wilmablogghund

Alla inlägg den 6 oktober 2019

Av Wilma Border collie - 6 oktober 2019 17:31

I dag skulle det bli en mycket bra dag påstod matte. Nu är det slut på alla kurser och livet ska bli som vanligt igen.

Efter morgonrutinerna så hamnade jag i min bil. Fick höra att nu skulle jag få ha skoj.

 

Hamnade vid Klovsten och bestämde mej för att det var nog så att Terra kommit tillbaka från Halland. Alltså försökte jag dra iväg och kolla hennes stuga.

 

Hörru det var ingen Terra där! Var är det där roliga??

 

Men titta jag hittade Basse! Lika skoj det för vi har inte heller setts på länge.

 

Vi hade en hel del att prata om. Mycket viktiga hundsaker som skulle avhandlas.

 

Gick in till Basse en sväng. Han hade inte ätit upp sin mat så det åtgärdade jag. Gott käk han bjöd på.

 

Var knähund hos Tommy en stund. Lite orolig blev jag, sist blev jag hundnappad och det slutade med att jag och Basse försökte rymma hem till mej. Men idag var det lugnt matte höll sej kvar.

 

Gick ut och lekte i stället. De här konerna är superskoj leksaker.

 

Jag är faktiskt en mästare på att balansera saker på nosen. Basse var väldigt intresserad så han kommer säkert att lära sej detta.

 

Men hej Golden Mikko. Det var evigheter sen sist. Nu förstod jag det var hundträff på gång. Som jag jobbat och slitit hela hösten har jag missat hur många hundträffar som helst.

 

Labrador Diza kom. Hon har varit borta i många evigheter för hon har haft valpar ochh då blir det en mycket lång frånvaro. Väldigt trevligt att träffa henne igen.

 

Så kom Borzoi Myra. Underbart med fler kompisar jag inte träffat på evigheter.

 

Så här ska livet vara. En massa kompisar att ha skoj med.

 

Vi lekte och vi hade massor att prata om också. När vi inte setts på väldigt länge då gäller det att ta igen en massa.

 

Nu kommer det ännu fler. Perfekt det kan aldrig bli för många kompisar. Desto fler vi är desto roligare blir det.

 

Underbart GunGun hade en människovalp med sej som hade en massa godis. Nu gäller det att smöra så vi får godis. Går åt en massa energi och vi får aldrig mat hemma nån av oss.

 

Jaha, även människovalpar kan tydligen kräva att vi ska göra saker för att få godis. Men visst gå på gungbrädan kan jag göra hundra gånger bara jag får nåt. Basse han stod i kö för att göra samma sak.

 

Så kom det ett märkligt nedfall från himlen. Människorna kunde en massa konstiga ord som jag inte tänker upprepa.

De vita prickarna i min päls är snö. Det kom inte mycket och slutade snabbt men det är i alla fall alldeles för tidigt för sånt här elände.

 

Så kom Primo och Mezzo också. Just då var jag upptagen med trevligt flockspring. Springa i flock är superskoj, jag har saknat sånt här.

 

Spring kräver energi så vi letade reda på GunGuns människovalp för att få lite påfyllning.

 

Mer skoj spring blev det. Pudel Harley var tidigare dödligt förälskad i mej, men det verkar ha gått över, nu kan vi leka och ha skoj.

 

Hörru Mezzo, jag vet att jag är oemotståndlig, men jag tänker inte lukta gott än på ett tag. Men Mezzo han är så kär i mej att han anser att han ska bevisa det så fort vi träffas.

 

Bosse, Mikko och Dalmatiner Tilly hade nåt eget rejs. Roligt hade dom.

 

Ett sista flockspring då. Människorna pratade om kallt och alla möjliga andra märkliga ursäkter. Om de lärde sej att håll igång som vi gör så skulle de inte frysa.

 

Du Basse matte påstår att du ska gå in till din husse och jag ska åka hem. Jag vet att det är förskräckligt korkat, men det är nog bäst att lyssna på henne. Jag lovar att nu när min tillvaro är lugn så kan vi ses och ha skoj mycket oftare.

Matte släppte in Basse i huset och sen åkte jag hem.

Hemma så somnade jag väldigt gott och drömde om allt skoj. Nu kommer jag att få träffa mina kompisar precis som jag brukar på helgerna. Borde vara lördag redan i morgon.

Men i morgon ska jag visst först åka och göra nåt och sen på eftermiddagen ska jag träffa en ny hund. En som är rädd för andra hundar och behöver träffa en med bra hundspråk. Det gick ju toppen med livrädda Sheltie Truls så jag kan säkert visa denna också att andra hundar är trevliga.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards