wilmablogghund

Alla inlägg den 10 december 2017

Av Wilma Border collie - 10 december 2017 18:15

Jag och Sigrid hade en trevlig kväll igår. Vi sysselsatte oss med att träna lite trix och leta efter det där nya godiset i papperspåsar. Gick hem med henne när det var dags för kvällsrunda.

Så blev det idag och inget hämta Sigrid på morgonrundan inte.

Inte skulle hon hämtas när jag skulle till skogen heller.

 

Ensam och övergiven gick jag iväg. Nä inga Ekorrar hemma i Ekorrskogen.

Inte gick det att gå där matte tänkt heller för från min Sörmlandsledsetapp hördes det skott.

 

Lekte en stund med en pinne vid sjön. Nåt skulle jag fördriva tiden med.

 

Försökt inte! I dag SKA jag gå den här vägen, följer du inte med går jag ensam.

 

Nähä, ingen Ossy vid sitt dagis inte. Jag som ville ha skoj en stund.

 

Men turen var med mej. För där borta kommer minsann Ossy.

 

Äntligen, vi har inte setts på evigheter eller om det var flera dagar. Jag ska träffa mina vänner ofta. Helst varje dag.

 

Självklart blev det en massa lek. Vi har så otroligt skoj när vi träffas.

 

Dansa måste vi också göra. Kan nog snart tävla i pardans.

 

Som sagt Ossy är bra på att hoppa, här har han lättat helt från marken. Tror han planerade att flyga över mej.

 

Så var det den lilla detaljen med vita ben. Ossy han vet att matte numer alltid har ett i fickan till honom. Enligt Ossy var det dags för benpaus.

 

Att det ska ta sån tid att käka upp ett sånt där vitt ben som enligt mej är oätligt. Blir han aldrig färdig?

 

Jo till slut och samtidigt kom hans hundvakt tillbaka. Var visst jakt på Ossys halsband.

 

Vi passade på att leka mera eftersom Ossy skulle i väg ihop med hundvakten.

 

Men vi hann med att leta godis i en av de där krukorna också. Ossy har lärt sej att är matte med då kan det växa godis i dom.

 

Jag fick fortsätta min ensamma vandring genom Tråkskogen som var lika trist som alltid. Inte träffade jag några fler att umgås med heller.

 

Gick till hembygdsgården och var inne och hälsade på. Tydligen har matte och hennes saker varit saknade för många hade frågat. Hörde nåt om passa hembygdsgård nästa år.

Hem och gjorde ingenting.

 

Men nu är det snart dags. Jag VET att Sigrid borde komma vilken sekund som helst. Fick faktiskt vänta en dryg halvtimme.

 

Nu ska vi på en eftermiddagsrunda.

 

Inledde med att ta oss in i Prylaffären, är det öppet ska vi in.

 

Kom in och vi berättade att vi är både godissugna och väldigt ensamma.

 

Gick vidare och det var lika bra att hälsa på hos Susanne också. Fick godis där också.

Passerade över torget och såg att marknaden höll på att packa ihop. Vårt torg blir alltså som vanligt igen nu.

Nu ska jag och Sigrid fördriva kvällen tillsammans, får se vad vi hittar på för nåt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards