wilmablogghund

Alla inlägg den 19 oktober 2019

Av Wilma Border collie - 19 oktober 2019 17:30

I morse när jag gick ut för min morgonrunda så gick jag till min bil. Jag var helt inställd på att åka och hämta Basse, anser att det är en perfekt ny morgonrutin. Men skitmatte släpade iväg mej på min vanliga tråkrunda. Skulle intre alls hämta Basse.

Hemma kom jag på att det är lördag så jag la mej och vaktade dörren. Hon ska inte tro att hon ska glömma mej hemma inte.

 

Så alldeles perfekt! Jenna behövde sällskap på förmiddagen så jag hämtade henne och nu ska vi ha en massa skoj.

 

Så kom Basse också. Nu är min lilla flock samlad och vi kan börja ha en massa skoj.

 

Hade en diskussion om vad vi skulle hitta på medan vi väntade på att det skulle komma fler kompisar. Sånt är viktigt att fatta gemensamma beslut om.

 

Jenna och Basse hade en skoj brottningsmatch, Tror den blev oavgjord.

Så blev allt tokigt en stund. Det kom en hund som egentligen inte ska vara med längre. Stackars Jenna åkte i backen och blev liggande medan den stod och morrade hotfullt. Rädd blev hon och vågade knappt komma tillbaka.

Sen utsattes Basse för en massa otäcka svordomar och blev också rädd. Hunden fick gå hem igen.

 

Men så började alla våra trevliga kompisar komma. Nu ska vi ha en massa skoj med lek och mingel.

 

Trodde att Basse slutat bada i vår balja med dricksvatten men tydligen inte och än får han plats i den.

 

Fler kompisar som kommer. Dalmatiner Tilly, Sansa, Tryffan och Winnie bland annat. Blir toppen detta.

 

Stackars Jenna tog illa vid sej av det där otrevliga påhoppet och var inte säker på att hon ville leka. Hon höll sej mest hos matte eller nära mej.

 

Jag hade en mycket skoj brottningsmatch tillsammans med Nikki och Tilly. Precis här har jag hamnat på rygg, men de andra två gjorde det lika ofta dom.

 

Jenna var fundersam bra länge om hon skulle vara med och leka. Tittade mest medan vi hade skoj, här är Tilly sysselsatt med att brottas med Rick

 

Så där äntligen! Jenna kom på att hon behövde inte alls titta efter den där andra hunden utan kom på att hon kunde slappna av och leka som vanligt igen. Matte blev så glad att det släppte snabbt och Jenna blev sitt vanliga jag.

 

Traktordäcket är bra till mycket. Är man liten som Winnie och behöver överblick är det perfekt att hoppa upp på det.

 

Jenna och Borzoi Myra är superkompisar och när Jenna kunde koppla av igen så kunde de börja leka som de brukar.

 

Mycket mingel blev det också. Det gäller att hinna med att umgås med alla hundar. Många trevliga samtal och annat umgänge.

 

Jo vi behöver godis, vi är hungriga och får aldrig varken mat hemma eller godis av nån. Vi fick godis, bra för då orkar vi hålla i gång ett tag till.

 

Den här fina Euroasierkillen (som matte kommer att lära sej namnet på vilket år som helst) var superduktig med agilityhindren.

 

Sansas husse kastade en leksak som vi fyndat. Jag trodde att jag kanske skulle hinna ta den innan Myra, men jag får visst träna upp snabbheten en del. För Myra var där snabbare än blixten.

 

Jag och Nikki brottades mer. Basse och Jenna utsåg sej till domare.

 

Lugna dej Basse, jag lever du behöver inte alls utföra hjärtlung räddning! Var snäll och kliv av mina revben!

 

Ni ser, det var minsann inget fel på mej. Bara att fortsätta srpinga och ha en massa skoj med mina kompisar.

 

Jenna, Basse och jag är världens bästa lilla flock, vi har så skoj.

 

Jenna och Basse hade nån diskussion om vem som har snyggaste tänderna. Ja, ja man kan prata om det mesta och frågar ni mej så har de lika snygga tänder båda två.

 

Brottades mer med Nikki och nu var Leonberger Peggy domare.

  Fortfarande så anser Basse att det är bra att ta stöd på mej när han vill komma upp och se bättre.

 

Äsch då, människorna påstår att nu är det slut på det roliga för idag. Bara att säja hej då till Peggy och Basse och bege oss hem igen.

Lämnade Jenna och hemma så somnade jag gott efter lite käk.

Gick på eftermiddagsrunda. Träffade Essie mycket trevligt för det var väldigt länge sen sist. Så kom Dixie också och till hennes oerhörda glädje hade matte osttuben i fickan. Blev alltså en bra eftermiddagsrunda.

I morgon är det söndag och då väntar det ett gäng kompisar igen, blir nog ytterligare en mycket bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards