wilmablogghund

Alla inlägg den 20 november 2019

Av Wilma Border collie - 20 november 2019 17:55

Matte gnäller fortfarande om det där kvastskaftet i ryggen. Mycket intressant att se henne röra sej på morgonen, för att inte tala om övningarna när hon ska i och ur min bil. Tror jag ska lära mej att köra och åka och hämta Basse på egen tass.

 

Så där min flock är komplett och vi har åkt till Basses hemma. Skulle komma fler kompisar idag, men vi passade på att leka en massa.

 

Oj! Jenna tänker anfalla nu gäller det att vara snabb och komma undan. Jag klarade mej med livet i behåll och egentligen var det bara en av våra väldigt roliga lekar.

 

Tjoho Golden Mikko har kommit. Nu ska vi ha skoj, Desto större flock desto bättre.

 

Ännu bättre Asco och Kazper kom också. Asco snodde Kazpermattes vante och trodde att han skulle ha den.

 

Man ska inte stjäla, alltså såg jag till att komma över den där vanten. Hade inte en tanke på att lämna den, men blev lurad att släppa och sen såg jag inte vanten mer. Om någon undrar så överlevde vanten utan skador.

 

Jenna berättade för Ascomatte att hon aldrig nånsin får nåt att äta hemma. Lever bara tack vare att hon ibalnd lyckas tigga till sej lite godis från givmilda människor. Hon fick godis fast matte stod och påstod att Jenna visst får mat. Troligen samma snåla tilldelning som jag får, alltså direkt på svältgränsen.

 

Så började människorna städa. Alla skoj hinder på vår lekplats skulle plockas undan. De ska visst inte stå ute när det blir vinter, risken är stor att de fryser sönder.

 

Spännade ställe som alla våra saker hamnade på. Vi undersökte noga, alltid skoj att kolla nya ställen.

 

Ascomatte och Kazpermatte släpade i väg med gungbrädan. Jag och Jenna tog på oss att visa vägen så den hamnade på rätt ställe. Vi vet ju hur människor virrar till saker.

 

Asco och Basse tog på sej att se till att Mikkomatte också gick till rätt ställe med de sista prylarna.

 

Väldigt vad ödsligt det belv utan alla våra saker. Men vi får väl roa oss med annat under vintern. Brukar inte ha några problem med att hitta på en massa skoj.

 

Jag hittade en liten leksakspingvin. Den var min, bara min så den tänkte jag ligga och vakta.

 

Den där Basse han har då ingen som helst respekt för vad som tillhör mej. Här snor han pingvinen från mej.

 

Jag är väl inte sämre hund än att jag gick och hämtade den. Bara att spänna blicken i Basse och Kazper och ta det som tillhör mej. Att det egentligen är Basses leksak har inte med saken att göra.

 

Nu tänker jag ligga under däcket med den. Men Basse han bevakade mej, trodde antagligen att han inte syntes om han var gömd i däcket. Så lättlurad är jag inte.

 

Jenna hon fortsatte att smöra för Ascomatte. Var nog hopp om mer godis och få lite mänskligt sällskap sånt lider vi brist på allihopa.

 

Glöm människor och kampen om leksaken. Nu kommer det några vi känner.

 

Trevligt Dvärgschnauzer Moha och hennes lillebror Troy kom. De skulle visst kolla att allt var som det skulle med husvagnen men kom och hälsade på oss.

 

Jenna och Moha känner varnadra bra och de hade en del att diskutera. Blir så när man inte setts på massor med evigheter.

 

Basse och Kazper försökte få igång Troy för en massa bus. Men han var lite avvaktande. Han har ju bara träffat flera av oss en gång tidigare.

 

Du vi svälter, vi behöver godis om vi ska orka leka mer. Du vet vi är faktiskt här för att ha skoj med kompisarna och då behövs energi.

 

Troy och Basse hade en del samtal. De kommer säkert att bli hur bra kompisar som helst. Vi ägnade mer tid åt en massa lek och annat trevligt umgänge.

 

Kollade om Moha och Troymatte hade nåt att bjuda på. Det hade hon så vi kunde fortsätta ha roligt.

 

Sista mingel och lek. Vi har minsann hört att människorna pratat om dags att åka hem. Korkade påhitt, tiden går alltid alldeles för fort när vi har skoj.

 

Jo du förstår Ascomatte att vi behöver nåt om vi ska orka ta oss hem. Vi fick och sen var det tyvärr hem som gällde.

 

Eftermiddagsrunda och här gör Basse fynd. Han påstod att det växte godis bland blommorna. Trodde först att han bara hittade på.

 

Otroligt! Basse hade rätt det växte godis här. Nu har vi ytterligare ett ställe att ha koll på när vi passerar. Mycket trevligt när det helt plötsligt finns på de mest ovänade ställen.

I morgon har jag full flock igen. Får se vad vi ska hitta på då, nåt skoj hoppas jag att det blir.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards