wilmablogghund

Alla inlägg den 17 november 2019

Av Wilma Border collie - 17 november 2019 17:48

Bra i dag också, ja alltså efter att jag klarat av den där extremt långa väntan efter morgonrundan.

Matte påstår att det är max ett par timmar, jag vet att det rör sej om dagar.

 

Titta så bra Asco har redan kommit och långt där borta är faktiskt Basse också. Precis utsläppt från sitt hus.

 

Basse och Asco tränade på pardans. De kan nog bli duktiga om de får öva lite mer.

 

Fast jag vet inte om det verkligen ingick i den där dansen att Basse skulle ligga på rygga och åla.

 

Kom en ny hund idag. En söt liten valp, självklart har demmensmatte glömt namnet på henne. Först var det lite läskigt med oss andra.

 

Kuvaz Daisy kom också, har inte träffat henne på evigheter. Hon och Asco blev snabbt kompisar.

 

Lilla valpen blev snabbt en del av vår flock. Nu ska vi lära henne hur väldigt skoj vi kan ha med en massa flockspring och andra viktiga hundsysslor.

 

Så kom Grandis Kasper också. Honom har jag inte träffat sen Terra var här och hälsade på och det är ju flera år sedan ( enligt matte ett par månader). Bara undrar när människor ska lära sej att ha normal tidsuppfattning.

 

Han är bra stor Kasper. Men han har varit med några gånger på våra skoj träffar så han blev en i flocken direkt.

 

Sigge och Daisy bekantade sej ordentligt med Kasper och Asco hade samma planer.

 

Dalmatiner Tilly kom också. Hon är skoj att leka med och det brukar även Asco tycka. Men Asco kom på att Kasper det var minsann den allra bästa hund han nånsin sett så han hade bara ögon för honom.

 

Kasper han försökte vara med oss andra och leka, men Asco var som en skugga efter honom.

Det var bara hans kompis i hans värld.

 

Vi som inte var dödligt kära i Kasper ägnade oss åt en massa skoj. Jag och Basse sprang en massa tillsammans. Vem vet när vi får springa ihop igen? Det tar i alla fall till i morgon bitti och tills dess är det många långa evigheter.

 

Golden Mikko, Sigge, jag, Basse och Tilly hade en massa skoj. Asco fortsätte att förklara för Kasper att han är världens absolut bästa hund.

 

Daisy hade mest koll på vad vi gjorde och deltog inte så mycket i lekarna. Finns inget krav på att man måste leka, ibland kan det vara skönt att bara kolla också.

 

Basse tog hand om den nya lilla valpen. De fann varandra och hade massor med skoj.

 

Som vanligt så minglade vi runt en massa också och hade trevligt. Nackdelen med söndagar är att vi vet att det dröjer så extremt lång tid innan det är helg igen.

 

Tilly och Basse (väl dold i däcket) lärde den lilla valpen att det går alldeles utmärkt att ha skoj inne i däcket. Om inte annat kan man gräva djupa gropar. Bra valpar har alltid en massa viktiga hundsaker att lära sej.

 

Som sagt, det är bäst att leka när vi har tillfälle. Varför Mikko ser alldeles galen ut, det är ingen som vet. Men skoj hade vi.

 

Basse och valpen hade nån koll av vem som har snyggast tänder. De hade lika fina båda två.

 

Sigge, Kasper och Asco hade nåt sånt där viktigt samtal. Tyvärr ägande sej människorna åt samma sak, typ hittepå om att det minsann var dags att sluta för idag. Vi var faktiskt inte alls klara med allt skoj och Asco ville inte skiljas från Kasper.

 

Äsch! Jag har släppt in Basse till sin husse och nu ska vi till våra respektive hemma. Elände, varför inträffar alltid detta när det är som roligast? Fat okej det började regna och då ska jag inte vistas ute.

Åkte hem, käkade lite lunch och somnade gott.

Ute på en trist eftermiddagsrunda när jag som vanligt var enda hunden i hela Malmköping.

I morgon ska jag och Basse hitta på nåt, har vi tur så blir vi skjutsade till nån trevlig skog. 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards