wilmablogghund

Alla inlägg den 7 november 2019

Av Wilma Border collie - 7 november 2019 17:58

Klarade av mina vanliga morgonrutiner med att hämta Basse och ägna tid åt en massa trevlig morgonlek.

Hemma hos mej en stund innan det var dags att hämta Jenna. Matte funderade på om vi skulle åka nånstans men det var enligt den klena människan kallt och risk för snö. Alltså skulle vi hålla oss i nån hemmaskog.

 

Nu ska vi nånstans. Har rört sej en del hundar här och vi var tvugna att kolla noga vilka. Jag börjar fundera på om jag kanske ska lägga energi på att kolla snygga hanar, men har inte riktigt bestämt mej ännu.

 

Ibland tar det lite tid att ta sej framåt. Det där med att Basse ska träna kontakt med matte och inte bara dra framåt. Han är duktig när han kommer ihåg vad han ska göra.

Så hörde vi nåt bakom våra svansar.

 

Frasse och Bosse hade minsann spårat upp oss. Deras matte hade tänk gå en annan runda men de följde våra spår. Smarta kompisar.

 

Perfekt människorna bestämde att vi kunde gå till de stora gärdena och leka på fria tassar. Basse har inte träffat Frasse och Bosse förut, men de blev kompisar på en gång.

 

Vi sprang och lekte alla tillsammans. Superskoj detta att vara många, desto fler kompisar desto roligare blir det. Om jag fick bestämma så skulle det vara ett helt gäng kompisar varje dag.

 

Jenna hade nån uppvisning i hur man bäst jagar Basse. Snabbt gick det som vanligt, börjar tro att de där två tror att det ska bli kapplöpningshundar.

 

Bosse och Basse hade en massa att prata om. Blir ofta så när man aldrig träffats tidigare, men de blev så bra kompisar. Gillar när mina vänner gillar varandra.

 

Massor med lek blev det. Frasse och Basse hade också en masa skoj. För att inte tala om allt skoj flockspring vi ägnade oss åt.

 

Kom en annan hund så först åkte vi i koppel men det var Beagel Mimmi så vi fick vara på fria tassar lika snabbt igen.

Umgicks med henne en liten stund, men hon skulle rasta sin matte åt ett annat håll.

 

Vi fortsatte att ha massor med skoj. Bäst att passa på när tillfälle ges att leka ordentligt.

 

Det brukar vara väldigt ödsligt här men nu kom det människor flera gånger. En stannade och berömde oss för att vi alla var så duktiga på inkallning och sprang till våra människor direkt. Men det slutade med att vi blev koppelfångar. Dessutom började de klena människorna gnälla om kallt och en massa andra fel. Alltså skulle vi gå tillbaka igen.

 

Vi ska åt olika håll men Frasse och Basse ville fortsätta att umgås. Kommer fler tillfällen de kommer att träffas igen.

 

Jaha slut på det roliga. Bara för oss att gå hem igen då. Men vi hade faktiskt varit ute i flera timmar så det var enligt matte inte ett dugg synd om oss.

Käkade lunch och sov ett tag. Vi var faktiskt trötta efter allt skoj.

 

Dags för eftermiddagsrunda. Jenna är hämtad men hon och Basse hittade så intressanta dofter i Jennas trapp så jag trodde aldrig att vi skulle komma ut.

 

Ute och vi kollar om det hänt nåt av värde. Hundar hade lämnat spår men inga vi känner. Dessutom hade vi otur hittade ingen öppen affär,

 

Detta är Basse Retsticka. Han har hittat en pinne som Jenna vill ha men se den tänkte han inte alls släppa.

 

Taskigt mot Jenna att ha lite längre koppel och så gå precis så hon inte når pinnen.

Men pinnen blev alldeles bortglömd när vi passerade torget. Träffade flera människor som vi känner. Mycket trevligt eftersom vi som bekant är extremt ensamma och sällan träffar några. Blev en massa trevligt umgänge och godis fick vi också.

Lämnade Jenna och hörde talas om såna där idiotiska påhitt att nu tar det flera dagar innan vi ska hänga igen. Jag vill faktiskt ha hela min flock varje dag jag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards