wilmablogghund

Alla inlägg den 9 februari 2024

Av Wilma Border collie - Fredag 9 feb 17:50

I morse när matte drack kaffe och jag käkade tråkfrukost hörde jag att matte pratade i telefonen. Nåt om Basse, blev glad tänkte att han skulle nog levereras till mej idag.

Matte slutade prata och meddelade den tragiska nyheten att Basse skulle hänga med sin husse idag.

Alltså väntade en bedrövlig dag i oändliga ensamhetens tecken.

Så skulle jag försöka hitta på nåt.

Först skulle vi kolla isen, men det blåste så kallt att matte la ner de planerna.

 

Blev skidbacken där blåsten känns mindre. Letade spår efter hundar jag känner. Fanns inga.

 

Om jag ska leka? Verkligen inte! Jag leker inte när jag är själv och inte konstsnörullar jag heller. Tänker deppa och tycka synd om mej.

 

Inte fanns det nån extra frukost heller. Sån serveras bara när Basse är med. Livet var verkligen pest.

 

Men titta långt där borta. En hund jag känner, nu blir det skoj!

 

Hej Bankis! Ska vi leka? Du vet jag är så ensam och övergiven idag, ingen Basse så livet är pest.

 

Gillar Bankis hon är en bra kompis som alltid vill leka. Vi hade massor med skoj, livet kändes genast mycket bättre.

 

Ännu bättre för nu kom Ricki och Tilly också. Fyra hundar då blir det skoj.

 

Massor med mera lek blev det.

 

Livet kändes helt okej. Kompisar, lek och godistiggande, precis som det ska vara.

 

Men sen skulle alla åt olika håll. Ja, ja får vara glad för att vi hann ha en massa skoj ett tag.

Matte skulle till nåt Tråkapotek.

 

Granne med Tråkapoteket bor Inez. Alltså bestämde jag att jag skulle hälsa på hos henne.

 

Mycket bra val. För tänk Inezmatte bjöd på alldeles utsökta pannkakor!! Himla tur att jag bestämde att jag skulle gå dit. Ungicks en del med Inez också och lyssnade på mänskligt tråkprat.

Sen skulle jag hem.

Inget bra att komma hem utan Basse. Dentastixen var inte lika god och inte sov jag middag ordentligt heller. Är van att göra det med sällskap.

Skulle på eftermiddagsrunda.

 

Snälla magiska fönster öppna dej! Jag är ensam och godissugen. Hade tur det öppnade sej och jag fick gott tröstgodis. Lyssnade på mänskligt tråkprat igen.

Gick hem, blåste fortfarande svinkallt och snöade dessutom

Hade det varit ordning i tillvaron så skulle jag och Basse haft fredagsmys. Jag har inte fredagsmys med mej själv. Vegetariska matte käkar inte goda tuggben så hon går bort.

Får väl ta fredagsmys med Basse en annan dag.

I morgon är det lördag och då väntar kompisar, lek och mingel. Blir säkert bra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards