ljuvliga godisskogen.

 

Hämtade Jenna och sen gick vi på eftermiddagsrunda. Hade en del planer.

 

Äsch! Lurade vi som hade planerat för affärsbesök, gick inte eftersom det var stängt. Gick en runda och träffade ett par människor som tyckte att vi var en fin flock med hundar. Så klart vi är Malmköpings snyggaste hundgäng.

Lämnade hem Jenna och tog med Basse hem. Så kom hans husse och hämtade honom. Perfekt för jag fick TVÅ smarriga kyckligpinnar. Snålmatte brukar ge mej en fast jag behöver många.

 

Detta är en bild från igår kväll. Mina marsvin är jag väldigt noga med, de är nästan lika viktiga som Ekorrar. Men Kleptoman Leya hade nåt för sej hos dom. Jag bevakade noga, tänkte att hon skulle försöka stjäla nåt av dom. Nu var det inte så illa. Hon försökte umgås men min marsvin kände inte alls för att umgås med henne.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards