wilmablogghund

Alla inlägg den 10 februari 2024

Av Wilma Border collie - Lördag 10 feb 18:04

Klarade av mina tråkiga morgonrutiner, passade dörr i några veckor.

 

Framme och där kommer det en bekant bil. Tänker inte röra mej en millimeter.

 

Fido kom och starx efter kom Inez ihop med sin matte. Eftersom hennes matte legar på Sjuka huset och varit sjuk hemma också så var det många hundliv sen hon var med. Men nu äntligen så kom hon.

 

Så kom Bankis, berättade för Basse hur skoj vi hade det igår medan han var med sin husse,.

 

Sen kom det kompisar i en strid ström. Matte påstår att hon räknade till tolv, men med tanke på att hon är usel i matte kan det lika gärna ha varit två eller tjugofyra. Har ingen betydelse vi hade en massa trevligt tillsammans.

 

Nu händer det grjer, mycket bra såna.

Inezmatte firade sin återkomst genom att ha med sej pannkakor till sugna hundar!! Hon hade viss hjälp av Fidomatte att dela ut.

 

Ryktet om pannkakorna spred sej snabbt bland alla hundarna.  Alldelea utsökta var de och det räckte till alla. Borde vara så här på alla hundträffar.

 

Fido och Åskar är riktiga kompisar och i perfekt storlek för varandra.

 

Banlis och Cotton hade massor med skoj. Den långsamma matte missade deras värsta rejs och den snygga pardansen de utförde.

 

Gamla Chess med husse kom också, Han hade också utsökt godis.

Vi hundar lekte, minglade och pratade om viktiga saker medan människorna pratade tråk.

Blåste kallt som attan så det var dags att sluta. Hörde nåt om stelfrusna människor, tänkom de kunde springa och leka som oss då skulle de inte behöva frysa.

Trodde jag skulle åka hem.

 

Detta är inte hemma, det är badplatsen. Där händer det minsann saker.

 

Isupptagning på gång. Det sågas upp en massa isblock som sen förvaras i en isdös vid Hembygdsgården och kyler drickor till människor under sommaren.

 

Rejäla sågar går det åt. Jag träffade många människor jag känner och ett gäng hundar också. Matte pratade en massa med den som har vår grannetapp. Fallna trädm stolpar och en massa annat.

 

Detta är helt unikt och finns bara i Malmköping i hela världen. Strykjärnscurling, det finns ett strykjärnsmuseeum här och när det är isupptagning spelar de curling med gamla strykjärn.

 

Som hund anser jag att detta ser ganska märkligt ut. Men människorna hade tydligen roligt.

Insåg att nu kommer det att gå att isrejsa igen. Perfekt.

 

Nu blir det bra, Står i kö och här säljer de korv till sugna hundar. Matte var snäll och köpte en till mej. Utsökt var den. Borde säljas korv här varje gång jag passerar.

Skulle gå till bilen. Då träffade jag en vandrande hund som skulle gå min etapp. Mycket trevligt för vi har träffats förr.

Åkte hem, somnade efter en mycket upptagen förmiddag och matte försökte sluta frysa.

Gick på eftermiddagsrunda, blåste fortfarande invånare från Norra ishavet.

Träffade en människa jag känner. Trevligt med mera sällskap.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards