wilmablogghund

Alla inlägg den 13 december 2017

Av Wilma Border collie - 13 december 2017 18:28

I går hette det att idag skulle jag få göra det där som jag kommer att gilla. Lät väldigt bra.

Bara det att matte störde min nattsömn genom ett evigt springande på toa. När det blev morgon så skulle jag inte alls hämta Sigrid. Hon skulle komma sen.

Matte höll på och ringde nån människoveterinär när hon inte befann sej på toa. Alltså hon är värre än vad jag och Sigrid är när vi är ute.

Sen slutade det med att det inte blev nåt åka till det där roliga stället. Matte skulle passa telefoneländet eftersom människoveterinären skulle ringa.

 

Gick ut. Varför träffar jag aldrig alla dessa hanar som sprider sina dofter överallt?

Hittar bara spåren och den oförstående matte påstår att jag inte alls får träffa dom.

Träffar vem jag vill!

 

Fick syn på Inez som var ute och rastade sin husse. Bestämde mej för att umgås med henne.

 

Rick dök också upp.

 

Bestämde mej för att jag kunde leka med dom en stund medan matte blängde på mobilen som inte ringde.

 

Undrar om Ossy är i närheten?

 

Jodå Ossy kom, tror han vet när jag närmar mej.

 

Matte hade inga köttbullar med sej idag, men det gick precis lika bra med ost.

 

Lekte en del, Inez och Rick försökte vara med men jag och Ossy hade bara ögon för varandra.

 

Ungefär nu ringde äntligen mattes mobil och det tog massor med tjat för att få tid hos människoveterinären.

 

Hade sällskap allihopa en bit.

 

Ossy han ville minsann ha sitt ben. Ingår i hans rutiner att han ska ha det där vägarna delar sej.

 

Han tog benet och sprang långt bort efter som Inez och Rick trodde att de skulle komma över det. De misslyckades.

 

Jag skulle fortsätta en runda i skogen var det tänkt.

 

Men Ossy han kom tillbaka och jag var snäll och väntade medan han käkade upp benet.

 

Vi bestämde att vi skulle umgås mera var bara för matte att följa med. Vi lekte en del och grejade med andra viktiga hundsaker.

 

Ossy har lärt sej att hoppa upp på de gamla stockarna kan vara lönande.

 

Jo han fick ost igen. Fick jag också eftersom jag gjorde samma sak.

Sen skulle Ossy gå till sitt dagis. Jag gick vidare eftersom matte ville hem.

 

Nähä, Ossy tänkte minsann fortsätta umgås med mej så han kom tillbaka. Vi fick umgås lite och sen följde vi honom mot dagiset.

 

Historien upprepar sej. Ossy har gett sej sjutton på att han ska hänga med mej och kom tillbaka. Inte lätt att vara så attraktiv som jag är och Ossy såg ut som världens ensammaste hund.

 

Tredje vändan till dagiset och nu skulle Ossy stanna där. Ni ser väl hans deppiga uppsyn. Han tänkte inte alls gå in till sina människor, men han blev tvungen.

 

Jag skulle gå hem och snön började vräka ner.

 

Vadå inte rensa tassarna på gatan? Det var ett par irriterande snöklumpar som skulle bort där och då.

Ägnade mej åt att ha tråkigt medan matte fortsatte uppföra sej som en löptik.

Så ÄNTLIGEN kom Sigrid. Verkligen på tiden.

Bara det att vi fick en massa köttbullar i den där snuffelmattan och matte försvann till människoveterinären.

Hon kom hem ganska snabbt tvärförbannad. Nåt om puckon till människoveterinärer.

Sen vidtog ett elak blängande på mobilen som skulle ringa men teg,

 

Gick ut ihop med Sigrid som ansåg att man ska ligga och rulla mitt på gatan. Tur att det var på vår lilla återvändsgata utan trafik.

 

Vi hade tur och träffade vår privata godisautomat. Precis vad vi behövde.

 

Gick en tråksväng. Sigrid ägnade sej mest åt att leta hanar, helt framgångslöst och matte svor över en tyst mobil

Gick hem och till slut ringde den där människoveterinären och upplyste om att det inte alls är fel på matte. Nu är det fel på matte med evigt toaspring, ont och precis alla symptom på nån urinvägsinfektion.

Människoveterinären lär bli uppsökt i morgon igen. Verkar bli tråkdag för mej och Sigrid.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards