wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 15 december 2017

Äntligen shopping!!!!

Av Wilma Border collie - 15 december 2017 18:13

Blev en väldigt bra dag. Fast i morse fick jag inte alls gå och hämta Sigrid. Dumheter detta att hon skulle hämtas sen.

Men så användes min bil och hon blev hämtad, fast hon hade sin matte med sej som har nån fullkomligt onödig ledig dag.

Vi åkte iväg för vi skulle äntligen göra det där roliga som matte pratat om i flera dagar.

 

Hm ett nytt ställe där vi inte varit. Sigrid inledde med sin senaste hobby att lägga sej och rulla på vägen.

 

Det här ser bra ut, en å fanns det. Men vi hade inte alls i vattnet att göra enligt människorna. Massor med spännande dofter efter snygga hanar fanns det också

 

Nytt ställe innebär massor att undersöka. Trevligt var det.

 

Det här huset uppe på höjden brukar visst nån som heter Kungen bo ibland.

 

Fast han vill visst inte ha besök av Malmköpings snyggaste brudar för överallt satt det skyltar om privat.

 

Vi fortsatte att kolla massor och höll oss i vägkanten för det var skridskobana på vägarna.

 

Sen skulle vi gå till bilen för att åka och göra det roliga.

 

ÄNTLIGEN dags för shopping i allra bästa Griöronaffären. Kollade om det kommit nåt nytt jag behöver. Fast egentligen behöver jag större delen av affären.

 

Kollade av Sigrid och hennes matte gjorde. De kollade visst julklappar. Matte fixade med nåt som ska bli födelsedagspresent eftersom Kleptoman Leya fyller 2 år på måndag.

 

Lösgodiset måste inspekteras och provsmakas. Finns alltid en massa gott där.

 

Sigrid hon provade nya täcken och det fanns ett som var alldeles perfekt till henne.

 

Vi fick minsann godis av Magnus som äger våran bästa Grisöronaffär. Såg att matte kollade på saker och hörde nåt om julklapp. Trevligt då får jag nog sån i år också.

 

Precis som det ska vara, när våra inköp skulle betalas så fick vi mer gott godis.

Borde få shoppa varje dag.

Åkte hem och Sigrid skulle med sin matte hem, onödigt vi kunde ha fortsatt att umgås.

 

Dags för eftermiddagsrunda. Såna brukar vara tråkiga men långt där borta ser jag nåt. Jodå Sigrid kom i hop med sin matte.

Vi gick till Heden för meningen var att vi skulle röra lite mer på oss. Var mycket koppelfångar på förmiddagen där runt den där Kungens hus.

 

Sigridmatte hon kastade snöbollar som hon trodde att vi skulle hämta. 

 

Vet ni hur svårt det är att hitta snöbollar i snö?

 

Leka? Nja vi har så mycket annat att göra just nu, typ kolla efter hanar och sånt. Men Sigrids nya täcke är verkligen bra. Hon blir nästan självlysande så här i skymningen.

Kommer inte att vara några problem att se henne i skogen heller.

 

Sen fick vi passa affären. Eller först höll vi reda på Sigridmatte medan matte handlade nåt. Sen passade vi matte medan Sigridmatte handlade.

Tänk fast det är helg nu ska vi få umgås, Sigrids matte har den goda smaken att jobba hela helgen. Alldeles perfekt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards