wilmablogghund

Alla inlägg den 13 november 2019

Av Wilma Border collie - 13 november 2019 17:51

Perfekt hunddag igen.

De vanliga morgonrutinerna och sen var det dags att hämta Jenna.

Du har ingen känsla av att du har glömt nåt, typ tre hundar i bilen? Enligt matte skulle vi faktiskt vara i bilen en stund medan hon gjorde nåt vi inte skulle bry oss om.  





   Så efter ett antal timmars väntan behagade hon befria oss från bilpassandet. Jag och Jenna tänkte omgående dra i väg och kolla vad hon pysslat med. Nåt som angick oss var det absolut, men vi fick inte alls dra.

 

På fira atssar och Jenna och Basse hade en vild jakt runt grillen. Den gamla platta flaskan den var minsann Jennas fast Basse ansåg att den var hans.

 

När de tröttnade på den gamla flaskan så gjorde de en utgrävning i traktordäcket, Men jag tror inte att de hittade nåt.

 

Jenna gav upp kampen om flaskan och roade sej med en annan leksak i stället. Jag funderade på om jag skulle vara domare.

 

Bestämde mej för att leka med fribenn i stället. Men jag behöver träna på att hålla den på annat sätt. Den skymmer sikten för mej och inte lyckades jag se nåt fast jag hoppade,

 

Sen blev det lite märkligt. Vi tyckte att vi hörde männsikor, men matte hittade på en massa så vi blev upptagna med godissök, bollkastning och allt möjligt. Hörde nåt om att vi skulle inte bry oss om vad som eventuellt hände längre bort.

 


Försök inte lura oss. Vi vet att det är nåt på gång. Tror faktiskt att det är så att det kommer fler trevliga hundar nu.

 

Det går inte att lura oss, vi är smartaste lilla flocken. Det var Mikko och Asco som kom, nu ska vi ha skoj.

 

Så nu kommer Tryfflan och Winnie också. Kommer att bli superbra det här.

 

Till Jennas stora lycka så kom Borzoi Myra också. Stackars Myra har varit sjukskriven för hon gjorde illa en tass, men nu mår hon bra igen. De två älskar att springa massor och fort.

 

Ungefär samtidigt så smet Mikko, han hade tröttnat på att vänta. Vi hängde på och hittade honom i en alldeles ny godisskog.

 

Underbart! Överallt så fanns det en massa smaskigt. Växte ost på träden, blommade korvbuskar, annat smarrigt godis på marken och i barken på träden.

 

Vi dammsög verkligen skogen och delade på allt gott som vi hittade. Borde finnas godisskogar varje dag. Efter att vi alla verkligen pedantstädat så var det slut.

 

Sen gick vi tillbaka till vår allra bästa lekplats. Nu skulle vi fortsätta ha skoj och efter allt godis så hade vi en massa ny energi.

 

Hade koll på Winnie och Tryfflans matte, hon kunde ha mer smarrigt godis till oss.

 

Myra och Basse hade nån diskussion om vem som är snabbast. Basse påstod att han är oövervinnerlig, men jag såg minsann att han förlorade loppet han körde med Myra.

 

Vi minglade runt och hade en massa skoj. Så här ska det alltid vara en massa trevliga kompisar och roliga lekar.

 

Myra och Asco skulle också utmana varandra. Asco är snabb och det är Myra också.

 

Som de sprang med Jenna som domare, men Asco fick se sej slagen av Myra.

Så började det regna och de klena människorna gnällde om kallt.

 

Äsch, dags att åka hem igen. Fast vi ville inte få en massa otrevliga regnskador och faktiskt så var vi ganska trötta efter allt skoj.

Hemma så somnade jag och Basse gott ett tag.

Gick på en trist eftermiddagsrunda, fick inte ens hämta Jenna.

I morgon är det bara jag och Basse får se vad vi ska fördriva dagen med. Nåt ska vi hitta på.


  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards