wilmablogghund

Alla inlägg den 22 december 2017

Av Wilma Border collie - 22 december 2017 18:17

Återigen en sån där ”felmorgon” alltså inget hämta Sigrid. Om jag fick bestämma skulle hon hämtas varje morgon.

Inte skulle jag hämta henne när jag skulle på långrunda heller.

 

Om jag vill leka med min boll? Vet inte ska fundera på saken.

 

Jo den var riktigt skoj två kast eller nåt sen tröttnade jag igen. Fanns spår efter snygga hanar.

 

Så dök Inez upp. Artig som jag är så hälsade jag på hennes matte. Lekte en del med Inez.

 

Om man lägger sej och ser alldeles oskyldig ut så kan nog planen lyckas.

 

Jodå Rick dök upp och han blev överfallen. Lekte tillsammans en stund innan vi skulle åt olika håll.

 

Jaha där dök de upp igen på rymmen från sina människor. Tur att det inte var en massa trafik för det var snorhalt på vägen där de sprungit.

 

Lekte lite mer med dom en stund.

 

Nära sjön blev jag fånge av säkerhetsskäl. Rick och Inez de var ute på den förbjudna isen. Den håller säkert för oss hundar, men glansis då kan man skada sej ordentligt. Tror inte att nån hund vill fira jul hos veterinären för skador som orsakats av hal is.

 

Vid sjön växer det Ostronmussling. Väl djupfryst men jag markerade dom snyggt Tyvärr ingen bild på det eftersom vissa andra hundar var i vägen.

 

Men titta! Ossy kom springande, tror han visste att jag närmade mej.

 

Ossy har vissa rutiner. Han vill ha ost innan vi har skoj. Men har fick han konkurrens från Rick som försökte stjäla osten.

Lekte en del tillsammans med Rick och Inez, men de skulle vidare.

 

Du och jag Ossy vi är de allra bästa vänner.

 

Man kan inte leka hela tiden så vi kollade av en massa viktiga hundsaker. Är alltid trevligt att ha en annan hund att diskutera dofter och sånt med. Människor är ju värdelösa på sånt.

 

Fast varför Ossy tyckte att det var skoj att försöka krypa under min mage det begriper jag inte.

 

Sen körde vi några rejäla lekomgångar igen. Skoj hade vi.

 

Som vanligt så faller han för mej. Alltså jag vet att jag är oemotståndlig och att han är kär i mej. Känns lite överdrivet att han alltid ska visa det så här.

 

Så var det dags. Ossy anser att det är dags för ben. Han tror säkert att det växer såna i mattes fickor och självklart fick han det.

 

Dags att säja hej då till Ossy eller? Syns att han har minsann ingen lust att gå till sitt dagis utan vill fortsätta umgås med mej.

 

Han kom så det blev mer umgänge fast med tanke på vad som hände sen hade det nog varit bättre att han stannat.

Helt plötsligt var jag försvunnen. Enligt matte är jag förbjuden att försvinna.

 

Men titta här, hon sa åt Ossy att han skulle leta reda på mej.

 

Jädra skvallerbytta den där Ossy! Han hittade mej på en gång och matte hade följt efter honom. Jag var faktiskt strängt upptagen med att önska en Ekorre God jul. Hade jag fått fortsätta i lugn och ro så kanske Ekorre bestämt sej för att önska mej detsamma eller vilja umgås.

Lämnade Ossy vid hans dagis igen och nu var han tvungen att gå in, men vi träffas säkert snart igen.

Jag gick hem och sov ett tag. Sen satte jag mej vid dörren och väntade. Inte för att matte sagt nåt men jag visste att Sigrid var på väg. Mycket riktigt efter en stunds väntan så kom hon. Sigridmatte hade med julklapp till mej, men den snodde matte. Hörde att på söndag då får jag öppna den.

 

Skulle ut på eftermiddagsrunda. Detta är inte det smartase Sigrid gjort. Hon försökte rulla i en brant sluttning. Behöver jag berätta att det inte gick bra? Hon kanande ner på gatan.

 

Fast sen provade hon på en plan gräsmatta viket gick mycket bättre.

 

Överallt doftar det av alla hanar. Undrar bara var de är nånstans, inte en endaste hund träffade vi.

Nu ska vi tillbringa kvällen tillsammans. Får se vad vi hittar på för nånting.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards