wilmablogghund

Alla inlägg under juni 2019

Av Wilma Border collie - 6 juni 2019 18:03

Ovädret är ännu värre idag. Alldeles för hett redan när jag var på morgonrunda.

Inte skulle jag ha Jenna idag så jag var inställd på en trist ensam dag som skulle bestå av att försöka härda ut hettan.

 

Har blivit skjutsad till Klovsten. Dött och övergivet men jag fick ett tuggben. La mej i skuggan och njöt av det en stund.

  Perfekt jag har minsann hittat Moha och Chansa. Alltså skulle jag få sällskap en stund.

 

Så kom Basse Valp ut också. Hälsade ordentligt på honom.

 

Människorna fikade i skuggan och Basse, Chansa och Moha höll i gång en del.

 

Nä för mycket oväder för att ens tänka tanken att göra nåt alltså låg jag och slappade. Men hade självklart stenkoll på vad de andra gjorde.

 

Så skulle vi röra på oss. Men för det går det åt vatten. Moha fick minsann sitt vatten serverat medan Basse fortfarande anser att vattenskålen är ett utmärkt badkar.

 

Jag funderade på att tillbringa tiden här. Var fullkomligt odrägligt.

 

Människorna hade bestämt att vi skulle gå en sväng i skogen. Hörde nåt och skugga och lusfart.

 

Moha hon följer mej som en skugga. Tror hon förstått att jag kan alla bra vägar i alla skogar. Var ett tag sen jag gick här men det var så ovädershett att jag inte riktigt orkade engagera mej i att kolla nya händelser eller spana Ekorrar.

 

Blev kallade för larvig. Jag skällde nämligen ut ryggsäcken som nån människa tappat i skogen. Ryggsäckar kan vara mycket opålitliga så det är bäst att visa sej farlig så de inte får för sej nånting.

 

Blääää, det är för hett för allt. Var tvungen att vila när jag kom från den lilla skogsrundan.

 

Tog på Basses krafter också. Han var varm och trött, detta är inte väder varken för hundar eller människor.

Men så hörde jag nåt trevligt.

 

Titta vi träffade minsann Nikki. Mycket trevligt, var länge sen och hon och jag brukar ha en massa skoj på hundträffarna.

 

Bra, människorna har fattat beslut så vi ska få bada.

 

Jag ansåg att det räckte att svalka tassarna. Var skönt bara att stå i vattnet och dessutom övervakade jag vad Nikki gjorde.

 

Inte lätt att vara Nikki, strandsatt på den lilla ön och osäker på hur hon skulle ta sej tillbaka. Hon löste det, gick lika bra att simma tillbaka som, det gjort att simma dit.

 

Moha anser att vatten är en fullkomligt onödig uppfinning men hennes matte skulle lära henne att bada. Nikki var mycket intresserad av vad de gjorde.

 

Bravo Moha! Hon kom på att vatten är skönt och började simma. Viktig hundkunskap i dessa oväderstider. Hörde nåt om att vi ska träffas när Jenna är med så kan hon ge Moha fler lektioner.

 

Basse däremot han badar och badar. Här är det inga tveksamheter om vatten inte och Moha hängde på honom i sjön.

 

Lilla Chansa fick också lektioner i att bada. Hon klarade dom med glans hon också.

 

Nikki tyckte att vi skulle leka. Vi brukar ha massor med skoj, men i denna hetta var jag tveksam.

 

Blöev en mycket kort brottningsmatch. Sen var det för varmt, vi får laka ordentligt vi bättre väder.

 

Slut på det roliga, dags att gå till bilen och åka hem igen,

Hemma så somnade jag. Går inte att göra nåt vettigt.

Skulle på eftermiddagsrunda.

Matte försökte låsa dörren, jag hörde massor med underliga ord för det gick inte att låsa. Samtidigt hörde matte hur nåt skramlade och funderade på hur jag kunde vara vid porten för så långt är inte mitt koppel,

Gör om gör rätt heter det. Hon hade lyckats trassla in nycklarna i mitt halsband och försökte låsa dörren med haken till kopplet. Det där skramlet uppstod när nycklarna gled från halsbandet. Inte lätt med kokt hjärna inte.

Släpade mej runt en sväng på en dötrist runda, bara hett och inga jag känner ute.

Av Wilma Border collie - 5 juni 2019 17:35

Redan när jag var ute på min morgonrunda vid halv åtta så hade ovädret slagit till. Alltså bara att glömma trevliga skogar ett tag.

Fast matte sa att jag och Jenna skulle få göra nåt skoj. Min bil anvädes för det skulle bli för hett att gå.  Vi hamnade hos Tommy och Basse Vlp. Nu skulle Jenna få träffa honom och vi skulle ha skoj en stund.

 

Det gäller att bekanta sej ordentligt när man träffas första gången.

 

Inga problem med vänskapen inte. Basse kom på att det gick alldeles utmärkt att använda Jenna som klätterställning när vi skulle umgås med hans husse.

 

Här tränas det pardans. Tror de kommer att bli ett mycket bra danspar om de får träna lite mer.

 

Jenna ansåg att jag skulle vara med och leka. Jo det såg väldigt roligt ut, men det var ovädershett och jag klarar inte sånt väder.

 

Fast jag var tvungen att prova att leka lite. Om det varit normalt svalt väder så kunde jag ha haft massor med skoj.

Jenna och Basse de hade desto roligare, syns på den här korta filmsnutten.

 

Bra jobbat Basse! Han är bara nio veckor men lyckades slänga Jenna på rygg. Alltså han kommer att bli en superskoj kompis.

 

Ähum! MNog för att Jenna ska lukta gott snart men detta var väl ändå att ta i. Vid Basses ålder ska man inte vara intresserad av valptillverkning, fast de skulle säkert bli alldeles bedårande.

 

Jag talade lite allvar med dom. Fick höra att det bara hände medan de lekte. Bra hoppas de fortsätter att sköta sej.

 

Basses åsikt om hur man använder den stora vattenskålen vid vår lekplats. Så badar man i, dricka vatten är överskattat.

 

Om det inte var sånt oväder så skulle jag också........... men nu var det bättre att ligga i skuggan under stora däcket.

 

Jodå jag hade gärna lekt med er, men det är för hett. Skulle jag kunna få ligga här en stund?

 

Lika bra att gå och lämna däcket till de här galningarna. Ser ut som om de orkar hur mycket som helst,. men jag såg minsann hur Jenna sökte skugga flera gånger och blev bra trött.

 

Är det hett då badar man mer i vattenskålen. Basse är en smart liten valp, har börjat planera för allt viktigt jag ska lära honom. Han lär sej saker väldigt snabbt.

 

Sen kom de och tgalade om för mej att nu var det annat på gång så det var bra om jag reste på mej.

 

Aha gå till sjön. Perfekt för där brukar det vara lite svalare.

 

Var skönt att blöta tassarna och dricka en del. Jenna hon bestämde sej för att ha kurs med Basse.

 

Jag stod på bryggan och såg hur Jenna bestämde sej för att få Basse att simma det var en mycket bra kurs. Tyckte att det verkade överdrivet.

 

Den där smarta lilla valpen han lär sej då allt. Här är han ute och simmar noga övervakad av Jenna!!!

Men sen var Basse så trött att han skulle hem och vila.

 

Jag och Jenna stannade en stund till vid sjön. Men nu är det hett, väldigt hett. Titta på den här bilden, stranden är bakom oss och matte står ute i sjön. Sånt händer endast vid rejält oväder och efter niga inspektion att inga Vithajar var i närheten. Hon överlevde.

 

Slappade i skuggan vid växthuset en stund. Matte höll på med det där som ska bli bönor, vi fick inte hjälpa till.

Sen var det bara att åka hem igen. Somnade och sov gott.

Gick ut på eftermiddagsrunda. 

Hade tur det var öppet hos Susanne och där var Dixie som var väldigt sugen på ost. Alltså lyckades jag få både ost och en massa trevligt umgänge.

Släpade mej runt på en kortare runda, för hett för allt så jag gick hem igen.



 


Av Wilma Border collie - 4 juni 2019 17:31

Enligt matte så väntar några dagar med sån där vidrig ovädershetta nu. Alltså skulle jag och Jenna passa på att besöka nån bra skog. Kommer ovädret blir det för hett för allt sånt skoj.

Var lite fundernade om var vi skulle. Först var det en skog, men sen 'ndrade matte planerna till en annan.

 

Så på plats. Trevligt för det var ganska länge sen jag var här och Jenna har bara varit med en gång för ännu längre sen.

 

Massor med intressanta dofter överallt. Jenna hade fullt upp.

 

Hade lika fullt upp jag. Händer massor i skogen hela tiden. Måste ha full koll på alla mina skogar.

 

Ja vi kommer. Vi vet att om vi inte sköter inkallningen då blir vi koppelfångar så vi skötte oss.

 

Hade en allvarlig diskussion med Jenna. Jag hade nämligen lite viktiga planer och de tänkte jag klara av på egen tass.

 

Mitt bra ekorrspanställe. Tänkte faktiskt att jag skulle få sitta här i lugn och ro en stund.

 

Jädra skvallerbytta. Hon har lyssnat alldeles för mycket på mattes korkade idéer. Här tänker hon ge sej i väg för att hämta mej.

 

Ja, ja jag kommer väl då. För övrigt var inte ens Ekorre hemma.

 

Kan jag inte spana Ekorre ifred så går det lika bra att jobba som svamphund. Hittade en och Jenna visade verkligen framtassarna och fattade att det lönade sej. Hon är bra smart, utom när hon skvallrar om var jag är förstås.

 

Årets första Björksopp var det jag hittade. Vi fick självklart massor med beröm för bra utfört jobb. Detta är en matsvamp emn en räcker ingenstans så den står kvar i skogen.

 

Vi firade med en massa lek. Alltså vi har massor med skoj tillsammans, ni ser väl hur vi skrattar åt nåt skoj. Tur att jag har kommit på igen att leka är kul.

 

Sen blev det bråttom för bakom kröken finns nåt väldigt viktigt.

 

Sjön! Sist Jenna var med här så var isen kvar, nu kastade hon sej i och provsimmade. Sjön blev med beröm godkänd av henne.

 

Jag nöjde mej med att dricka och blöta tassarna. Kände inte för några mer avancerade bad idag.

 

Vi kollade noga överallt i sjökanten. Jenna har aldrig kollat den för när hon var med var isen så opålitlig att vi var koppelfångar av säkerhetsskäl. Jag berättade självklart allt jag vet om sjön.

 

Visade ytterligare ett par bra badplatser, sånt är mycket viktigt att känna till. Vi lär åka hit fler gånger så det är bra att Jenna lär sej allt

 

De som har ädla Vithajar i den där sjön har båtar där. Den här är bra för den ger alltid belöning. Jenna tänkte fuska först men sen insåg hon att hon var tvungen att hoppa upp.

 

Vackert är det och nästan vindstilla fast det började bli bra varmt redan.

 

De där Vithajarna visst självklart att matte var nära och plaskade runt i sjön. Jenna tittade och tittade och drabbades av olaga hot från matte. Vithajar kan hon glömma för de är livsfarliga och äter både människor och hundar och speciellt matte. Hon skulle bara våga tänka tanken att försöka hämta en.

 

Hon hittade en gammal handsl´ke istället och den var enligt matte godkänd. Såna äter inte människor.

 

Blev samma väg tillbaka. Den andra vägen skulle enligt matte bli alldeles för varm att gå. Vi passade på att leka lite mer.

 

Vänta, vänta och vänta. Undrar om hon är klar snart? Jag hittade sval sand att ligga i vilket var skönt.

 

Matte hittade en sån här Örtaggsvamp. Det är den sista arten som Sigge Svamphund lärde sej. När han kunde denna så klarade han av att hitta 60 olika arter av svamp. Så för matte är denna lilla oansenliga svamp betydelsefull.

 

Kollade av en sväng inne i skogen, men där fanns det inget av värde. Inte ens några Ekorrar och enligt matte hade vi varit borta länge så det var dags att gå till bilen.

 

Där borta står bilen. Vi var faktiskt trötta så det var skönt att komma till den och åka hem.

Trist eftermiddagsrunda, mina affärer var stängda, men jag hade tur på torget för den där lottkiosken var öppen och där fick jag ett kex och trevligt umgänge.

I morgon lär det vara ovädershett men enligt matte så ska vi göra nåt. För se vad det blir.


Av Wilma Border collie - 3 juni 2019 17:50

Trodde det skulle bli en sån där ensam tråkdag.

Ingen Jenna idag och då brukar det vara tråk.

 

Aha det blir nog inte så illa som jag befarat. Trodde att jag skulle ha kurs med lille Basse om alla hundlivbets väsentligheter. Men han var på Ossys gamla dagis för Tommy skulle till nån människoveterinär.

 

Tjoho! Det var dags för tjej/tikträff igen. Jenna, Moha, Chansa och Myra. Dettta kommer att bli bra.

 

Jenna och Myra drog i gång med sitt tokspringade ganska omgående. Roligt har de.

 

Leka? Jo det ser faktiskt skoj ut, borde nog börja med det igen. Provade och det var roligt. Enligt matte ett tecken på att mina hormonstormar håller på och ger sej. 

 

Frallan Maddie kom, det var länge sen men idag var det väder som passar henne. Hon tål inte sånt där vidrigt oväder med hetta.

 

Moha och Chansa hade också en massa skoj. Moha tror att Chansa är hennes valp och har ständiga kurser med henne. Bra för alla valpar måste lära sej massor om hundlivet.

 

Rulla var länge sen jag gjorde. Varför har jag inte gjort det? Är ju skönt. Tror jag tar och skippar allt med hormoner och lukta gott nu. Livet innehåller viktigare saker.

 

Just ja hindren de är faktiskt riktigt skoj. Maddie flög genom dom som om hon aldrig gjort annat och Gungun väntar på sin tur.

 

Sen skulle det enligt människorna städas. Massor med leksaker är spårlöst försvunna och ligger troligen gömda i det höga gräset. Inte alls bra när gräset ska slås och bli vinterkäk till andra djur.

 

Matte letade fullkomligt framgångslöst. Jag Jenna och Myra hade skoj med en massa jaktlekar istället. Känns som om jag har mycket att ta igen.

 

Till och med Myra som är stor kan nästan försvinna i gräset. Men detta är lite fusk för hon har lagt sej ner. Inga leksaker hittades här. Chansa matte lyckades hitta en boll men allt annat är och förblir borta. Mycket märkligt.

 

Nä nu ska vi låna det där uterummet för att slippa skador. Svampvattnet har börkjat falla och sånt är väldoigt skadligt.

 

Det var väldigt vad det låter ute och tur att vi hann hit. Det vräker ner och Åskar är på besök också.

På med ljudet och lyssna det hörs hur det vräker ner. Moha hon höll sej hos sin husse.

 

Chess tyckte att det var perfekt att vara mellan Mohamatte och Jennamatte.

 

Chansa låg mellan matte och sin matte. De andra hade åkt hem när det började.

Åskar hade ganska högljudda åsikter ett tag. Chess bestämde sej för att hon inte gillade hans besök så hon tänkte rymma. Men kom tillbaka efter att vi andra sprang efter och hämtade henne.

 

Svampvattennedfallet har avtagit och Åskar skulle tydligen besöka fler för han drog vidare. Då var det bara att gå iväg och åka hem igen. Kändes i alla fall bra att ha fått umgås ett tag med mina kompisar.

Kom hem och efter en stund så fick jag passa huset. Rottis Helga behövde hjälp att komma ut en sväng. Hon hade tur för hon hann göra vad hon skulle innan nedfallet började om igen.

 

Matte ska visst bli kidnappad enligt nåt fånigt mail som kom idag. Hoppas de tar mej också så jag kan hålla ordning på henne.

Var på en trist eftermiddagsrunda, träffade inte några jag känner och mina bra affärer var stängda.

Men i morgon är det dags för Jenna ÄNTLIGEN. Med tur får vi åka till en trevlig skog, lika bra att passa på. För sen hotas det med sånt där oväder med en massa äcklig hetta.
 

Av Wilma Border collie - 2 juni 2019 17:29

Idag skulle det enligt matte hända nåt skoj, skulle bli nån överraskning för mej.

Inledde dagen med att hitta en Champinjon på morgonrundan. Fick en massa beröm.

Sen skulle jag på min längre runda, tänkte att det kanske var nu det skulle hända.

 

Om jag tar den här vägen då kommer jag minsann till Klovsten och hundträffen. Tänkte att det skulle vara den bra överraskningen. Men inte det inte, fick bara höra att Hormonhäxor ska inte gå och ragga hanar.

 

Passerade campingen. Här var det minsann varit massor med snygga hanar. Kom till och med en rusande men hans husse han få tag i honom. 

 

Där framme är läskiga bron, eller egentligen är den inte läskig längre. Jag gick snyggt över den och fick självklart ost när jag gjort det.

  Spårvagnarna är ute och rör på sej så jag fick fortsätta att vara koppelfånge. Hörde över sjön hur mina kompisar hade en massa skoj. Kände mej extra övergiven, skulle ha varit med och det där roliga det har jag fortfarande inte hittat.

 

In i skogen och äntligen kan jag vara på fria tassar ett tag. Kanske finns det roliga här.

 

Jo jag har markerat den stora Fjälltickan så det är bra om du tar fram osten nu. Lika bar att vara övertydlig så jag slickade mej ordentligt om nosen. Fick ost.

 

Nästa svamphundsjobb. Runt mej skymtar det svampar som heter Vitspröding. Är en matsvamp men de är kvar i skogen för amtte är inte så förtjust i dom.

 

Det är nåt där ute i gräset. Undrar vad det är, har inget minne av att jag har sett det. Hörde hur jag blev kallad korkad Hormonhäxa igen.

 

Hur skulle jag kunna veta att det var en liten buske? Har inget minne av att den brukar vara här, skulle ha kunnat vara det där roliga som jag aldrig hittar.

 

Jobbade mer som svamphund. Fyra stubbar med sån här Föränderlig tofsskivling lyckades jag hitta. Fick massor med beröm.

 

Så här ser de ut. Det är väldigt goda men absolut ingen nybörjarsvamp. Kan förväxlas med riktigt giftiga om man inte kan skillnaderna.

 

Bäst att övervaka mattes plockning. Hon missar säkert minst hälften om inte jag håller koll. Blev mycket så jag hörde nåt om att lunchen var fixad.

 

Ja jag kommer, var bara och kollade lite viktiga saker. Hittade varken hanar eller sociala ekorrar. Kollade kantarellerna och de blir fler och fler överallt. Må det fortsatta falla massor med svampvatten.

 

På väg hem och jag tröstar mej med lite bad. Inte hittade jag nåt skoj inte och inte fick jag vara på fria tassar när jag skulle bada heller. Nåt om alldeles för stor risk för hanar. Dumheter!

Gick hem och kände mej blåst och grundlurad.

Men så skulle jag i väg igen.

 

Har hamnat hos Tommy och titta!!!!! Nu har han kommit lille Basse Bus. Detta är Tommys nya hund en kille som ska heta Basse. Han är en Miniatyre American Shepherd förkortas MAS. Alltså en mindre variant av Australian shepherd som Ossy var. Matte har vetat om detta ett bra tag och går kom han från Skåne hem till Klovsten.

 

Drygt åtta veckor ung bara men vassa tänder det har han. Fullkomligt bedårande enligt matte.

 

Basse är en tuff liten kille, han uppför sej som om han alltid har bott här.

 

Jodå vi kommer att bli superkompisar. Han var väldigt nygfiken på mej så jag lät honom lukta ordentligt. Vi kommer att träffas mycket.

 

Kleptomandrag har han för han försökte minsann stjäla mitt koppel.

 

Små valpar blir fort trötta och jag blir trött av alla hormonstormar så vi slappade lite i skuggan.

 

Gick runt på Basses nya revir tillsammans. Jag berättade en massa viktiga saker för honom.

 

Basse satt en mattes knä och jag berättade en del viktigt för honom. Jag ska minsann lära honom allt jag kan och lite till. Bad lite om ursäkt för att jag är inte riktigt mitt vanliga jag på grund av alla hormonerna. Men bara de har lagt sej då ska vi minsann röja loss tillsammans.

 

Matte funderade på hundnappning. Visst är han alldeles bedårande söt min nya kompis. Jag är övertygad om att han kommer att bli en superkompis och vi kommer att ha massor med skoj tillsammans.

 

Som sagt han är tuff. Vi var till sjön och badade också.

 

Enligt Basse så går det alldeles utmärkt att leka i sjön också. Alltså detta var överraskningen och detta kommer att bli så bra. Bara jag slutar jaga hanar så ska jag lägga massor med energi på att vara extramamma till honom och lära honom allt om hundlivet.

Lär träffa honom i morgon igen. för då är vi ett gäng tikar som ska träffas hemma hos honom.


Av Wilma Border collie - 1 juni 2019 17:49

Äsch! Alltså det är lördag idag och alltså borde jag få träffa alla mina kompisar.

När jag skulle på längre runda så hade jag hoppet kvar.

 

Min bil användes men jah hamnade på Heden. Inte såg det uit som det brukar, var nån bakluckeloppis.  Fördelen var att jag träffade ganska många människor jag känner.

Sen när jag skulle tillbaka till bilen så såg jag Sheltie Truls, han såg mej och blev överlyclig. Men tro inte att vi fick träffas inte, nädå stort avstånd mellan oss. Korkade mänkliga påhitt. äntligen en snygg hane då får vi inte träffas.

 

Har blivit skjutsad till Engelska skogen. Perfekt jag var övertygad om att nu skulle jag minsann få umgås. Fick inte vara på fria tassar för matte ville ha koll så det inte kom nån med hund. Vadå, jag träffar vilka hundar jag vill, när jag vill.

 

Nå så äntligen får jag röra mej som jag vill. Det är faktiskt en hundlig rättighet att vara på fria tassar.

  Kollade en del i skogen, men det var övergivet och fanns inget spännade alls. Fast jag träffade ett par människor som var ute och gick. Trevligt med umgänge ett par minuter.

 

Nu ska jag hälsa på mina engelska kompisar, kommer att bli superbra detta.

 

Och vad är detta för dumheter? Jag är fånge igen och det sitter ett nytt staket.

 

Ett sånt där otrevligt staket som slår oskyldiga hundar. Av den anledningen var jag fånge tills matte tillfälligt gjort det ofarligt.

  

Nu tänker jag umgås, är väl bara att gå och knacka på dörren. 

 

Depp, jag är blåst på umgänge. Ingen hemma, matte påstår att hon vet att det tar en stund innan de kommer tillbaka igen. Struntar jag i, jag vill träffa människor jag känner nu!

 

Undrar jag, kanske kan löna sej att kolla i skogen. Du kan stanna här sa den oförstående skitmatte.

 

Mattes nöje. Hon var lovad att plocka rabarber så detta var hennes intresse. Jag gillar inte sån så det där fick hon klara av på alldeles egen hand.

 

Har tagit saken i egna tassar och är i skogen. Här har jag minsann bra Ekorrträd. Med tur så och ingen Jenna med som kan skvallra.

 

Detta var vad matte såg, en tom skog.

 

Ingen fara jag hade hittat Ekorre. Förklarade hur eländigt mitt hundliv är, alla mina kompisar är på hundträff och har en massa skoj. Jag får inte gå dit och inte får jag träffa vem jag vill.

  Tänker faktiskt ligga här, Ekorre pratar med mej och med tålamod kommer den säkert att vilja umgås. Bara det att den höll på och flyttade sej mellan träden så jag var tvungen att följa efter.

 

Detta var korkat, mycket korkat. Jag gick på den där enkla med osttuben. Skyller på mina hormoner.

  Varför???? Om jag inte frestats så mycket av osten hade jag kunna fortsatt prata med Ekorre nu blev jag fånge i stället. Ska sluta äta ost.

 

Hur kul är det här då?? Är på väg tillbaka mot min bil och matte har hittat nåt.

 

Blåbärskart, fullkomligt ointressant, Blåbär är gott men då ska de vara blå och mogna. Fick vänta i flera dagar medan matte försökte få till en bild på ointressanta kart.

 

Fast det var nog tur att jag skulle till bilen. Titta här, det har börjat falla en massa svampvatten. Väldigt bra att det kommer och ännu bättre att jag slapp skadas av det.

Hem och sov, går åt mycket sova just nu.

 

Ute på eftermiddagsrunda. En liten Jack russeltjej är på rymmen med släpande koppel. Matte pratade med ägaren och lovade att vi skulle kolla ett område. Ingen hund här.

 

Har har snygga hanar lämnat spår. Enligt matte skulle jag inte bry mej om såna. Kollade igenom en skogsbacke då risken är stor att hon fastnat nånstans, men ingenting.

 

Bilverkstad nära så jag fick uppdraget att kolla under en massa bilar. Men ingen hund nånstans. Hon är fortfarande borta och de letar och letar. Må de hitta henne välbehållen snart.

I morgon kommer det att hända något väldigt skoj. Jag har sett hur matte tittat på saker, gjort märkliga miner och ustött konstiga ljud. Jag vet bara att något mycket spännande väntar. Rapport i morgon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards