wilmablogghund

Alla inlägg den 3 november 2019

Av Wilma Border collie - 3 november 2019 17:45

Vanliga morgonrutinen, försöka hämta Basse, misslyckades, passa ytterdörren i ett par veckor innan matte ansåg att det var dags att åka.

 

Hej Basse! Länge sen sist. Hade en diskussion om vad vi skulle hitta på medan vi väntade på fler kompisar.

 

Vi har inte lekt sen i går och det är minasnn evigheter sen. Alltå lika bra att passa på.

 

Hörru din ohängda valp ska du ta och lyssna på mej! Nja egentligen så var detta en del i våran skoj lek.

 

Ja du Basse nu borde det faktiskt komma kompisar. Visst vi har superskoj på egna tassar men desto fler vi är desto roligare blir det.

 

Så Golden Mikko har kommit. Perfekt nu börjar det likna nåt.

 

Strax efter så kom både Asco och Labrador Diza. 

 

Basse lekte jaktlekar med Diza och jag hittade en leksaksgris som jag just då fick ett väldigt behov av.

 

Nu gäller det att vara snabb. Diza vill nämligen ha grisen som jag anser att jag ska ha.  Jag råkade tappa den och då snodde Diza den, fast jag lyckades återta den. Så där höll vi på, mycket skoj lek.

 

Basse jagade Asco. När Asco springer då är han snabb, väldigt snabb men Basse är vältränad så hann kom ifatt många gånger.

 

Dalmatiner Tilly anlände också. Bra ännu en kompis att leka med. Himla skoj detta att ha många att leka med.

 

Mannen som talar med hundar. Vi hör minsann hur det piper bakom ryggen på Bassehusse. Vi behöver det där som piper. Nu fick vi aldrig det för det var en pipande moj till en före detta pipleksak som han hittat.

 

Beagel Mimmi kom. Länge sen jag träffade henne. Men Mimmi hälsade på oss och sen hittade hon intressanta spår, alldeles för intressanta skulle det visa sej.

 

Diza hon hittade frisbeen och hade skoj med den. Men så blev vi koppelfångar allihopa en stund.

 

Titta här. Basse sitter lika fint i lådan på fyrhjulingen som allra bästa Ossy gjorde medan han levde. De hade varit på Mimmijakt medan vi var fångar. Mimmi var infångad igen utan att några katastrofer inträffade.


  Vi är på fria tassar igen och kan fortsätta ha skoj vilket syns i denna film. Där syns det också att Asco blir erbjuden att åka fyrhjuling, men ångrar sej. Jag har gjort det en gång för länge sen, tror jag åkte i flera meter innan jag ångrade mej.

 

Diza blev också erbjuden att prova men hon hade ingen lust alls med såna påhitt.

 

Vi lekte massor istället. Vi vet minsann att det är flera månader kvar innan det är dags för nästa hundträff så det är bäst att passa på.

 

Nu kommer det hundar vi känner. Bästa att kolla så vi kan vara välkomstkommité sen.

 

Primo kom och hade en del umgänge med Asco.

 

Dvärgschnauzer Mezzo han hängde på oss och lekte. Hade ännu mer skoj ett tag. Men sen slutade det som vanligt.

Människor som frös, de borde hålla igång som oss, och en massa annat mänskligt hittepå. Alltså dags att skiljas åt för idag.

 

Jag och Basse lekte lite extra och försökte hjälpa till med att dra nåt snöre. Blev ombedda att inte hjälpa till.

Inte lyckades Basse smita med mej hem heller.

Sov och gick på en trist eftermiddagsrunda, inga jag känner ute.

I morgon ska jag och Basse hitta på nåt. Får se vad det blir för nåt.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards