wilmablogghund

Alla inlägg den 12 november 2019

Av Wilma Border collie - 12 november 2019 18:08

Bra dag igen.

Vanliga rutinerna i morse med att hämta Basse, leka en stund innan vi åkte hem till mej.

Sen hämtade vi upp Jenna. Nånstans skulle vi vara och leka ett tag innan vi skulle göra en annan sak.

 

Hamnade här vid de där bra ängarna. Jag hittade en del gräs som var ätbart. Bäst att passa på medan det finns.

Basse och Jenna fortsatte att träna för sin kommande karriär som kapplöpningshundar.

 

Så skulle de brottas också. De uppför sej som om de aldrig nånsin för springa eller leka.

 

Jenna hon försökte skrämma Basse genom att visa hur väldigt farlig hon kan vara. Eller hon tror att hon ser farlig ut.

 

Basse låtsades svimma av skräck och Jenna var väldigt nöjd och belåten.

 

Funderade på om jag skulle behöva vara polis. Basse satt upp igen men det var minsann bäst att kolla så allt var som det skulle.

 

Bra Basse visa att du också kan. Han hade bara låtsats svimma och Jenna åkte i backen. Allt var en del av nån skoj lek.

 

Jag gav mej in i leken jag också. Massor med skoj blev det. Precis som det ska vara.

Mycket skoj jaktlekar blev det. Är så skoj när vi är hela flocken och kan göra en massa tillsammans. 

 

Det går människor långt där borta. Undrar om de vill träffa oss? Matte var av en helt annan uppfattning, vi ska inte alls springa till okända människor så det blev inkallning.

 

 Till och med Basse var superduktig och kom fast det syntes att han gärna stuckit och hälsat.

 

Bra belöning, det kryllade av godis i gräset. Vi fick tassarna fulla med att försöka hitta allt, men efter noggrann genomsökning finns det inte att spår kvar av nåt godis.

Trodde faktiskt att Jenna glömt och att Basse alldeles förträngt att hon försökt lära honom att vara Skvallerbytta. Jag gick i väg en sväng för att kolla ett spanställe. Men de där två visade precis var jag höll till.

 

Ja jag kommer, måste komma ihåg att vara lite diskretare nästa gång jag tänker gå och spana. Det var för övrigt tomt på Ekorrar där.


 

Gick in i skogen. Basse och Jenna fortsatte sin träning för kommande hundkapplöpningar.

 

Hittade en bra pinne som jag tänkte roa mej med på egen tass medan de andra två ägande sej åt sitt galna springande.

 

Gick inget vidare för helt plötsligt var vi tre om min fina pinne. När de upptäckte vad jag gjorde så var det inte intressant att tokspringa längre.

 

Lät dom ta pinnen. Tänkte att det kunde vara Basses tur att vinna eftersom han förlorade i går. Vet inte vem som vann för jag fick andra intressen.  Tänkte ta en spanrunda igen. Känns lite oroväckande detta att det är så öde på Ekorrar. Brukar faktiskt träffa nån nästans varje dag och nu har jag inte haft kontakt på evigheter.


Äsch! Jenna och hennes Skvallerbyttakurs. Basse är alldeles för lättlärd i bland. För han kom minsann och hämtade mej. Jenna så mycket belåten ut över hennes elevs framsteg. Två Skvallerbyttor då kan jag glömma allt vad span heter.




 

Här har det minsann passerat flera Rådjur. Deras pluttar är supergoda. Gissa om vi åt, som alla vet så lever vi på svältgränsen alla tre




   

Helt plötsligt så försökte Basse dra på nåt otillåtet. fick han absolut inte göra, men osten lockade tillbaka honom.


 

Titta på sjön. Där håller isen på och vaknar. Basse hade planer på att dra och bada, men nu är isen riktigt farlig så vara nära sjön utan fångenskap i koppel är just nu väldigt förbjudet.  

Detta kallas för kollektiv bestraffning. Det var Basse som tänkte dra till sjön inte jag och Jenna men fångar blev vi alla tre. Hörde bara att vi skulle till bilen för nu skulle an annan sak göras.

 

Perfekt. Vi ska shoppa i vår allra bästa Grisöronaffär igen. Kollade noga vilka hundar som lämnat spår. Hoppades på att de inte skulle ha shoppat allt vi behövde.

 

Jag och Basse kollade godisutbudet och Jenna kollade en massa trevliga leksaker. Vi hade lätt kunnat köpa det mesta i affären men så var det snålmatte.

 

Eftersom vi inte har nåt vatten hemma så var det lika bra att passa på att dricka. Mycket gott vatten i Grisöronaffären.

 

Men nu är det märkligt. Vi får vårt shoppinggodis och matte har ställt en sak på disken. Men hon varken betalde eller tog med vårt godis.

 

Alltså vi är blåsta! Jag bestämde mej för att jag inte känner människan som blåste oss och Jenna försökte med sin mest bedjande blick. Stackars Basse fattade ingenting. Matte försvann igen.

 

Matte återkom. Vi var inte blåsta. Den klena människan påstod att få med två säckar med mat och en kasse med diverse annat plus tre hundar inte gick. De där säckarna är en till mej och en till Basse. Bara att hoppas att våra människor kommer ihåg att ge oss mat. Höde nåt om att maten var nästan slut hos mej. Begriper jag inte, är ständig svält så det måste vara katterna som käkat upp den. Kan inte skylla på vegetariska matte för en gångs skull. I kassen är det diverse godis till oss. Nu kanske vi klarar oss ett par dagar.

Åkte hem, lämnade Jenna. Hemma så fick vi lunch.

Slappade och sen var det dags för eftermiddagsrunda.

 

Tråkrunda,inte skulle Jenna hänga med och inte fanns det varken öppna affärer eller några vi känner ute.

Dessutom försökte det regna så vi försökte klara av rundan snabbt för att slippa bli skadade av nedfallet.

I morgon blir det en sån där bra dag, vi ska träffa kompisar och hitta på nåt skoj.








Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards