wilmablogghund

Alla inlägg den 3 februari 2024

Av Wilma Border collie - Lördag 3 feb 17:47

I morse kom det nåt halt och lytt ur sängen som skulle föreställa matte.

Hörde massor med gnäll om ont på alla möjliga ställen och mer eller mindre okända muskler som värkte. Eländiga klena tvåbening, tål de ingenting? Jag hade minsann inte ont nånstans. Vi var på samma platser i går och det var lika halt för mej och Basse

Släpade ut vraket för min morgonrunda. Blåste en massa, bra för då försvinner det mera is.

Sen fick jag vänta i flera veckor innan det var dags att åka.

 

Här var det övergivet, inte ens Basse var ute och mötte mej.

 

Tog bara nån minut så kom Fido. Skönt med sällskap.

 

Så det tar sej både Poppie och Gnesta Sigge. Solen sken och blåste gjorde det.

 

Alice kom opckså. Trevligt för det var länge sen. Hennes människor har varit på rymmen till nåt land med ovädershetta, men nu är de tillbaka och ordningen återställd. Vi hjälpte Poppie att äta upp hennes frukost.

Jag hade inget minne av att jag fått nån hemma och var det nu så att jag fick var den smaklös och tråkig.

 

Detta är Gnesta Sigge och Stjärnhovs Sigge. Gäller att hålla skillnad på två med samma namn så det får bli efter orterna där de bor.

 

Stjärnhovs Sigge han hade bara ögon för Poppie. Hon var det vackraste han nånsin sett.

 

Hej Tillyhusse. Du brukar ha bra godis. Ingen har gett oss nånting på länge och vi svälter. Han hade att bjuda på som tur var.

 

Kollade med resten av människorna. Men de verkade bara prata en massa tråk. Tänk vi hundar vi diskuterar bara en massa viktiga saker.

 

Kollade, men inte hade Fidomatte pannkakor idag heller. Människor borde lära sej att vi är svårt pannkaksberoende.

 

Blev en del mer lek och mingel, sen påstod människorna att det var dags att sluta för idag.

Korkade påhitt.

Åkte hem, käkade lite och somnade.

Hörde att matte pratade i telefonen så försökte hon smita utan mej. Skulle inte tro det, jag skulle med. Hon gick till bästa bilmeken och frysstädarens hus. Verkade väldigt bra. Kanske fanns påsar till mej och Basse igen?

Nähä hon skulle bara låsa upp dörren för nån som skulle hämta nån bilnyckel. Var ingen hemma så av den anledningen skulle matte hjälpa till. Eftersom hon har nyckel så borde jag kunna gå dit och städa frysen på egen tass. Får jag inte alls för matte. Nåt om att fast det finns en nyckel här så ska jag inte tro att jag kan gå ut och in som jag vill.

Sen skulle jag på eftermiddagsrunda.

Blåste ännu mer ute.

 

Magiska fönster öppna dej!

Hade ingen framgång, elände.

 

Nähä. öppnar sej inte fönstret så kan jag väl gå och fika då. Fick inte göra det heller. Kände mej grundlurad.

Såg att det försvunnit massor med is. Kanske kan det bli framkomligt utan en massa otrevliga skridskobanor framöver.

Gick hem hade tråkigt.

Men i morgon är det dags för mingel igen, hoppas på många kompisar.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards