wilmablogghund

Alla inlägg den 31 december 2017

Av Wilma Border collie - 31 december 2017 16:51

Jag har haft världen bästa dag. Förstod att nåt var på gång när matte grejade och skar sönder massor med korv.

 

Så nu har Sigrid och hennes matte kommit och hämtat mej och matte. Nåt ska vi tydligen göra. Gick vägen mot Ossy.

Nästan framme så blev vi koppelfångar och fick passa Sigridmatte medan matte försvann och gjorde nånting.

 

Detta höll hon på med. Rasta en korv i snöre och strö ut en massa korvbitar.

 

Jaha nu ska vi faktiskt leta efter Ossy. Har vi tur är han hemma och vill umgås.

 

Men det pågår nåt hos Ossy. Vi såg både människor och hundar.

 

Jodå Rick var där och en ny hund som heter Bamse. Honom har jag aldrig träffat men det är alltid skoj med nya kompisar.

 

Så var Labrador Alice där också. Henne har jag inte träffat på många evigheter.

 

Vi började leka och hade jätteskoj allihopa. Massor med bus blev det.

 

Så kom Inez också, självklart sprang vi alla och mötte henne.

 

Blev godisutdelning också Bra för så mycket som vi höll igång behövde vi extra energi.

 

Sen fortsatte vi att leka och ha skoj. Superroligt detta alla lekte med alla.


 

Här är en kort filmsnutt där det syns hur roligt vi har.

 

Så tog Ossyhusse fram en grej som vi skulle få prova. Ossy han är en mästare på att gå över den här gungbrädan.

 

Inez provade och klarade det galant.

Jag provade och inga problem. Fast bilderna på mej blev bara skit.

 

Ossyhusse försökte övertala Sigrid att prova.

 

Så klart Sigrid klarade detta. Hon är tuff och tror att hon är stor så det gick lysande.

 

Faktiskt så är detta den enda bilden där matte lyckades få med oss alla sju. Lite svårt med hundar som har så skoj som vi hade och är i ständig rörelse. Frän höger är det Bamse, jag, Rick, Sigrid, Inez, Ossy och Alice

 

Sigrid lekte en massa med Inez. I dag passade det att ha skoj med henne.

 

Av en massa skoj blir man törstig. Inga problem vi serverades en stor hink med vatten.

Sen var det dags att leta efter den där korven matte hade strött omkring sej innan vi kom till Ossy.

 

Nu ska Alice, Inez och Rick prova att spåra korv.

 

Här går Inez sitt livs första korvspår och klarade det galant.

 

Efter att vi alla gått varsitt spår så hjälptes vi åt att städa. Fanns faktiskt en och annan korvbit som nån missat. Men efter vår städning lär inte minsta lilla smula finnas kvar.

 

Sen lekte vi ännu mer. Alltså så här roligt vet jag inte när det var senast. Tänk er sju hundar varav vissa aldrig träffats innan mingla runt och bli bästa kompisar allihopa.

 

Men sen efter ett par timmar var det dags att säja hej då till alla och gå hemåt. Ossy fick självklart sitt ben.

 

Jag och Sigrid hade sällskap med Inez och Rick. Helt plötsligt såg vi nån som behövde skällas ut. Det var Inezhusse som tagit en annan väg genom skogen. Fast vi ansåg att han just då var en opålitlig typ.

 

Vi träffade en jättesöt liten pudel också.

Skildes från de andra och önskade Gott nytt år. Inte skulle Sigrid med hem till mej heller eftersom hennes matte har en sån där onödig ledig dag.

 

Hörru kan du sluta prata tråk med grannen? Jag vill gå in och sova!

Åt min Dentastix och sen somnade jag. Matte har ägnat sej åt skitprat och påstår att jag till och med snarkade. Absolut inte! Jag snarkar aldrig.

Bäst av allt är att de här hundträffarna kommer att vara återkommande. Ossy har en smart husse som kom på idén till det och nu kommer vi att träffas ganska ofta och ha skoj.

GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!!!!!

Hoppas att det blir så smällarfritt som det bara är möjligt. Jag har hittills inte brytt mej men tänker på alla som far så fruktansvärt illa av denna idiotiska uppfinning.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards