wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 maj 2024

Mingel innan ovädret återkom

Av Wilma Border collie - Lördag 25 maj 18:03

I morse var det sånt där fint väder igen, mulet och svalt alldeles perfekt när jag var ute på morgonrundan.

Sen skulle jag på hundträff, fortfarande samma perfekta väder.

 

Matte gjorde något fullkomligt ointressant tråk i växthuset. Jag provade att pryda att öra med maskrosfrön. Blev väldigt snyggt, tyvärr försvann de snabbt.

 

Så där kom de första, fortfarande behagligt svalt.

 

Labrador Sigge godkände mattes vattenpåfyllning i plaskdammen. Det finns faktiskt saker hon klarar av.

 

Minglade och snackade en hel del. Alltid trevligt att prata med andra hundar. Rozzo kom, fast han fastnade inte på bild. trevligt för det var länge sen.

 

Det där eländiga ovädret tänker minsann vakna igen. Jag gjorde en Basse, grävde mej en grop under däcket, behagligt svalt och skönt.

 

Så kom Moha och Troy. Mycket trevligt att de är befriade från fångenskapen igen. Bara det att allt har en baksida.

 

Tråkgrönsaker igen. Nu skulle alla sättlökar i jorden, fullkomligt onödigt.

 

Basse han har minsann en förstående husse han. Han bjöd oss på alldeles utsökt korv. Precis vad vi behövde medan människorna höll på med tråket. När det var klart med löken så var det en massa planernade av ännu mera tråk.

 

Hade tur, Basse fick hänga med hem till mej. Hem parkerade bilen så skulle vi gå en snabb sväng på markanden som pågick idag.

Ovädershett och människor överallt.

 

Matte studerade tråkplantor, tröttnade på alla människor så vi gick hem istället.

Käkade lite och somnade.

På eftermiddagen skulle vi utföra ett uppdrag, ovädret ännu värre. Men Basse drog och badade, jag blötte tassarna och matte gjorde vad hon skulle. På väg hem så hörde Bassehusse av sej. Han blev hämtad så jag fick åka hem själv.

Men i morgon är det mingel igen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 16 juni 18:00

Så var det dags igen gör trevligt mingel Efter avklarade morgonrutiner så åkte jag. Matte anser att dumpa min bil vid tråkväxthuset är en ypperlig plats numer. Fanns nån plan om några tråkgrönsaker som skulle i jorden, men de sköts upp till senar...

Av Wilma Border collie - Lördag 15 juni 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka hem till Basse. Under över alla under matte lät bli att greja i tråkväxthuset för det skulle komma nya hundar så det var bättre att vi befann oss vid lekplatsen.   Nu kommer det nå...

Av Wilma Border collie - Fredag 14 juni 17:58

Klarade av morgonrutinerna,   Matte odlar inte bara en massa tråkgrönsaker. Nu är det sällsynta krukväxter också. Kattus amleliljus heter denna, en köttätande växt som dessutom rymmer från krukan. Kollade noga vad matte gjorde, såg lovande ut och...

Av Wilma Border collie - Torsdag 13 juni 18:03

Vaknade, gick ut för morgonrunda, försökte falla svampvatten.  Hörde att matte pratade om att nu går det väl inte med dagens plan heller. Föll massor med svampvatten när jag kom in igen, hade alltså tur och undvek skador. Sen skulle jag hämta Bas...

Av Wilma Border collie - Onsdag 12 juni 18:07

Klarade av de tråkiga ensamma morgonrutinerna. Matte hade flera olika planer idag. Åkte och hämtade Basse, väntade medan allt tråk i växthuset vattnades, Sen skulle vi hitta på nåt. Matte hade en plan som vanligt.   Campingen, nu kanske Mo...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards