wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 februari 2024

Träffat kompisar

Av Wilma Border collie - Fredag 23 feb 17:54

Blev bra igår.

Basse fick sova kvar hos mej, alltså precis som det ska vara.

Regnade när vi var ute för onödig kvälsrunda, den var snabbt avklarad.

I morse var det samma sak regnade när vi skulle ut på morgonrunda. Gick hem, käkade god frukost tillsammans.

Sen skulle vi göra nåt.

 

Ha,mnade vid skidbacken för idag var det inga där och åkte skidor. Skönt att springa en stund.

 

Basse tog en massa morgonrull. Jo jag rullade en del jag också, bäst att passa på.

 

Fast ibland måste jag ta paus och fundera över livets väsentligheter. De där hormonerna är som de är.

 

Så började vi spana. Vi brukar faktiskt träffa kompisar här, nån borde dyka upp.

 

Jodå visst kom de. Ricki, Tilly och Fido. Tydligen hade Fidomatte och matte bestämt nåt alldeles utan våran vetskap.

 

Trevligt att vara ett gäng igen och få snacka med andra hundar och Ricki tillhör de tillåtna hundarna som jag får umgås med.

 

Ricki och Tilly gick vidare på samma runda de går varje dag. Tänk de missade att Fidomatte hade en påse med alldeles utsökta ostbitar till oss. Perfekt för svältande hundar som sällan får nåt att äta.

 

Leka? Nä vet du Basse inte just nu, jag tror jag behöver fundera på viktiga saker.

Solen sken och det blåste, bra för både sol och blåst sliter rejält på iseländet.

 

Äsch då nu har människorna hittat på att vi ska hem igen. Dumheter.

Hemma så käkade vi lite och somnade. Hade haft en helt okej förmiddag.

Sen hörde vi att matte pratade i telefonen. Så serverades vi fredagsmysbenen. Märkligt de brukar vi mysa med efter eftermiddagsrundan.

 

Detta är inte bra!! Vi är i bilen och Basse ska åka hem till sej, fullkomligt onödigt.

Skjutsade hem honom, snackade en del med hans husse och bjöd oss på godis.

Hörde hemska saker om att vi ses på måndag!!!!!!!! Alltså det är flera år till måndag!!

 

Skulle gå en ensam eftermiddagsrunda i köpingen. Den där stenen till vänster där lämnar alla snygga hanar massor med hälsningar. Typ Malmköpings mest välpinkade sten. Alltså lämnade jag en hälsning till dom. Nu när inte Basse var med så kan han inte pinka över mina viktiga hälsningar.

 

Jo jag tänkte att jag skulle hälsa på Förläggar Rudolf. Hade ingenting för det. Fick höra att vi får inte träffas. Jag träffar vem jag vill när jag vill!! Dessutom är hans butik stängd ett tag till.

 

Snälla magiska fönstret. Jag behöver tröstgodis. Är ensam, sitter i fängelse och hundlivet är pest. Fönstret öppnades och jag fick vad jag behövde.

Hem till ensamhet och elände.

Blir en hemsk helg, jag missar alla kompisar, pannkakstaxin och en massa annat skoj.

Att matte påstår att hon och jag ska hitta på nåt känns fullkomligt oväsentligt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards