wilmablogghund

Alla inlägg den 4 februari 2024

Av Wilma Border collie - Söndag 4 feb 17:58

I natt var det oväsen ute med en massa blåst.

Men när jag gick ut för morgontoalett hade det slutat. Var alldeles tyst och lugnt ute.

Vraket sen i går hade försvunnit också så jag slapp höra en massa mänskligt gnäll.

Käkade min tråkfrukost och väntade och väntade innan det var dags.

 

Framme, men alldeles ödsligt. Inte en kompis inom synhåll. Kollade spår, fanns inga.

 

Kollade så ingen hade gömt sej bakom stenarna. Fanns ingen där heller.

 

Basse kom ut. Bra då skulle jag inte bli helt ensam i alla fall.

 

Sen strax efter så kom både Bankis och Labrador Alice, så trevligt med sällskap.

 

Fido och Poopie. Deta blir bra. Desto fler vi är desto roligare blir det.

 

Mannen som talar med hundar eller om det är Bassehusse. Han hade minbsann godis att bjuda på så nu gäller det att hålla sej framme. För ingen av oss hundar hade fått nån frukost.

 

Pudel Raska har inte varit med på länge, men nu kom hon tillbaka. Hon, Elsa och Bankis hade superskoj tillsammans. Massor med spring och jaktlekar.

 

Basse han skulle stå snyggt på däcket. Övervakades noga av vad matte tror är Berner Alice. Lite svårt att se skillnad på henne och Poppie på bild.

 

Bankis och Elsa tränade dans. Vi kanske skulle anorna  danstävlingra framöver? Finns många hundar som är duktiga på pardans.

 

Jag pratade med Bassehusse. Bäst att hålla sej väl med honom så Basse får fortsätta hänga med mej.

 

Nån mer som har godis, bästa att hålla sej framme. Vi får bara nåt att äta på hundträffarna om ni frågar oss. Människorna ljuger och påstår att vi får både mat och umgänge hemma, men vi hundar vi vet minsann nåt annat vi.

 

Nu började det dra mot slutet. Lika bra att se till att få lite mer av Bassehusse. För nu dröjer det en hel vecka till nästa gång.

Sen återstod bara att åka hem igen.

Somnade gott, väldigt nöjd med dagens umgånge. Enligt matte var vi nio hundar, men hon är så usel i matte så det är kanske inte riktigt pålitligt, nån kan ha blivit räknad två gånger eller nåt. Hur som helst var det väldigt skoj.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Först träffade jag en människa som frågade om jag var hunden som letar tryffel. Lyssnade på massor med prat om tryffel och tryffelsök. För en gångs skulle hade matte koll på saker och virrade inte till det.

Sen passerade jag magiska fönstret. Hade tur, det öppnade sej så jag fick gott godis. Lyssnade på massor med tråkprat, men det var det värt eftersom jag serverades godis.

I morgon är det måndag, får se vad jag och Basse ska hitta på. Nåt blir det.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards