wilmablogghund

Alla inlägg den 6 november 2019

Av Wilma Border collie - 6 november 2019 18:01

I dag ÄNTLIGEN så kunde jag samla ihop hela min flock.

Först de vanliga morgonrutinerna med Basse och sen när det var dags för längre runda.

 

Så här ska det alltid vara vi tre som har en massa skoj. Vi har hamnat hos Basse för det var dags för en sån där aktiveringsträff igen. Medan vi väntade på de andra så lekte vi, vi har liksom inte träffats på massor med månader. Enligt matte knappt en vecka.

 

Så hittade Basse en leksak som Jenna ansåg att hon skulle ha. Basse fick springa och det gjorde Jenna ockå. Trodde nästan att de bestämt sej för att vara kapplöpningshundar.

 

Jag funderade på att vara domare, men de bara swishade förbi mej så jag insåg att jag inte skulle hinna med att kolla vem som vann.

 

Grejar väl med grisen med an de där två jagar livet ur varandra. Och jag är alltid snygg på bild, hörde hur matte sa nåt om att jag ser lätt korkad ut. Skitsnack!

 

Jenna vann till slut, här kommer hon med den där leksaken som var så extremt viktig att vinna. De var bra trötta båda två efter den långa jakten.

 

Så kom Asco, mycket trevligt att vi blev flera.

 

Basse hade snabbt samlat på sej ny energi och tyckte att han och Asco skulle leka. 

 

Jag var mer intresserad av vad Asomatte hade för godis. Berättade att jag inte har ätit nånting sen jag träffade henne sist. Blev trodd och fick smaskigt godis.

 

Golden Mikko kom också. Vi blev bara fem hundar idag, men vad gör det vi ska ha skoj.

 

Hörru Ascomatte vi hör att du har nåt som piper och det vill vi ha. Vill du vara vänlig och ta fram det?

 

Kom faktist fram en del leksaker som vi hade en massa skoj med. Fanns visst nån plan med de där leksakerna men eftersom vissa slutat pipa så blv inte planen av,

 

Nä du Jenna, den här svampen är min, bara min. Du kan glömma allt om att försöka komma över den.

 

Bara för att retas så lekte jag en massa med den. Men såg noga till att Jenna inte kunde ta den. Men hon jobbade hårt på att försöka komma över den.

 

Jenna gav upp och ägnade sej åt att brottas med Basse i stället. Vi hade väldigt skoj hela tiden.

 

Hm, Asco har en leksak som jag inte har lekt med. Den där måste jag försöka komma över.

 

Jaha det var den leksaken det. Den skulle enligt Asco dö, alltså tömmas på allt innehåll.

 

Med en del list så lyckades jag komma över den. Fast efter Ascos dödande var den inte lika skoj längre.

 

Jo vi behöver nåt att äta. Du har så gott godis kan vi få? Vi fick och ungefär nu hittade människorna på att det var dags att ta och sluta för dagen. Mycket korkat påhitt, nu tar det till helgen innan det är dags igen.

Hem och käkade lite lunch sen somnade vi gott.

 

Dags för eftermiddagsrunda och vi har en plan. Bara för matte att hänga på.

 

Var väl det vi visste att Susanne hade sin affär öppen. Nu ska vi bara ta oss in och få det där godiset som vi behöver. Vi lyckade självklart med gemensamma hundkrafter.

 

Gick en sväng och hade sån tur att vi träffade Mikko igen. Honom var det ju länge sen vi såg, flera timmar det är minsann en lång tid det.

 

Vi fick äran att passa Mikko medan hans matte skulle handla nåt mänskligt tråk.

 

Sen hjälpes vi åt att passa Miccos matte medan matte var och handlade nåt tråk. Gick bra hon var ganska lättpassad och eftersom vi var fyra stycken som delade på uppgiften blev det ännu enklare.

Lämnade hem Jenna och hörde att vi ses i morgon igen. Vad vi ska hitta på då är ännu okänt men nåt blir det och det berättar jag i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards