wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 24 maj 2024

Lugn dag

Av Wilma Border collie - Fredag 24 maj 17:56

I natt hade dert försökt regna, tyvärr bara ett par fjuttmillimeter. Men det var okej väder när jag gick ut för morgonrundan.

Basse hade sovmorgon så honom skulle jag hämta.

 

Titta vem som vill att jag släpper in honom.. Tror Nisse har utsett mej till sin personliga betjänt.

In med Nisse och ut med Basse.

 

Suck!! Enligt matte perfekt väder för att greja i växthuset. Fullkomligt onödig sysselsättning.

 

Detta är tydligen väldigt roligt. Vissa har konstig humor. Var är det roliga med att frön till tråkgurkor har grott?

Sen sådde hon tydlegne flera såna som ska växa utomhus.

Tråket fortsatte för ännu mer tråkfrön skulle ner i jorden utomhus.

 

Äntligen klart med allt tråk. nu ska vi gå till sjön.

 

Jag doppade tassarna och drack en del.

 

Nån annan simmade desto mera.

 

Fint mulet väder och underbart svalt fortfarande.

 

Delade på Basses frukost. Är godare att käka den utomhus.

 

Gick en runda på Basses ägor. 

 

Han försökte leta sork helt utan framgång.

När vi kom till vägen så träffade vi Beagel Mimmi, trevligt att snacka med henne en stund, var ett tag sedan sist.

Matte och hennes matte pratade så mycket tråk att det där med att ta bild glömde hon bort totalt.

Så skulle vi hem.

Käkade lite och sov middag.

Gick ut på eftermiddagsrunda. Nu hade det blivit ovädershett igen.

 

I morgon är det nån marknad här så det har börjat komm upp saker inför den. Ska kanske gå en sväng och kolla lite.

Matte skulle prata med förläggaren om nåt tråk.

Gick hem igen. Hade fredagsmys med de utsökta benen vi köpte vid senaste shoppingen.

I morgon är det mingel med förhoppningsvis många trevliga kompisar, att jag hört rykten om mer tråk med grönsaker det försöker jag förtränga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 16 juni 18:00

Så var det dags igen gör trevligt mingel Efter avklarade morgonrutiner så åkte jag. Matte anser att dumpa min bil vid tråkväxthuset är en ypperlig plats numer. Fanns nån plan om några tråkgrönsaker som skulle i jorden, men de sköts upp till senar...

Av Wilma Border collie - Lördag 15 juni 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka hem till Basse. Under över alla under matte lät bli att greja i tråkväxthuset för det skulle komma nya hundar så det var bättre att vi befann oss vid lekplatsen.   Nu kommer det nå...

Av Wilma Border collie - Fredag 14 juni 17:58

Klarade av morgonrutinerna,   Matte odlar inte bara en massa tråkgrönsaker. Nu är det sällsynta krukväxter också. Kattus amleliljus heter denna, en köttätande växt som dessutom rymmer från krukan. Kollade noga vad matte gjorde, såg lovande ut och...

Av Wilma Border collie - Torsdag 13 juni 18:03

Vaknade, gick ut för morgonrunda, försökte falla svampvatten.  Hörde att matte pratade om att nu går det väl inte med dagens plan heller. Föll massor med svampvatten när jag kom in igen, hade alltså tur och undvek skador. Sen skulle jag hämta Bas...

Av Wilma Border collie - Onsdag 12 juni 18:07

Klarade av de tråkiga ensamma morgonrutinerna. Matte hade flera olika planer idag. Åkte och hämtade Basse, väntade medan allt tråk i växthuset vattnades, Sen skulle vi hitta på nåt. Matte hade en plan som vanligt.   Campingen, nu kanske Mo...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards