wilmablogghund

Alla inlägg den 16 november 2019

Av Wilma Border collie - 16 november 2019 17:53

Som vanligt tog det flera veckor efter att jag klarat av morgonrundan innan matte ansåg att det var dags för mej att få åka och träffa kompisarna.

 

Trevligt, ag hann bara ut ur bilen så träffade jag Asco och Golden Mikko.

 

Hann knappt hälsa på Basse innan Bamse anlände i sin bil. Trevligt, perfekt början på hundträffen detta.

 

Titta Labrador Alice kom också. Fast hon började med att kolla om Ascomatte hade nåt gott att bjuda på. Det gäller att ha stenkoll på vilka som har välfyllda fickor.

 

Asco och Basse visade Alice att hon är en alldels underbar tik som verkligen förtjänar all deras uppmärksamhet.

Tror inte att Alice var riktigt av samma åsikt just då.

 

Ännu fler kompisar Sansa, Ludde och Sigge kom. Bra att så många hundar lyckats släpa ut sina människor i tråkvädret.

 

Bäst att ha koll. Vad gör Sigge och Basse? Funderade på om jag behövde vara polis för ingen rör min Basse. Men de höll bara på med en massa skoj lek.

 

Så här ser det ofta ut. En grupp hundar har en viktig diskussion om vad de ska hitta på. Här är det Sansa, Alice, Asco och Bamse som fattar beslut.

 

Tydligen så enades de om att flockspring var en bra sysselsättning. Bra beslut för flockspring är superskoj.

 

Slutade med en massa lek mellan alla så jag bestämde mej för att vara med och ha skoj. Bäst att passa på eftersom jag lever under det där hotet om att när jag börjar lukta gott blir det inga träffar med kompisarna.

 

Men nu händer det nåt. Det kommer nån som jag inte träffat på väldigt länge och faktiskt bara en gång tidigare.

 

Den som kom var Corgien Fred. Honom träffade jag i somras när han bara var en liten, liten valpis. Nu är han stor, väldigt stor. Fast ahn bara är ett halvår är han större än Jenna. Basse blev överlycklig, och planerade genast att leka en massa med honom. Men Fred som inte varit med på länge var lite avvaknade först.

 

Bäst att Fred fick kolla i lugn och ro en stund så vi ägnade oss åt en massa flockspring istället. Kan aldrig springa för mycket i flock.

 

Så sa nån att Basses husse minsann hade godis. Då gäller det att hålla sej framme, finns det chans till energipåfyllning så gäller det att ta den. Fred blev snabbt en i våra stora flock så han hängde på och försåg sej med godis.

 

En del av dagens flock, fast det saknas flera hundar på bilden. Vi var säkert upptagna med något annat viktigt.

 

Basse och Fred hade nåt viktigt samtal. Tror att Basse berättade om hur bra han är på att leka med Jenna och eftersom Fred är samma ras borde de ha superskoj.

 

Jodå de kom igång och lekte massor. Fred kom på att hänga på Basses rygg var superbra. Nu får Basse känna på hur jag hade det när han alltid hängde på min rygg. Det har han slutat med.

 

Asco tänkte vara med och leka, men Alice hade helt andra åsikter. Hon anser att Asco är hennes bästa kompis just nu och tyckte att de skulle leka istället.

 

Hon fick med sej Asco så Basse och Fred fortsatte leka på egna tassar.

 

Massor med lek var det överallt hela tiden. Vi har så skoj.

 

Men så började allt fler hundar släpas i väg av sina människor. Alla de där korkade mänskliga ursäkterna hördes. Dumheter, visst var det grått, dimmigt och kanske lite kyligt om man var stilla. Men absolut ingen anledning att åka hem. I alla fall inte enligt oss.

 

Tyvärr Basse, alla är på väg hem och matte har lovat din husse att släppa in dej. Men jag kommer tillbaka i morgon så kan vi leka mer då.

Åkte hem och sov, mycket nöjd med de skoj timmarna.

Gick på en trist eftermiddagsrunda, bara jag ute i hela Malmköping.

 

Övervakade att matte städade ordentligt till mina marsvin. Det gjorde hon men  de förökade sej. Alltså den där Kleptoman Leya hon ska ha sina tassar med i allt. Fast hon har aldrig försökt stjäla marsvinen, bara kollar om de äter nåt som hon kan tänkas gilla. I morse blängde matte på henne och anklagade henne för stöld av mobil. Hon var faktiskt oskyldig, det var matte som lyckats lägga mobilen i kylskåpet alldeles utan Leyas inblandning. Varför en mobil som ligger på laddning förvaras i kylskåpet lär nog förbli en gåta.

I morgon ska jag roa mej igen, hoppas på många trevliga kompisar då också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards