wilmablogghund

Alla inlägg den 12 december 2017

Av Wilma Border collie - 12 december 2017 18:12

Verkade bli en tråkdag. När jag gick på morgonrunda skulle inte Sigrid hämtas eftersom hennes matte hade nån fullkomligt onödig ledig dag. Dessutom hade snön vräkt ner under natten och det bara fortsatte.

Sen skulle jag på en längre runda och nu blev det bra. Jag fick faktiskt gå och hämta Sigrid.

 

Vitt, vitt och ännu mera vitt. Undrar hur vi ska fördriva tiden?

 

Kollade om vi hittade några trevliga spår efter några vi känner, men nä fanns inga.

 

Men där kom Inez och Rick.

 

Jag lekte en del med Rick och Sigrid bestämde sej för att jaga livet ur Inez.

 

Aha godisutdelning, bäst att hålla sej framme. Vi fick allihopa

 

Jag och Rick hade dragkamp om en pinne medan Sigrid fortsatte jaga Inez.

De skulle åt sitt håll och vi åt ett annat.

 

Sigrid är ju bra på att se extra tuff ut genom att dra upp ena överläppen. Provade, men jag måste nog träna mer på den minen.

 

Det bara snöade och snöade och dessutom blåste det vid sjön.

 

Men titta!!!!! Sigrid har minsann hittat Ossy! Nu kommer livet att bli alldeles superbra ett tag.

 

Vi vet att du har köttbullar och vi behöver såna! Vi fick.

 

Om man sitter i den här krukan brukar det bli belöning. Ossy hoppade upp, jag är på väg och sen skulle Sigrid också upp.

 

Blev fel Sigrid hoppade upp, svor och visade alla tänder stackars Ossy vågade inte vara kvar utan hoppade ner. Slutade med att matte motade ner den svärande Sigrid så Ossy fick sin köttbullebit.

 

Vi lekte massor, faktiskt var Sigrid med och lekte en stund hon också. Men höll sej undan när jag och Ossy brottades.

 

Detta är rekord i snöklumpar på benen, eftersom det kom blötsnö vägde de massor. Ett under att Sigrid obekymrat kunde gå med dom hängande.

 

Ja, Ossy jag vet att du alltid faller för mej, men res på dej så vi kan leka mer.

 

Så skulle krukan provas igen. Under kan ske för nu fick Ossy vara där för Sigrid.

 

Detta ska föreställa oss alla tre. Jodå Sigrid finns i mitten nånstans.

 

Sen ville Ossy ha sitt ben och vi skulle gå vidare.

 

Vi hade lite att kolla vid de där husen som Ossy hyr ut och på den tiden hann han käka upp benet och komma på att han minsann ville fortsätta hänga med Malmköpings snyggaste brudar.

 

Hörru, vi behöver mer köttbullar. Det går ut en massa energi. Vi fick.

 

Sen stack Sigrid på egna äventyr, såna där förbjudna. Jag har varit och försökt hämta henne, men helt utan framgång.

 

Den som tittar väldigt noga kan skymta en rosa prick mitt i bilden. Det är Sigrid som totalvägrar att komma.

 

Slutade med att matte fick ut och klättra bland en massa ris och stenar för att hitta Sigrid under en gran där hon minsann tänkte stanna. Hon fick inte alls bo kvar under granen utan blev fånge och iväg släpad.

Sa hej då till Ossy och gick vidare.

 

Träffade Ronnie och hans lilla Chihuahuakompis. Trevligt tyckte jag. Sigrid bad dom dra till väldigt avlägsna heta platser.

 

Sen träffade vi Sniff också. Han är väldigt trevlig men enligt Sigrid skulle han till samma ställe som Ronnie och hans kompis. Hörde att matte pratade om att Hormonhäxor är inget att bry sej om.

Skulle gå hem med Sigrid. På väg till henne mötte vi Loke och Asko. Fick inte alls träffa dom för skitmatte. Sigrid som tidigare ansett att Loke ska dö och att Asko kommer att döda henne ansåg helt plötsligt att dom skulle hon minsann umgås med.

Hörde bara att matte sa att när vi slutat lukta gott är det okej igen. Vi bestämmer minsann själva vilka vi vill träffa och när.

Lämnade hem Sigrid och har mest slappat resten av dagen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards