wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 februari 2024

Äntligen måndag

Av Wilma Border collie - Måndag 26 feb 18:01

Så blev det äntligen måndag.

Klarade av mina trista morgonrutiner och bara väntade på att det skulle bli dags.

 

Inte bara Basse som väntar på mej. Nisse blev också överlycklig när jag kom, han ville in igen.

 

Egentligan hade matte en plan. Men det hade regnat i natt och sen blev det minusgrader. Var halt överallt och en massa varningar. Alltså ställde vi bilen hemma hos Basse. Det syns inte men BasseS väg var isglacerad.

 

Undar vad Basse ska göra när snön försvinner. Dagliga morgonrullen i närmaste snödriva är så viktiga i hans värld.

 

Vägen mot skidbacken var "spännande". Typ skridskobana så det tog sin lilla tid att gå där. Fast jag och Basse hade mycket att snacka om, Skvaller sen helgen och sånt.

 

Delade på hans frukost efter vägen. God var den eftersom vi var två.

 

Så skönt tog lite gemensamma rull i konstsnön. Lika bra att passa på för på en del ställen håller den på och försvinner.

 

Spanade efter kompisar, skidbacken är ett säkert ställe att träffa såna på.

 

Jodå Ricki och Tilly kom genom skogen. Trevligt att träffa dom en stund igen och ägna oss åt hundsnack. Men sen skulle de vidare på sin vanliga runda.

 

Så hittade vi en blommande osttall också. Finns inga spår kvar.

 

Lekte lite, men så kom jag på att jag faktiskt inte leker. Det har jag slutat med just nu.

 

Fick vänta medan Basse rullade en massa igen. Jo jag gjorde det också, men matte missade mina rull.

 

Skulle gå tilbaka hem till Basse. Tog en stig genom skogen istället. Där var det trevligt isbefriat.

Fångar blev vi eftersom sjön med numer opålitliga isen är alldeles nära.

 

Hemma hos Basse drack vi vatten, Visst det hade frusit sen igår men Basse fixade det med ett välriktat tasslag.

Gott var det och jag kollade noga av lekplatsen många kompisar hade det varit där i helgen.

 

Hittade min gamla rosa gris. Den har varit begravd under snön hela vintern. Eftersom jag inte leker så ägnade jag mej åt att träna på att vakta den. Förr eller senare släpps jag ur fängelset och då kan jag behöva vakta den igen.

Åkte hem till mej, käkade lite och somnade gott. Tänk vad mycket bättre man sover när man är två.

Ut på eftermiddagsrunda, fick passa biblioteket.

Sånt kräver lön, alltså tog vi sikte på magiska fönstret och fick lön. Kollade av var de snygga hanarna rört sej. Typ överallt men inte såg vi några inte.

Gick hem till mej igen slappade och ägnade oss åt en massa viktigt hundsnack. Mycket att ta igen efter två dagars ofrivillig skilsmässa.

I morgon ska vi hitta på nåt annat får se vad det blir.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 28 april 17:50

Bättre väder idag. När jag var på morgonrunda så var det varmt och solen sken. Så passade jag dörren i flera veckor innan det var dags att åka. Passerade Basses liftarplats, men där var det tomt.   Hittade honom hemma så vi väntade tillsamma...

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards