wilmablogghund

Alla inlägg den 24 november 2019

Av Wilma Border collie - 24 november 2019 17:52

Söndag, alltså dags för kompisar igen. Väntade som vanligt alldeles för länge innan matte ansåg att det var dags att åka.

 

Nu ska jag ha en massa skoj, har jag tur är Basse ute och väntar på mej.

 

Äsch, ingen Basse och inga andra kompisar heller. Jag satte mej och inväntade bättre tider.

 

Så äntligen efter att ha väntat i flera timmar enligt min tideräkning. Inez kom.

 

Så kom valpen Luna och Chess. Bra jag blev inte alldeles ensam. Det skulle nog bli bra i alla fall.

 

Jag och Luna har inte lekt tillsammans förut. Hon var med första gången förra söndagen och hade tassarna överfulla då med allt nytt.

 

Luna är jätteskoj att leka med, vi blev bra kompisar och hade massor med skoj.

 

Chess och Inez var måttligt intresserad av att leka men jag och Luna hade masor med skoj.

 

Luna beröttade en massa för mej, det var sånt där oss tikar emellen snack så vad vi pratade om stannar mellan oss. Jag hade mest bekymmer om var Basse var.

 

ÄNTLIGEN! Som jag väntat, men nu kommer Basse, ordningen är återställd.

 

Basse blev överlycklig när han såg att Luna var med. De blev jättebra kompisar förra veckan. Nu ska vi ha massor med skoj.

 

Massor med lek blev det, precis som det ska vara. Mer kompisar och skoj lek till alla hundar.

 

Tror att Basse är lite kär i Luna för han pussade mycket på henne. Hon är en väldigt fin hund.

 

Vad händer? Behöver jag vara polis eller är det bara lek? Det var bara lek, Luna råkade trilla när det var som roligast.

 

Detta var en mycket skoj lek. Vi sprang massor och fort runt, runt den där märkliga människoleksaken. 

 

Helt plötsligt kom Labrador Alice, hennes människor har rymt så hon hade sin hundvakt med sej. Hon och Luna har inte träffats men blev snabbt kompisar.

 

Sånt här är skoj, flockspring. Allt är mycket roligare desto fler vi är och fyra var en utmärkt flock. Inez hade åkt hem och Chess ville inte vara med men vi hade väldigt trevligt.

 

Basse börjar ha såna där hormonstormar och bestämde sej för att Alice nog doftade utsökt. Nu gör hon inte alls det, men en del hanar tror att hon alltid gör det. Basse hade ingen framgång med raggandet hur envis han än var.

 

Äsch, tiden har som vanligt gått alldeles för fort, människorna har korade idéer om dags att åka hem. Men vi är hungriga och godissugna. Alltså såg vi till att meddela matte att vi visste att det fanns godis i hennes ficka.

 

Skulla lämna in Basse, men jag såg minsann till att leka med hans nya spel. Lika bra och roliga som i går.

 

Sen berättade vi för Bassehusse att vi var godossugna så vi lyckades få en del gott av honom. Lyssnade noga på vad människorna pratade om. Vill inte ha en upprepning av fredagen när jag var alldels ensam. Men inga problem, jag ska hämta Basse alldeles som vanligt i morgon. Dessutom sa matte alldels nyss att jag får full flock för Jenna ska hänga med oss en extra dag. Tror det kommer att bli en supermåndag med massor av skoj.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards