wilmablogghund

Alla inlägg den 9 december 2017

Av Wilma Border collie - 9 december 2017 17:56

I går hörde jag att trots att det är helg så skulle jag och Sigrid umgås. Alltså tänkte jag hämta henne i morse. Men se det fick jag inte.

 

Vadå vänta i gathörnet? Detta känns fullkomligt onödigt.

 

Tog saken i egna tassar och bestämde mej för att hämta Sigrid.

 

Jodå nu hade jag framgång fast hennes matte skulle också med. Trodde att hon skulle till det där jobbet.

 

Människorna kom fram till att vi kunde leka vid sjön en stund innan vi skulle nånting annat. Men nä vi hade inte lust med det. Det fanns massor med dofter efter en massa hanar.

 

Ja vi gjorde ett försök med lite jaktlek sen fick det vara bra.

Skulle gå en sväng också.

 


Svamphundsjobb kan man alltid utföra så länge det finns nån. Hade fötts Ostronmusslingar på en gammal trädstam.

 

Sigrid markerade hon också. Vi fick köttbullar för väl utfört jobb.

 

Vad jag tänkte? Jo jag hade planerat att gå och hälsa på Ossy. Men enligt tråkmatte får jag göra det en annan dag

 

Är i utkanten av Ekorrskogen och där uppe är dom.

 

Bara en som fastnade på bild men två stycken Ekorrar och båda var lika asociala som vanligt.

 

Så mycket hanar det finns överallt och massor med dofter lämnar de.

 

Hm, torget såg inte alls ut som det brukar. Julmarknad och en del försäljare men mycket färre än det brukar vara.

 

Fast jag och Sigrid hittade ett bra ställe. Fanns minsann nåt för oss att handla.

 

Jaha nu gäller det att kolla vad jag ska köpa. Alltså jag bestämmer och matte få finna sej i att betala. Hittade nåt som verkade mycket smaskigt och matte handlade.

Gick en sväng men det var bara mänskligt tråk.

Träffade nån som bor på Sigridmattens jobb så vi hade sällskap med dom. Kollade av Hembygdsgården. Den passade jag förra året när det var julmarknad, men i år skulle inte matte vara med.

Såg en del snygga hanar men matte har den usla smaken att alltid berätta att jag doftar gott och inte ska umgås med dom. Jag ska umgås med alla hanar jag ser.

 

Träffade vår snälla godisutdelare, var länge sen sist och godis fick vi.

 

Dags att säja hej då till Sigridmatte och den som bor på hennes jobb.

 

Så där ordning i tillvaron Sigrid ska med hem till mej.

 

Det här godiset valde jag ut, torkade hamburgare med smak av vilt. Utsökta enligt både mej och Sigrid.

 

Jodå Kleptoman Leya var självklart framme och smakade hon också. Den hon är övertygad om att hon är hund.

Gick ut för eftermiddagsrunda Eftersom alla affärer var öppna gick vi en lite affärsrunda.

 

Hälsade på hos Susanne och fick godis.

Passerade marknaden igen, men vi fick inte handla mer. Skitmatte!

 

Gick in i Prylaffären. Skumt det var en annan hund där som såg ut precis som jag.

Hälsade på i Prylaffär nummer två också.

Nu ska jag och Sigrid umgås hela kvällen. Vi ska visst få av det där nyshoppade godiset lite senare när vi ska ägna oss åt hjärngympa. Blir säkert en bra kväll.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards